خبرنگاران وزیر تعاون: درآمد کم، بچه ها کار را به خیابان ها می کشاند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، تهران - خبرنگاران- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مراکز آموزشی به بچه ها خیابان آموزش می دهیم و آنها در شغل آموزش دیده فعالیت می نمایند اما بعد آن را رها می نمایند و به چهارراه ها می آیند چون درآمد شغل آموزش دیده شده کمتر از درآمد فعالیت آنها در خیابان است و این مساله آنها را به خیابان ها می کشاند.

خبرنگاران وزیر تعاون: درآمد کم، بچه ها کار را به خیابان ها می کشاند

به گزارش خبرنگاران، محمد شریعتمداری روز یکشنبه در مراسم قدردانی از 123 کارشناس منتخب مرکز فوریت های اجتماعی سراسر کشور در سازمان بهزیستی کشور اضافه نمود: 80 درصد بچه ها خیابان، اتباع بیگانه هستند که به دلایل مختلف خود را به شهرهای عظیم ایران رسانده اند و برای کسب درآمد این کار را انتخاب نموده اند و وقتی آنها را به مراکز مختلف راهنمایی می کنیم باید کشور میزبان آنها را در وقت مناسبی بپذیرد و مسائل دیپلماتیک خاصی دارد.

وی اضافه نمود: اما بخشی از مساله بچه ها خیابان به بچه ها ایرانی بازمی گردد و اینها آسیب هایی است که به وجود آمده است. اگر سیاست های رفاهی و حمایتی او را تحت پوشش قرار می داد طبیعتا کار او به خیابان کشیده نمی شد و اگر دستمزد مشاغل، جبران واقعی خدمات می کرد به آن کار می پرداخت.

وزیر تعاون تاکید نمود: پرداخت اجرت حقیقی کار، ستون فقرات فراوری است و باید به آن توجه داشت تا بچه ها کار را مشاهده نکنیم.

شریعتمداری اضافه نمود: یکی از وظایف مهم حکومت از کار انداختن ماشین فراوری آسیب های اجتماعی و پیشگیری است اگر اقدامات پیشگیری موثر باشد می تواند آسیب ها را کاهش دهد. اگر نتوانیم جلوی آسیب ها را بگیریم پیامدهای آن، خود را در مراکز اورژانس اجتماعی نشان می دهد که مطلوب ما نیست.

وی ادامه داد: عدم توجه به مسائل سالمندان یا بچه ها کار در بستر شکل گیری باعث می گردد، آنها به آسیب اجتماعی تبدیل شوند. از کار انداختن ماشین فراوری آسیب های اجتماعی نیازمند سیاستگذاری صحیح مالی، فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی است.

وزیر تعاون با اشاره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه آسیب های اجتماعی گفت: شایسته ایران اسلامی ما نیست که حتی مقدار کمی از این آسیب ها را داشته باشیم و در کمال تاسف در آسیب های اجتماعی از کشورهایی که مدعی فرهنگ اسلامی نیستند پیشی می گیریم.

شریعتمداری در ادامه به طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اشاره نمود و گفت: این طرح از برنامه های ارزشمند مشترک وزارت کار و معاونت زنان ریاست جمهوری با همکاری جهاد دانشگاهی بوده و در حال گسترش به سراسر ایران است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 954

به "خبرنگاران وزیر تعاون: درآمد کم، بچه ها کار را به خیابان ها می کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر تعاون: درآمد کم، بچه ها کار را به خیابان ها می کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید