فرایند ابتلا به بیماری کووید 19 در خراسان شمالی رو به کاهش است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: فرایند ابتلا به بیماری کووید 19 در این استان رو به کاهش است.

فرایند ابتلا به بیماری کووید 19 در خراسان شمالی رو به کاهش است

دکتر سید احمد هاشمی در نشست خبری که 19 مرداد ماه در محل بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد برگزار گردید، اظهارکرد: طی چند هفته گذشته عدد R در این استان بالاتر از یک بوده اما هم اکنون به رقم 91 صدم درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: فرایند ابتلا در این استان رو به کاهش است اما به شرط ایننکه دوباره عواملی همچون تجمعات و ... دوباره سبب ایجاد موج سومی در این استان نگردد.

هاشمی ادامه داد: اما هنوز متوسط مرگ ناشی از ابتلا به بیماری مذکور بالا است و روزی شش تا هفت فوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد.

وی در ارتباط با تست PCR در استان برای تشخیص بیماری کووید 19 نیز بیان نمود: ظرفیت استان برای انجام این ستت اندک است و سفارشات لازم برای جذب این دستگاه اجرا شده است.

این مقام مسئول توضیح داد: در حال حاضر تست PCR برای افراد پرخطر انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در ارتباط با نیروهای انسانی در بخش هایی که بیماران مبتلا به ویروس کرونا مبتلا می شوند، وجود ندارد، گفت: این کمبود زمانی احساس می گردد که تعدادی از کادر مبتلا به ویروس شده و در حال استراحت برای بهبودی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: علاوه بر آن از ظرفیت نیروی پزشک و پرستار که به صورت طرح فعالیت می نمایند نیز جدیدا استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 543

به "فرایند ابتلا به بیماری کووید 19 در خراسان شمالی رو به کاهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند ابتلا به بیماری کووید 19 در خراسان شمالی رو به کاهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید