تصاویر غم انگیز از هند، کرونای هندی آتش به جان مردم زده است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، نخست وزیر هند گفته است که کرونای جدید این کشور را لرزانده است. نارندرا مودی می گوید: تا قبل از این در مهار کرونا پیروز بودیم روحیه بالایی داشتیم ولی اکنون درگیر یک توفان هستیم.

تصاویر غم انگیز از هند، کرونای هندی آتش به جان مردم زده است

خبرنگاران - ویروس جهش یافته کووید - 19 که به نام کرونای هندی شناخته می شود، این کشور را دچار شرایط بحرانی کرده است.

نخست وزیر هند گفته است که کرونای جدید این کشور را لرزانده است. نارندرا مودی می گوید: تا قبل از این در مهار کرونا پیروز بودیم روحیه بالایی داشتیم ولی اکنون درگیر یک توفان هستیم.

هر چند محققان درباره میزان کشنده بودن ویروس هندی، هنوز در حال بررسی هستند ولی دستکم این اطمینان وجود دارد که میزان مسری بودن ویروس هندی، به مراتب بیشتر از انواع قبلی کووید- 19 است و انتظار می رود به همین دلیل، تعداد فوتی ها نیز افزایش یابد.

تنها در 24 ساعت گذشته نزدیک به 350 هزار نفر در هند به این ویروس آلوده شده اند و تعداد فوتی ها در یک روز از 2767 نفر فراتر رفته که رقمی بی سابقه و فاجعه بار است.

سیستم درمانی هند زیر بار این موج عظیم در حال فروپاشی است و حتی اکسیژن کافی برای نجات بیماران وجود ندارد. انتظار می رود در صورت ادامه این شرایط، کمک های جهانی به سوی هند روانه شود، کمک هایی که قطعاً اندک خواهند بود چرا که هم اکنون تقریباً همه کشورها درگیر این بحران هستند.

در این میان، وزارت بهداشت ایران نیز از ورود کرونای هندی به کشور اظهار نگرانی کرده است. این در حالی است که ایران درگیر ویروس جهش یافته انگلیسی است و سیستم درمانی هنوز نتوانسته است از زیر بار سنگین کرونای انگیسی رها شود و قامت راست کند.

تقویت مراقبتهای فردی، مهم ترین کاری است که از دست شهروندان برای در امان ماندن از کرونا بر می آید.

بخوانید: کرونای هندی چیست؟ 9 کار مهم در برابر ویروس جهش یافته

در زیر تصاویری دردناک از سوزاندن اجساد فوتی های کرونا در هند را می بینید؛ تاریخ معاصر هند این همه جسد سوزی ناشی از بیماری در یک روز را به یاد ندارد:

پسر در اندوه از دست دادن پدری که بر اثر کرونا درگذشته و جسدش در آتش پشت سر، می سوزد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1028

به "تصاویر غم انگیز از هند، کرونای هندی آتش به جان مردم زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر غم انگیز از هند، کرونای هندی آتش به جان مردم زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید