روحانی: مواضع دانمارک در حمایت از برجام سازنده بوده است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رئیس جمهور گفت: مواضع دانمارک در حمایت از برجام سازنده بوده و امیدوارم همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

روحانی: مواضع دانمارک در حمایت از برجام سازنده بوده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه یسپر وار سفیر جدید دانمارک با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط تجاری، مالی و فناوری با دانمارک است، گفت: مواضع دانمارک در حمایت از برجام سازنده بوده و امیدوارم همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

روحانی با اشاره به سابقه طولانی روابط سیاسی ایران و دانمارک، گفت: افتتاح یک مرکز پزشکی و داروسازی مشترک بین ایران و دانمارک در شرایط همه گیری کرونا که همه کشور ها احتیاج به همکاری های نزدیک تر در زمینه مسایل بهداشتی و درمانی دارند، اتفاق بسیار حائز اهمیتی است.

رئیس جمهور با اشاره به تحریم ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، گفت: بزرگترین نقض حقوق بشر در حال حاضر ممانعت آمریکا از تأمین دارو و اقلام مورد احتیاج ایران برای مقابله مؤثرتر با کرونا یا فروش سلاح به بعضی کشور های منطقه برای کشتار مردم یمن و یا جنایات پلیس آمریکا علیه رنگین پوستان است.

یسپر وار سفیر جدید دانمارک نیز در این ملاقات با اشاره به شروع روابط سیاسی کشورش با ایران از سال 1933، گفت: تهران و کپنهاگ در تمام این سال های طولانی تعاملات سازنده ای با یکدیگر داشته اند و دانمارک به عنوان یکی از سهامداران عمده اینستکس همیشه از توافق برجام نیز حمایت نموده است.

سفیر جدید دانمارک با بیان اینکه کشورش همیشه از صمیم قلب به دنبال گسترش روابط و همکاری های مالی، علمی و تجاری با ایران بوده است، شروع فعالیت مرکز بهداشتی مشترک با ایران را نشانه تعهد کشورش به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 618

به "روحانی: مواضع دانمارک در حمایت از برجام سازنده بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: مواضع دانمارک در حمایت از برجام سازنده بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید