تعویق آزمون ورودی مدارس سمپاد، احتمال برگزاری آزمون تیزهوشان در خرداد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رئیس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: برگزاری آزمون ورودی پایه های هفتم و دهم مدارس استعداد های درخشان به تعویق افتاده است و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز دهد، آزمون ها در خرداد سال جاری برگزار می گردد.

تعویق آزمون ورودی مدارس سمپاد، احتمال برگزاری آزمون تیزهوشان در خرداد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان در اولین گردهمایی مجازی مدیران مدارس سمپاد کشور که با حضور حدود 400 نفر برگزار گردید با تبریک سال جدید و اعیاد مبارک شعبانیه، اظهار کرد: امیدوارم خداوند به برکت ایام مبارک شعبان سلامتی را به جامعه ما برگرداند.

وی اضافه نمود: تفاوت افراد پیروز و ناپیروز در استراتژی ها رویکرد هایی است که در سختی ها اتخاذ می نمایند؛ افراد ناپیروز در مسائل ایستایی دارند و افسوس می خورند، اما افراد پیروز در عین حالی که با افراد آسیب دیده حس همدلی دارند به فکر استفاده بهینه و ایجاد راه حل برای یاری به آنان هستند.

مهاجرانی اعلام کرد: آنچه در حال حاضر شاهد هستیم استفاده از شرایط سخت کرونا برای یاری به دانش آموزان کشور است و ما به عنوان اعضای خانواده عظیم آموزش و پرورش باید یاری کنیم که انسان تربیت کنیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان ودانش پژوهان جوان با بیان اینکه استان فارس و دیگر استان ها در راه اندازی سامانه آموزش در بستر فضای مجازی همکاری زیادی داشته اند، گفت: ما به دنبال تغییر هستیم و این کار حاصل نمی گردد مگر با یاری شما همکاران و تا به امروز 10 هزار دقیقه فایل آموزشی تهیه شده است و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است که کاری جهادی است.

مهاجرانی با اشاره به اینکه با حضور وزیر آموزش و پرورش در روز 28 اسفند سال گذشته سامانه آموزش مجازی سمپاد راه اندازی شد، اذعان کرد: کرونا همانطور که تهدید جدی برای سلامت جامعه است فرصتی است تا از ظرفیت فناوری اطلاعات استفاده کنیم و در حال حاضر ما بدون تعطیلی در حال اجرا کار هستیم و امور آموزشی و پرورشی دانش آموزان را پیگیری می کنیم.

وی در ادامه افزود: از امروز هرکدام از ما فراورینماینده محتوا و معرفی نماینده سامانه آموزش مجازی خواهیم بود و خوشبختانه این موضوع در همه شهر های کشور وجود دارد که آموزش تعطیل نشده است.

مهاجرانی با بیان اینکه حجم زیادی محتوا فراوری شده است، گفت: مدارس سمپاد تعطیل نیستند و بیش از معمول کار می نمایند چرا که تا به امروز نه تنها برای دانش آموزان سمپاد بلکه برای دانش آموزان سراسر کشور محتوا آموزشی و پرورشی فراوری می نمایند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان توضیح داد: اگر بخواهیم در حوزه مهارت های زندگی، مناجات شعبانیه و دعای هفتم صحیفه سجادیه اقداماتی داشته باشیم تنها با یاری شما همکاران امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه از دانش آموزان بخواهیم برای مثبت اندیشی، امید به آینده و بهتر کردن شرایط کشور محتوا فراوری نمایند، گفت: مطمئن هستم که دانش آموزان ما توانمندی های زیادی دارند، لذا نه فقط در حوزه های آموزشی بلکه در امور پرورشی و فرهنگی نیز کار های خوبی انجام گرفته و ادامه خواهد داشت.

مهاجرانی با بیان اینکه آموزش در بستر مجازی سنگ بنای توسعه عدالت آموزشی است، گفت: استان همدان و استان های ذیل این قطب برای پایه هفتم، استان خوزستان برای پایه هشتم، استان البرز برای پایه نهم، المپیاد ها و امور پرورشی فراوری محتوا خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: استان یزد برای تمامی سه رشته پایه دهم، استان آذربایجان شرقی برای تمامی رشته های پایه یازدهم، استان خراسان هر سه رشته پایه دوازدهم و سمپاد مهارتی و تهران برای تمام المپیاد ها نیز فراوری محتوا خواهند کرد.

مهاجرانی اعلام کرد: آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعداد های درخشان به تعویق افتاده است و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز بدهد در خرداد آزمون برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 336

به "تعویق آزمون ورودی مدارس سمپاد، احتمال برگزاری آزمون تیزهوشان در خرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویق آزمون ورودی مدارس سمپاد، احتمال برگزاری آزمون تیزهوشان در خرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید