دلایل آلمان برای حمایت از تشکیلات کلاه سفیدها در سوریهشفاف نیست

به گزارش بی نهایت اس ام اس، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج شنبه اظهار داشت که حمایت اقتصادی اعطایی از سوی دفتر امور خارجه فدرال آلمان به تشکیلات کلاه سفیدها در سوریه راهی برای تأمین اقتصادی گروه های تروریستی در این کشور است.

دلایل آلمان برای حمایت از تشکیلات کلاه سفیدها در سوریهشفاف نیست

این دیپلمات بلندپایه همچنین گفت: هنوز روشن نیست، و برای افکار عمومی آلمان نیز شفاف نیست، که کدام بخش از این اعتبارهای اقتصادی به پشتیبانی از همکاریها میان نیروهای این تشکیلات با تروریست ها در شمال شرق سوریه اختصاص می یابد، […] و یا اینکه آیا این میزان بودجه اقتصادی انتقال یکی از رهبران کلاه سفیدها به نام خالد السریح از اردن به آلمان را پوشش می دهد یا خیر.

زاخاروا در ادامه اضافه نمود که تحت این شرایط تمایز قائل شدن میان ماده های قانونی حمایت از وظایف بشردوستانه و پشتیبانی از تروریست ها که برلین آن را به طرز فاحشی می ستاید، بیش از پیش سخت می گردد.

این دیپلمات روسیه همچنین تأکید کرد که دفتر امور خارجه آلمان در کوشش است تا کلاه سفیدها را به مثابه سمبلی از امید به مردم سوریه معرفی کند!

وی در خاتمه گفت که به نظر می رسد که وزارت خارجه آلمان، تمام تردیدها را به طور کامل به کناری گذاشته و بیش از پیش به عنوان نخستین نیروی پیشرو و حامی کلاه سفیدها عمل می نماید.

لازم به ذکر است که دفتر امور خارجه فدرال آلمان به تازگی گفت که مبلغ 5 میلیون یورو یاری اقتصادی به تشکیلات تروریستی کلاه سفیدها اختصاص داده است.

این در حالی است که یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه نیز سه شنبه گذشته گفت که اقدام آلمان در پذیرش رئیس تشکیلات تروریستی کلاه سفیدها نمونه شاخص تعرض دولت این کشور به ملت سوریه است و اینکه سوریه بیانیه های گمراه کننده وزارت خارجه آلمان و نمایندگان این کشور در سازمان های بین المللی را محکوم می نماید.

این مقام مسئول همچنین گفت که آلمان باید از کوشش برای توجیه سیاست هایش در ارتباط با مسئله تروریسم و فریب اذهان عمومی در این کشور دست بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 789

به "دلایل آلمان برای حمایت از تشکیلات کلاه سفیدها در سوریهشفاف نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل آلمان برای حمایت از تشکیلات کلاه سفیدها در سوریهشفاف نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید