سیاستمدار عراقی: امام خمینی (ره) همانند زاهدی پرهیزگار زیست و فریفته دنیا نشد، مصاحبه اختصاصی

به گزارش بی نهایت اس ام اس، وزیر سابق عراقی و دبیرکل اتحادیه ترکمن های عراق در گفتگو با خبرنگار خبرنگاران در بغداد تاکید کرد که امام خمینی(قدس سره) در زمان انقلاب و دوره زمامداری به عنوان زاهدی پرهیزگار و شخصیتی متواضع باقی ماند.

سیاستمدار عراقی: امام خمینی (ره) همانند زاهدی پرهیزگار زیست و فریفته دنیا نشد، مصاحبه اختصاصی

جاسم محمد جعفر وزیر سابق عراقی و دبیرکل اتحادیه ترکمن های عراق در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در بغداد تاکید کرد که امام خمینی(قدس سره) در زمان انقلاب و دوره زمامداری به عنوان زاهدی پرهیزگار و شخصیتی متواضع باقی ماند و حب جهان و جاه و مقام ایشان را تحت تاثیر قرار نداد.

وی مناسب سالروز رحلت امام خمینی(قدس سره) بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایران، گفت: در چنین روزی در سال 1989، روح امام خمینی(قدس سره) بنیانگذار انقلاب اسلامی به ملکوت اعلی پیوست. ایشان پس از جهادی سخت با شاه ایران با همراهی ملت مظلوم ایران، بر یکی از دیکتاتورهای جهان غلبه کرد و به پیروزی رسید و جمهوری اسلامی را با رهبری ایشان بنیان نهاده شد.

دبیرکل اتحادیه ترکمن های عراق ادامه داد: امام خمینی(قدس سره) در روزهای انقلاب و دوران زمامداری همانند زاهدی پرهیزگار زیست و فریفته جهان و جاه و سِمت نشد.

وی تاکید کرد: امام خمینی خورشید تابان و نوری ابدی است که با گذشت زمان از بین نمی رود و انقلاب اسلامی که ایشان بنا نهاد باقی می ماند و در همه قرون و عصرها پیروز خواهد ماند و انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و نظام حکومت اسلامی آن، باقی و پیروز در همه زمان ها باقی خواهد ماند.

جاسم محمد جعفر ادامه داد: برابری و انسان دوستی و آزادی واقعی و اداره عادلانه کشور از اصول این انقلاب است تا پرچم به امام زمان(عج) سپرده شود.

وی وصیت امام راحل را یادآور شد و افزود: بخشی از وصیت های امام راحل که در چنین روزی قرائت شد یعنی پس از رحلت ایشان، این است: با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص ، و به سوی جایگاه ابدی سفر می کنم . و به دعای خیر شما احتیاج مبرم دارم . و از خدای رحمان و رحیم می خواهم که عذرم را در کوتاهی خدمت و قصور و تقصیر بپذیرد و از ملت امیدوارم که عذرم را در کوتاهی ها و قصور و تقصی ها بپذیرند. و با قدرت و تصمیم اراده به پیش فرایند.

دبیرکل اتحادیه ترکمن های عراق در سرانجام شرح داد: خداوند خمینی بزرگ را در روزی که به جهان آمد، روزی که مجاهدت کرد و به خاطر اسلام متحمل سختی شد، روزی که انقلاب بزرگ را رهبری کرد، و بنیان حکومت اسلامی را بنیان نهاد و روزی که مانند جدش امام علی(ع) زاهد، شجاع و متواضع و ذوب درخداوند بود، و روزی که روحش پاکش به نزد پروردگارش عروج کرد تا در بهشت با اجداد پاکش همنشین شود، رحمت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1074

به "سیاستمدار عراقی: امام خمینی (ره) همانند زاهدی پرهیزگار زیست و فریفته دنیا نشد، مصاحبه اختصاصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستمدار عراقی: امام خمینی (ره) همانند زاهدی پرهیزگار زیست و فریفته دنیا نشد، مصاحبه اختصاصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید