آمریکا ترکیه را به اعمال تحریم تهدید کرد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، دیوید ساترفیلد سفیر آمریکا در ترکیه این کشور را به اعمال تحریم های مختلف در صورت عملیاتی شدن سامانه موشکی اس 400 تهدید کرد.

آمریکا ترکیه را به اعمال تحریم تهدید کرد

به گفته ساترفیلد، عملیاتی کردن سامانه اس 400 روسیه با مشارکت ترکیه در برنامه خرید جنگنده های اف -35 هماهنگ نیست و باعث ایجاد تهدید برای دیگر متحدان و اعضای ناتو خواهد شد.

سفیر آمریکا در ترکیه افزوده است که اجرایی شدن سامانه موشکی اس 400 در ترکیه، آنکارا را در معرض تحریم های احتمالی از جمله بر اساس قانون کاتسا قرار خواهد داد.

توافق در خصوص خرید سامانه اس 400 با آنکارا در سپتامبر 2017 میان روسیه و ترکیه بسته شد. ارزش قرارداد 2.5 میلیارد دلار است، نیمی از این مبلغ با وام روسی تأمین می شود. همچنین از دیگر خریداران اس 400 روسیه، دو کشور چین و هند هستند.

در تاریخ 12 ژوئیه، اولین بخش از این محموله اس 400، به پایگاه هوایی موری در آنکارا وارد شده است، اما استقرار این سامانه موشکی با مخالفت شدید آمریکا و کشورهای اروپایی روبرو شده است.

پیشتر مقامات ترکیه از جمله رئیس جمهور و وزیرخارجه این کشور تاکید کرده بودند که قرارداد خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه نهایی شده و این توافق قابل بازگشت نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 393

به "آمریکا ترکیه را به اعمال تحریم تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ترکیه را به اعمال تحریم تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید