خبرنگاران افسردگی از قاب دوربین؛ برنده جایزه اصلی رقابت ولکام

به گزارش بی نهایت اس ام اس، تهران- خبرنگاران- جایزه اصلی رقابت عکاسی ولکام (Wellcome) به سلف پرتره های یک عکاس ازبکستانی با موضوع رنج ناشی از افسردگی رسید.

خبرنگاران افسردگی از قاب دوربین؛ برنده جایزه اصلی رقابت ولکام

به گزارش تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین، برندگان این دوره از رقابت عکاسی ولکام که هر ساله برای انتخاب بهترین عکس ها با مضمون اهمیت سلامت در جامعه برگزار می گردد، معرفی شدند. رقابت سال جاری به طور خاص بر مساله سلامت روان تمرکز داشت که به گفته برگزارکنندگان این مسابقه در دوره شیوع کرونا فوریت بیشتری پیدا نموده است.

آرسنی نِسخُدیمُف (Arseniy Neskhodimov) عکاس ازبکستانی که در روسیه زندگی می نماید با مجموعه پروزاک یا فلوکستین (Prozac) برنده جایزه اصلی این رقابت شد.

مجموعه پروزاک شامل پنج سلف پرتره (خودنگاره) است که شخص عکاس را در مدفون در زیر انبوهی از درختهای کریسمس یا در حال شناکردن در دریای شرم الشیخ نشان می دهد.

نسخدیمف معتقد است این عکس ها نوعی روان درمانی هستند که به او در مقابله با حملات ناامیدی و پوچی به ویژه در دوران سخت شیوع کرونا یاری می نماید. این عکاس 39 ساله اُزبک می گوید: سه ماه بیکار در خانه حبس شدم و تنها چیزی که به زندگیم معنا می داد این بود که به عکس دریافت ادامه دهم.

به گفته میراندا ولپرت (Miranda Wolpert) رئیس حوزه سلامت روان جایزه ولکام، سری عکس های نسخدیمف هم رنج مستمر وی را به تصویر می کشد و هم راهکارش برای غلبه بر این رنج را، یعنی شوخ طبعی و خلاقیت.

نسخدیمف به عنوان برنده جایزه اصلی 15 هزار پوند و به عنوان برنده شاخه سلامت روان یک هزار و 250 پوند جایزه نقدی دریافت کرد.

داوران این رقابت از حوزه های عکاسی، پزشکی، رسانه و علوم برندگان چهار شاخه دیگر را نیز از بین 44 عکسی که از عکاسان حرفه ای، آماتور یا دانشجو از 13 کشور دنیا به فهرست نامزدهای نهایی این جایزه راه یافته بودند، انتخاب کردند.

در شاخه افق های اجتماعی مارین فیدر از آلمان، در بخش دنیاهای پنهان جنویو آکن از نیجریه، در بخش تمرکز بر پزشکی جولیا گانتر و صوفیا محمد و در شاخه تک عکس سلامت روان بنجی رید از انگلیس اول شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 564

به "خبرنگاران افسردگی از قاب دوربین؛ برنده جایزه اصلی رقابت ولکام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افسردگی از قاب دوربین؛ برنده جایزه اصلی رقابت ولکام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید