تعهد بوریس جانسون به بریگزیت سریع

به گزارش بی نهایت اس ام اس، نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) ضمن استقبال از 109 قانون گذار محافظه کار جدید در مجلس، متعهد خواهد شد تا به وعده های انتخاباتی اش برای اجرای سریع بریگزیت و تقویت بودجه بخش خدمات درمان دولتی عمل کند.

تعهد بوریس جانسون به بریگزیت سریع

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پس از پیروزی در انتخابات مجلسی روز پنجشنبه کوشش خواهد نمود تا به تصویب توافق خروجش با اتحادیه اروپا توسط مجلس سرعت ببخشد و انتقال بودجه به بخش های بهداشت و درمان، آموزش و برقراری نظم و مقرارت را شروع کند.

جانسون که رای بسیاری از هواداران همیشگی حزب اپوزیسیون کارگر در شمال و مرکز بریتانیا را نیز به دست آورده است، اعلام نموده که دولت مردم را رهبری خواهد نمود و با تحقق بریگزیت اعتماد مردم را تلافی خواهد نمود.

منبعی در دفتر نخست وزیری انگلیس گفت: این انتخابات و نسل جدید قانون گذاران که نتیجه رای شهرهایی است که هوادار حزب کارگر هستند اما به محافظه کاران رای دادند، به تغییر سیاست های ما برای بهتر شدن یاری خواهد نمود.

وی اضافه کرد: نخست وزیر بسیار قاطعانه و صریح اعلام نموده که ما برای ایجاد آینده بهتر برای کشورمان مسئول هستیم و باید با تحقق بریگزیت اعتماد مردم را تلافی کنیم.

وزرای انگلیس اعلام کردند، انتظار می رود دولت جانسون تا پیش از کریسمس لایحه توافق خروج را به مجلس بازگرداند و به بریتانیا اجازه دهد تا 31 ژانویه 2020 (11 بهمن ماه) از اتحادیه اروپا خارج گردد.

پس از آن دولت جانسون کوشش خواهد نمود تا پیش از انتها سال 2020 میلادی توافق تجاری را با اتحادیه اروپا تضمین کند.

جانسون در سخنرانی روز پنجشنبه برای ملکه انگلیس برنامه های دولتش را اعلام خواهد نمود و متعهد خواهد شد تا بودجه بیشتری برای بخش خدمات بهداشتی و درمانی اختصاص دهد؛ وعده ای که جانسون میخواهد آن را در قوانین بگنجاند.

جانسون پس از سه سال بحث در مورد بریگزیت می خواهد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به سرعت صورت گیرد تا کشورش را مجددا متحد سازد؛ چرا که این کشور به خاطر اختلافات درخصوص چگونگی، زمان و اینکه آیا بریتانیا باید از اتحادیه اروپا خارج گردد یا خیر دچار تفرقه و اختلاف شده است.

بریگزیت وفاداری مرسوم حزبی را برهم زده است؛ چرا که بعضی از هواداران حزب کارگر نیز در انتخابات اخیر به محافظه کاران رای دادند؛ انتخاباتی که محافظه کاران باوعده بریگزیت سریع در آن شرکت کردند در حالی که حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین متعهد به برگزاری رفراندوم دوم در مورد عضویت در اتحادیه اروپا شده بود.

جانسون اذعان نموده که می داند بسیاری از رای دهندگان حامی حزب کارگر تنها رای خود را به محافظه کاران داده اند اما تاکید نمود که برای حفظ حمایت آنها کوشش خود را خواهد نمود.

منبع مذکور گفت: با تحقق بریگزیت، دولت محافظه کار به بریتانیا یاری خواهد نمود تا به جلو برود. وظیفه ما خدمت به مردم این کشور است و دولت مردم اولویت های مردم را تحقق خواهد بخشید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 17

به "تعهد بوریس جانسون به بریگزیت سریع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهد بوریس جانسون به بریگزیت سریع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید