استقبال گوترش از کوشش آمریکا و کره شمالی برای شروع دوباره مذاکرات

به گزارش بی نهایت اس ام اس، سخنگوی سازمان ملل گفت، آنتونیو گوترش از ملاقات رهبران آمریکا و کره شمالی و از سرگیری گفت وگوها میان واشنگتن و پیونگ یانگ استقبال می نماید.

استقبال گوترش از کوشش آمریکا و کره شمالی برای شروع دوباره مذاکرات

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی یکشنبه در منطقه غیر نظامی شده دو کره با یکدیگر دیدار کردند و حدود یک ساعت در خانه آزادی واقع در طرف کره جنوبی دیدار خصوصی داشتند. ترامپ همچنین به خاک کره شمالی قدم گذاشت و اولین رئیس جمهوری در آمریکاست که چنین اقدامی انجام داد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در سخنانی گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از نشست پانمونجوم با حضور رهبران جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی)، جمهوری کره (کره جنوبی) و ایالات متحده و خصوصا از اعلام خبری مبنی بر اینکه آمریکا و پیونگ یانگ گفت وگوها در سطح کاری را از سر می گیرند، استقبال نموده است.

بر اساس این بیانیه، دبیرکل سازمان ملل از کوشش های طرفین برای برقراری روابط جدید برای صلح پایدار و خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره حمایت می نماید.

مذاکرات کیم و ترامپ سومین دیدار، پس از وقفه ای طولانی است. این رهبران در نشست تاریخی ژوئن 2018 در سنگاپور روی خلع سلاح هسته ای توافق کردند. دور بعدی مذاکرات ماه فوریه در ویتنام برگزار گردید، با این حال این جلسه بدون توافق و بسیار زود به سرانجام رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 139

به "استقبال گوترش از کوشش آمریکا و کره شمالی برای شروع دوباره مذاکرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال گوترش از کوشش آمریکا و کره شمالی برای شروع دوباره مذاکرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید