روسیه سفیر چک را فراخواند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرنگاران : سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد که کشورش در رابطه با ادعای ضد روسی طرف چک و متهم کردن مسکو به دست داشتن در انفجار انبار مهمات در نزدیکی پراگ، سفیر چک در مسکو را احضار کرد.

روسیه سفیر چک را فراخواند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش به نقل از ایرنا، ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت خارجه روسیه با اشاره به احضار ویتزسلاو پیونکا سفیر چک در مسکو به وزارت خارجه روسیه گفت : پیشنهاد طرف چکی برای آنالیز ادعای این کشور در خصوص روسیه را غیرقابل قبول می دانیم.

وی اضافه کرد : دیدگاه خود را درمورد این درخواست غیرموجه با ماهیت سیاسی در آینده نزدیک به سفیر چک در مسکو که به وزارت خارجه روسیه احضار شده است، اعلام خواهیم کرد.

به گزارش رسانه های روسی، مارتین اسمولک معاون وزیر خارجه چک روز دوشنبه یادداشتی را به الکساندر زمیفسکی سفیر روسیه در پراگ تسلیم کرد که در آن از روسیه خواسته شده است، خسارت وارده بر اثر انفجار انبار مهمات را بپر دازد.

بر اساس اطلاعات رسانه ها، طرف چکی از روسیه 25.5 میلیون یورو غرامت می خواهد.

در اکتبر 2014 (آبان 1383) چندین انفجار در یک کارخانه مهمات سازی منطقه وربتیچ در جنوب شرقی پراگ مرکز جمهوری چک را به لرزه در آورد.

این انفجار منجر به کشته شدن دو کارمند یک شرکت خصوصی شد.

آندری بابیش نخست وزیر جمهوری چک گفت که سازمان اطلاعات روسیه در انفجار سال 2014 میلادی در انبار مهمات نظامی پراگ نقش داشته است.

بابیش مدعی شد که نیروهای اداره اصلی اطلاعات روسیه مشکوک به دخالت در انفجار انبار مهمات در سال 2014 در شرق اوکراین هستند.

در همین حال، پلیس جمهوری چک هم خاطرنشان کرد که در پی دو نفر در رابطه با تحقیقات این پرونده است.

چک در ماه می 18 دیپلمات روس و روسیه هم 20 دیپلمات این کشور را اخراج کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1094

به "روسیه سفیر چک را فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه سفیر چک را فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید