دستگیری 2 شکارچی متخلف قوچ وحشی در مانه و سملقان

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مانه و سملقان از دستگیری 2 نفر شکارچی متخلف قوچ وحشی در استان خراسان شمالی اطلاع داد و گفت: این افراد در مناطق آزاد درکش و هاور به شکار اقدام نموده بودند.

دستگیری 2 شکارچی متخلف قوچ وحشی در مانه و سملقان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی فرجی شنبه 24 خرداد اظهار کرد: از متخلفان یک قبضه سلاح گلوله زنی، 11 عدد فشنگ، مقادیری گوشت یک راس قوچ وحشی، 2 فشنگ ساچمه زنی، یک فشنگ چهارپاره و یک رشته داف زنده گیری کبک کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: متهمان سه نفر بودند که یک نفر با استفاده از تاریکی هوا متواری شد، اما با شناسایی آن با هماهنگی دادستان شهرستان اقدامات لازم برای دستگیری وی انجام می گردد.

طبق قانون شکار و صید، جریمه شکار هر راس قوچ وحشی از نظر مطالبه ضرر و زیان مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال مشخص شده است.

اردیبهشت ماه 99 هم سه نفر شکارچی متخلف قبل از اقدام به شکار، در منطقه حفاظت شده قرخود این شهرستان دستگیر شدند.

گستره منطقه حفاظت شده قرخود 43 هزار و 778 هکتار در بخش سملقان و در انتهای غرب استان واقع شده است و فاصله آن از شهر قاضی، مرکز بخش سملقان 13 کیلومتر است و از آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان هم 40 کیلومتر فاصله دارد.

همچنین این منطقه از نظر منابع آبی غنی است و علاوه بر 35 چشمه پرآب منطقه، تعدادی چشمه کم آب دائمی و فصلی دیگر نیز دارد و از نظر متوسط بارندگی سالیانه تقریباً بالاترین میزان بارندگی را در استان خراسان شمالی دارد و دمای منطقه نیز سردسیر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 449

به "دستگیری 2 شکارچی متخلف قوچ وحشی در مانه و سملقان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 2 شکارچی متخلف قوچ وحشی در مانه و سملقان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید