تاکید آلمان بر لزوم دستیابی به جهانی عاری از سلاح های هسته ای

به گزارش بی نهایت اس ام اس، وزیر خارجه آلمان ضمن ابراز نگرانی درباره مسئله ارتقاء تسلیحات در جهان تاکید نمود که می خواهد مسئله خلع سلاح اتمی را بار دیگر در دستورکار شورای امنیت سازمان ملل قرار دهد.

تاکید آلمان بر لزوم دستیابی به جهانی عاری از سلاح های هسته ای

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با ان تی وی آلمان درباره خطرات و تهدیدات هسته ای برای جهان گفت: من ترس خاصی در این باره ندارم. اما فرایند کلی نگران نماینده است. بسیاری از ابتکارات خلع سلاح که در گذشته وجود داشته است در حال سرانجام یافتن است. و معاهداتی که در این باره وجود داشته از جمله معاهده منع موشک های هسته ای به پایانی تلخ رسیده اند. این نباید دوباره منجر به ارتقاء تسلیحات متعارف و یا هسته ای گردد.

ماس اضافه کرد: از این رو ما از نشست ها در شورای امنیت سازمان ملل برای در دستور کار قراردادن مجدد این مسئله استفاده می کنیم. ما متوجه شده ایم که حدود 7 سال است که هیچ بحثی درباره خلع سلاح در این تشکل نشده است. این مسئله با توجه به سیستم های کاملا جدید تسلیحاتی ضرورت دارد. در غیر این صورت ما در یک شرایط ارتقاء تسلیحات قرار خواهیم گرفت که به هیچ عنوان نمی توان از آن جلوگیری کرد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین از کشورهای دارنده سلاح های اتمی خواست که در ابتکارات خلع سلاح شرکت نمایند. وی این را اعتقاد نادرستی دانست که توافقات خلع سلاح در آینده تنها بین آمریکا و روسیه باید منعقد گردد.

ماس در بخش دیگری از این مصاحبه لغو معاهده منع موشک های هسته ای بین قدرتهای اتمی (روسیه و آمریکا) را عاملی برای از بین رفتن اعتمادها دانست.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین به مسئله بازدارندگی هسته ای اروپا پرداخته و درباره پیشنهاد امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که مذاکرات راهبردی درباره بازدارندگی هسته ای را پیشنهاد داده گفت: طبیعتا ما باید در این مذاکرات شرکت کنیم. ما اخیرا این مسئله را به دوستان خود در پاریس اطلاع داده ایم. اما همچنین این مسئله اهمیت دارد که این ابتکار عمل ماکرون در درجه اول مستلزم انجام اقدامات خلع سلاح باشد. هدف دراز مدت ما دستیابی به جهانی عاری از تسلیحات اتمی است. حتی این مسئله باید همچنان هدف ناتو هم باقی بماند.

وی در عین حال گفت: متاسفانه واقعیت در جهت دیگری در حال حرکت است. ما به کوشش های جدید برای مقابله با این فرایند احتیاج داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 231

به "تاکید آلمان بر لزوم دستیابی به جهانی عاری از سلاح های هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید آلمان بر لزوم دستیابی به جهانی عاری از سلاح های هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید