توافق آنکارا و باکو در خصوص اجرای برنامه عملیاتی مشترک

به گزارش بی نهایت اس ام اس، معاون رئیس جمهور ترکیه گفت: آنکارا و باکو در خصوص تدوین و اجرای یک برنامه عملیاتی مشترک از جمله 138 توافق مختلف که روابط دوجانبه را گسترش خواهد داد، به توافق رسیدند.

توافق آنکارا و باکو در خصوص اجرای برنامه عملیاتی مشترک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه طی نشست خبری مشترک با علی اسد اف، نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت: با آذربایجان در خصوص یک تدوین و اجرای برنامه عملیاتی مشترک متشکل از 138 توافق مختلف که روابط دوجانبه مان را تسریع خواهد کرد، به توافق رسیدیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

معاون رئیس جمهور ترکیه در این نشست خبری که پس از نهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور صورت گرفت، همچنین گفت: تفاهم نامه هایی که با جمهوری آذربایجان امضا کرده ایم، مرحله مهمی برای رسیدن به هدف حجم تجارت 15 میلیارد دلاری است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تجارت میان جمهوری آذربایجان و ترکیه گفت: تجارت میان دو کشور علی رغم اثرات منفی شیوع ویروس کرونا در سال 2020 نسبت به سال قبلی 5 درصد افزایش یافته و به 4.6 میلیارد دلار رسیده است.

اوکتای در ادامه گفت: توافق نامه تجارت ترجیحی میان ترکیه و آذربایجان نیز به اتمام رسیده و از اول مارس سال جاری به اجرا درخواهد آمد.

معاون رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: احیای سرزمین های آزاد شده جمهوری آذربایجان در اولویت ماست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 915

به "توافق آنکارا و باکو در خصوص اجرای برنامه عملیاتی مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق آنکارا و باکو در خصوص اجرای برنامه عملیاتی مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید