ترامپ: من بن سلمان را در پرونده خاشقجی نجات دادم

به گزارش بی نهایت اس ام اس، باب وودوارد در کتاب جدید خود فاش نموده، دونالد ترامپ فخرفروشی نموده که محمد بن سلمان را از تبعات تحقیقاتی که کنگره آمریکا به دنبال انجامش درباره حکومت عربستان بعد از قتل بی رحمانه جمال خاشقجی بود نجات داده است.

ترامپ: من بن سلمان را در پرونده خاشقجی نجات دادم

باب وودوارد خبرنگار حرفه ای که کتاب افشاگرانه اش درباره دونالد ترامپ تحت عنوان خشم قرار است چند روز دیگر به بازار بیاید این مساله را در کتابش مطرح نموده است.

وودوارد برای نوشتن این کتاب که نسخه ای از آن به دست بیزینس اینسایدر رسیده 18 مصاحبه جامع را با ترامپ و همچنین مصاحبه های دیگری را نیز با چندین مقام ارشد کاخ سفید و چند مقام سابق دولت داشته است.

با این حال ترامپ ماه گذشته میلادی کتاب او را جعلی خواند.

وودوارد در کتابش نوشت، ترامپ در 22 ژانویه کمی بعد از شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس با او تماس گرفته و در طی این تماس وودوارد از ترامپ درباره مساله قتل جمال خاشقجی سوال کرد. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا در گزارشی قبلا نتیجه گیری نموده بود که محمد بن سلمان شخصا دستور قتل خاشقجی را صادر نموده است.

وودوارد طبق نوشته کتابش به ترامپ گفت: کارکنان واشنگتن پست از بابت قتل خاشقجی ناراحت هستند. این یکی از وحشتناک ترین چیزها بود و شما خودتان هم این را گفته اید.

وودوارد در ادامه ترامپ را در مورد نقش محمد بن سلمان در دستور به قتل خاشقجی مورد سوال قرار داد که ترامپ گفت: من او را نجات دادم. من توانستم کنگره را وادار کنم که او را رها کند. من توانستم آنها را وادار کنم که دست بردارند.

این در حالی است که یک خبرنگار روز پنجشنبه از ترامپ درباره این که منظورش از نجات بن سلمان چی بوده سوال نموده که ترامپ در پاسخ گفته است: این را باید خودتان متوجه بشوید.

رئیس جمهور آمریکا در جریان مصاحبه 22 ژانویه خود با وودوارد گفت: خب من چیزی را که شما می گویید درک می کنم و خیلی زیاد درگیرش بوده ام و همه چیز را درباره کل شرایط می دانم.

ترامپ افزود، عربستان سعودی میلیارد ها دلار را صرف محصولات آمریکا می نماید. او همچنین بر ادعای بن سلمان در مورد بی گناه بودنش تاکید نموده در حالی که مقامهای اطلاعاتی آمریکا و دیگر آژانسهای اطلاعاتی خارجی چیز دیگری نتیجه گرفته اند.

ترامپ درباره محمد بن سلمان گفت: او همیشه خواهد گفت که این کار را ننموده است. او این حرف را به همه می زند و صادقانه خوشحالم که او این حرف را می زند. اما او این حرف را به شما خواهد گفت، به کنگره خواهد گفت، و به همه خواهد گفت. او هرگز نگفته که این کار را نموده است.

وودوارد پرسید: آیا شما معتقدید او این کار را نموده است؟ ترامپ پاسخ داد: خیر. او می گوید که این کار را ننموده است.

وودوارد مجددا گفت: می دانم اما آیا شما واقعا چنین باوری دارید؟ ترامپ وسط حرف او پرید و مطرح کرد: او خیلی قوی می گوید که این کار را ننموده است. باب، آنها400 میلیارد دلار را طی یک مدت زمان نسبتا کوتاه خرج نموده اند. و می دانی، آنها در خاور میانه هستند. تو میدانی که آنها عظیم هستند. آنها به خاطر داشتن بناهای مذهبی همانطور که می دانی قدرت واقعی دارند. آنها نفت دارند و همچنین بناهای عظیم مذهبی دارند. تو این را می دانی درست است؟ به خاطر آن مذهب.

او ادامه داد: آنها اگر که ما آنجا نبودیم یک هفته هم دوام نمی آوردند و آنها این را می دانند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 599

به "ترامپ: من بن سلمان را در پرونده خاشقجی نجات دادم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: من بن سلمان را در پرونده خاشقجی نجات دادم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید