خبرنگاران حضور مسافران در مناطق ییلاقی مهریز ممنوع شد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، یزد- خبرنگاران- فرماندار مهریز گفت: باتوجه به شیوع موج جدید ویروس کرونا به منظور پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کووید -19 ، از عصر امروز(پنجشنبه) تا آدینه شب هفته جاری هرگونه تردد مردم و مسافران به روستاهای ییلاقی این شهرستان ممنوع است.

خبرنگاران حضور مسافران در مناطق ییلاقی مهریز ممنوع شد

رضا زارع زاده مهریزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران از مردم خواست برای پیشگیری از شیوع کرونا و تامین حفظ سلامتی مردم ساکن در مناطق روستایی بخش مرکزی از حضور در دهستان های ارنان، میانکوه، بهادران، تنچگنار و خورمیزات پرهیز نمایند.

وی با اشاره ه اینکه تمامی جاده های منتهی به مناطق روستایی شهرستان بسته است و ماموران پلیس وظایف قانونی خود را در نظارت و کنترل هرگونه تردد وسایل نقلیه و مسافران انجام می دهند، تداوم همراهی و همکاری مردم و مسافران برای مهار بیماری کووید-19 را خواهان شد.

بیشتر روستاهای کوهپایه ای شهرستان های مهریز و تفت در دامنه ارتفاعات شیرکوه استان یزد واقع شده است و مرتفع ترین قله آن 4075 متر ارتفاع دارد و دربرخی روزهای تعطیل حدود 200 هزار نفر به این روستاها سفر می نمایند.

شهر مهریز از ادغام و به هم پیوستن پنج سکونتگاه به نام های مهرپادین، مَزویرآباد، بغدادآباد، اِستهریج و منگاباد به وجود آمده است.

مهریز 600 اثر تاریخی شناسایی شده دارد و باغ پهلوان پور، قنات حسن آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت شده است.

بنای اولیه آن را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می دهند و مرکز این شهرستان 55 هزار نفری در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

همچنین فرماندار تفت امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت که ورود هر نوع خودرو با پلاک بومی(54 و 64) یا غیربومی به مناطق ییلاقی این شهرستان مشمول جریمه سنگین است.

علی رضا نوکار اضافه نمود: ورود به مناطق ییلاقی این منطقه از ظهر امروز(پنجشنبه) تا غروب فردا (آدینه) ممنوع و متخلفان از این دستورالعمل جریمه می شوند.

به گفته وی ورود هر نوع خودرو با پلاک های بومی یا غیربومی از سوی دوربین های نظارت و همچنین گشت های پلیس هدایت و رانندگی (راهور) کنترل و خاطیان جریمه می شوند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (پنجشنبه) گفت: با فوت 482 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید- 19 در کشور به 46 هزار و 689 نفر رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا و شرایط چهار استان زرد ونارنجی است.

سیما سادات لاری اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر ششم آذر 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 961 بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد 2 هزار و 439 نفر احتیاج به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید- 19 در کشور به 908 هزار و 346 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا به امروز 633 هزار و 275 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین پنج هزار و 849 نفر در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اعلام کرد: تا به امروز پنج میلیون و 955 هزار و 724 آزمایش تشخیص کووید- 19 در کشور اجرا شده است.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید- 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه دنیا منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت دنیای در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری دنیای) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علایم بیماری کووید19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در 448 شهر شامل 160 شهر با شرایط قرمز، 208 شهر با شرایط نارنجی و 80 شهر با شرایط زرد به مدت دو هفته اجرا می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 732

به "خبرنگاران حضور مسافران در مناطق ییلاقی مهریز ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حضور مسافران در مناطق ییلاقی مهریز ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید