خبرنگاران دنیا هرگز به دوران قبل از کووید 19 باز نمی شود

به گزارش بی نهایت اس ام اس، تهران- خبرنگاران- با وجود اینکه بیشتر محققان و دولت ها به دنبال ریشه کن کردن ویروس کرونا هستند و تمام کوشش خود را به کار گرفته اند تا تعداد مواد جدید ابتلا به کووید 19 را کاهش دهند، این ویروس در سایر نقاط دنیا در حال گسترش است و هیچ واکسن یا داروی موثری هم برای مقابله با آن وجود ندارد.

خبرنگاران دنیا هرگز به دوران قبل از کووید 19 باز نمی شود

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، در واقع از دهه 1930 میلادی که اولین بار خانواده ویروس های کرونا شناسایی شدند، تا به امروز هیچ واکسن یا داروی موثری برای جلوگیری یا درمان آلودگی ویروسی ناشی از این ویروس ها شناسایی نشده است.

در حال حاضر بیش از 100 گروه تحقیقاتی در سراسر دنیا در کوشش هستند تا واکسنی را برای این ویروس فراوری نمایند. اما به اعتقاد بسیاری از محققان حتی در صورت موفقیت یک یا چند گروه، واکسن جدید کامل نبوده و ضروری است به صورت دوره ای مورد استفاده قرار گیرد.

صرف نظر از این که واکسن موثری برای این بیماری فراوری گردد یا نگردد، واقعیت این است که دنیا هرگز به دوران پیش از شیوع ویروس کرونا باز نخواهد گشت. در واقع چالش هاییکه شیوع این ویروس به همراه داشته است، موجب ارزیابی مجدد نحوه تفکر، عملکرد و اقدامات دولت ها و اشخاص در راستای کسب آمادگی برای مقابله با شیوع بیماری های بعدی شده است.

برای مثال تا به امروز تنها روی فراوری واکسن و دارو برای مقابله با بیماری ها تمرکز شده است اما اکنون تعیین شد برای جلوگیری از شیوع بیماری ها ضروری است از تدابیر دیگری مانند فاصله گذاری اجتماعی، قرنطینه، اعمال محدودیت در سفر و حتی تجهیزات محافظتی شخصی، بهره گیری گردد.

به اعتقاد محققان، می توان از شیوع بیماری ها جلوگیری کرد اما برای این منظور ضروری است دولت ها با استفاده از منابع آزاد اطلاعاتی مانند رسانه های اجتماعی شرایط شیوع بیماری را به صورت لحظه ای رصد نمایند و تدابیر لازم را به کار گیرند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 451

به "خبرنگاران دنیا هرگز به دوران قبل از کووید 19 باز نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دنیا هرگز به دوران قبل از کووید 19 باز نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید