درودگر: شاید پرونده ویلموتس به فیفا کشیده شود، استقلال جعل سند نکرده است، مذاکرات مان با شستا نهایی شد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، صادق درودگر، رئیس کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال از احتمال شکایت این فدراسیون از مارک ویلموتس به فیفا شکایت خواهد کرد.

درودگر: شاید پرونده ویلموتس به فیفا کشیده شود، استقلال جعل سند نکرده است، مذاکرات مان با شستا نهایی شد

به گزارش خبرنگاران، محمدصادق درودگر، رئیس کمیته مالی فوتبال و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره خبر ورود توپ های قلابی به لیگ برتر و خرید آنها توسط برخی از باشگاه ها گفت: متأسفانه قانون حق امتیاز در کشور ما رعایت نمی شود. مرزهای ما برای ورود محصولات به دقت کنترل نمی شود. برای ترخیص کالاها از کنندگی اصلی یا کمپانی تولیدکننده مدارک بارنامه، فاکتور و گواهی مبدأ ارائه نمی شود. قدری باید در مرزهای شرقی مان از سمت پاکستان، دقت بیشتری خرج شود.

وی درباره محل تولید توپ های قلابی گفت: سال هاست این مشکل را از پاکستان داریم و در یک کارگروه برای شکایت وارد عمل می شویم. این از وظایف شرکتی است که توپ ها را به ما فروخته، اما اهمال کرده و ما به آنها نامه زده ایم که در این زمینه فعال باشند. خوشبختانه بازی هایی که در لیگ کشورمان برگزار شد، کیفیت این توپ را اثبات کرد و گلایه ها از بین رفته است. از برخی دوستان رسانه ای کم تجربه تقاضا می کنیم اگر می خواهید مطلبی درباره فوتبال بنویسید، از مسئولان سوال کنید. اگر مسئولان پاسخگو نیستند، از مسئولیت یک فرد رسانه ای کم نمی کند.

رئیس کمیته مالی فوتبال درباره قیمت توپ های قلابی یادآور شد: باشگاه ها 300، 400 هزار تومان برای این توپ ها هزینه کرده اند. از مردم خواهش می کنم به سایت شرکت دربی استارت بروید و این توپ برلیانت را بزنید. قیمت آن 160 یورو بوده و کیفیت آن کاملاً متفاوت است. عبدالله روا در برنامه ویدیوچک این موضوع را تحلیل کرد و برای من شعر یه توپ دارم قلقلیه را خواند! او را به سازمان لیگ دعوت کردم و اسناد را ارائه دادم. در برنامه دیگری هم درباره تبلیغات محیطی، مجتبی فروبخش اعتراضاتی داشت و من اسناد را به او ارائه کردم.

درودگر که با برنامه سلام صبح بخیر گفت وگو می کرد، از بردن نام باشگاه هایی که توپ های تقلبی را خریده اند پرهیز و توضیح داد: به باشگاه ها گفته ایم در بازی ها، فقط از توپ هایی که ما به آنها داده ایم استفاده کنند. لاستیک توپ ما چهارلایه و سازگار با محیط زیست است، دو قفل دارد و وزن آن حین شوت زدن کم نمی شود، اما توپ های تقلبی مواد مصنوعی دارد، از نظر جهش و پرش غیراستاندارد هستند و کیفیت نازلی دارند.

وی یادآور شد: هدف ما ارائه ارزان ترین و باکیفیت ترین توپ است. هجمه ای که به ما وارد شد، به این خاطر بود که ما یک هفته مانده به مسابقات از این توپ رونمایی کردیم و حدود 50 هزار توپ مدل قبلی را وارد کشور کرده بودند که بفروشند. بعد دیدند ما توپ های جدید آورده ایم و شوکه شدند. نمی خواهم اشاره کنم که این کار توسط چه کسانی انجام شد. اکنون مسابقات لیگ در حال برگزاری است و یک توپ هم خراب نشده است. شما بررسی کنید آیا کیفیت توپ ها عوض شده یا بادشان کم شده است.

رئیس کمیته مالی فدراسیون فوتبال در این خصوص که هرکسی امسال اعتراض می کند، محروم می شود، گفت: خیر. این یک واقعیت ملموس است و شما در بازی ها می بینید که توپ ها چه کیفیتی دارد. مشابه این توپ ها در لیگ بلژیک استفاده می شود. یک بار تشریف بیاورید اسناد ترخیص این توپ را ببینید، فیلمبرداری کنید و به مردم نشان دهید.

درودگر درباره بی کیفیت بودن لباس های تیم ملی فوتبال و اذعان چند بازیکن به این موضوع اعلام کرد: لباس هایی که الان تیم ملی استفاده می کند، از لباس های قبلی است. به زودی مراسم رونمایی از لباس های جدید تیم ملی را خواهیم داشت. ویلموتس به آلمان تشریف برد و لباس های جدید را انتخاب کرد تا تولید شود. این لباس های جدید پس از تولید انبوه و مراسم رونمایی، استفاده می شود.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی مشکل دارو هم داریم. آدیداس به ما گفته به شما لباس نمی فروشیم، ما در این شرایط لخت در مسابقات شرکت کنیم؟ این ها برای شرکت آل اشپورت است و ما بهترین قرارداد تاریخ را بستیم و لباس رایگان می گیریم.

رئیس کمیته مالی فدراسیون فوتبال درباره پرداخت پول ویلموتس که توسط یک شرکت دولتی تأمین شده بود، گفت: من در قرارداد ویلموتس شرکتی نداشتم. برخی مدیران می گویند ما می خواهیم ماندگار بمانیم و هیچ چیز را امضا نمی کنند. برخی مدیران کارآفرین، نوآور و خلاق هستند. یک مربی عزیز این را گفت که شما پخش کردید که هزینه های ویلموتس را شرکت شستا پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: در سال های 84، 85، 86 شرکتی از آنِ شرکت اسپانسر ما بود. آن سال مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان فقط برای نام حامی مالی، نه تبلیغات محیطی و فضای مجازی که آن روز نبود، نه برای وَس و حوزه آی تی وی هزینه شد. اکنون این هزینه را 30 برابر کنید که نزدیک 40 میلیارد تومان می شود. اکنون در تبلیغات محیطی مان بسیار شلوغ هستیم و شرکت ها بازگشته اند. در اوج تحریم ها و شرایط ظالمانه ای که به ما تحمیل شده است، شرکت ها را فعال کرده ایم و تبلیغ می کنند. چون پول شان را دور نمی ریزند و سرمایه گذاری می کنند.

درودگر اضافه کرد: مدیری که در تبلیغات محیطی شرکت می کند، می داند ما دو رسانه فوتبال و تلویزیون را داریم که رسانه های اصلی کشور در بخش سرمایه گذاری هستند. مدیران برای سود بیشتر در فوتبال سرمایه گذاری می کنند. یک شرکت 25 میلیارد تومان سود داشت، اما پس از یک سال که حامی تیم ملی شد، 80 میلیون تومان سود کرد که به کارگران و سهامداران رسید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اکنون شرکت شستا حامی تیم ملی فوتبال است، گفت: ما با آنها مذاکره داشته ایم و نهایی هم شده است. ما تعهد داریم، کار مشترک انجام می دهیم و باید سودآوری آنها را بالاتر ببریم.

رئیس کمیته مالی فدراسیون فوتبال درباره اینکه رسانه ها نوشته اند شستا برای پرداخت حقوق بازنشستگان هم با مشکل روبرو است و چگونه اسپانسر تیم ملی می شود، توضیح داد: اصلاً اینگونه نیست. شرکت شستا در این قضیه نیست و این شرکت خیلی وسیع است که رایتل و بانک رفاه را هم تحت پوشش دارد. بانک رفاه که تا به حال تبلیغ می کرد، کسی ایرادی به آن نمی گرفت و بسیاری از هزینه های ما با همین بانک بود. این برای آنها سرمایه گذاری بود و سودشان چندین برابر شد.

درودگر درباره مبلغ قرارداد توضیح داد: قرارداد ما با شرکت های مختلف تقسیم می شود. ما با هشت اسپانسر قرارداد داریم که هنوز نهایی نشده است. بخش اعظم آنها بر مبنای فعالیت مشترک، درآمد حاصل و کاری برد برد است. تیم ملی برای مملکت و مردم است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مبلغ دو میلیون یورو که در ترکیه به مارک ویلموتس داده شده، توسط شستا تأمین شده است یا خیر، گفت: به هیچ عنوان. من از رقم اطلاعی ندارم و وقتی بخواهم شنیده ها را بازگو کنم، شاید اشتباهی پیش بیاید. درباره لباس به صراحت توضیح دادم چون مطلع بودم. فقط می دانم که ما طلبی از فیفا داشتیم و این طلب توسط چک یک شرکت پرداخت شد. من در جریان نبودم. تاج و اینفانتینو مذاکره کردند و من طی این مذاکره واتساپی حاضر بودم. اینفانتینو به خاطر عقب افتادن پرداخت این طلب، رسماً از تاج عذرخواهی و اعلام کرد برای حل این مشکل تلاش می شود.

رئیس کمیته مالی فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه آیا این فدراسیون از ویلموتس شکایت کرده است یا خیر، توضیح داد: ممکن است وارد این پروسه شویم، اما هنوز کاری نکرده ایم. او می گوید شما فسخ کنید یا نکنید، باید سه ماه حقوق مرا بدهید و فدراسیون می گوید ما نباید این پول را بدهیم. در حال چالش و مذاکره هستیم تا این موضوع حل شود، اما ممکن است این پرونده به نهاد حاکمیت ورزش و فیفا کشیده شود.

درودگر درباره ماجرای حذف استقلال گفت: موضوع حذف نیست و تاج پیگیر این موضوع بود. وقتی نامه ها را امضا و ارسال کردند، مدیران عامل جدید آن را امضا کردند. وقتی در روزنامه رسمی که ارسال شده، ترجمه شده، مدیرعامل فرد دیگر بوده است. جعل سندی در کار نبوده است.

وی درباره جعل مدرک و مصاحبه مهدی رحمتی اعلام کرد: آن یک موضوع دیگر است.

رئیس کمیته مالی فدراسیون فوتبال در انتها گفت: همین جا اعلام می کنم در حوزه اقتصاد با تمام وجود و اطلاعاتم، رسانه ها با دوربین فیلمبرداری و عکاسی تشریف بیاورند و من اطلاعات را به صورت شفاف بیان می کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 14

به "درودگر: شاید پرونده ویلموتس به فیفا کشیده شود، استقلال جعل سند نکرده است، مذاکرات مان با شستا نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درودگر: شاید پرونده ویلموتس به فیفا کشیده شود، استقلال جعل سند نکرده است، مذاکرات مان با شستا نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید