شکایت مالکان محموله های توقیف شده نفتی از آمریکا ، مقصد نفتکش ها ترینیداد بود نه ونزوئلا

به گزارش بی نهایت اس ام اس، مالکان چهار نفتکش حامل سوخت ایران که مقام های آمریکایی محموله آنها را توقیف نموده اند، روز سه شنبه شکایت خود را از این دزدی آشکار به دادگاهی در واشنگتن دی سی تقدیم کردند.

شکایت مالکان محموله های توقیف شده نفتی از آمریکا ، مقصد نفتکش ها ترینیداد بود نه ونزوئلا

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، بر اساس شکایتی که به دادگاه ناحیه ای ایالات متحده تحویل شده، شرکت مبین اینترنشنال لیمیتد در امارات عربی متحده اعلام نموده مالک سوخت نفتکش های بلا و برینگ است. شرکت سوخت عمان ثبت شده در بریتانیا خود را مالک سوخت نفتکش های پاندی و لونا معرفی نموده و شرکت سوخت سوهار ثبت شده در عمان مالک بخشی از سوخت نفتکش لونا معرفی شده است.

هر سه شرکت به دادگاه آمریکا گفته اند محموله های سوخت خریده شده از ایران را به شرکت سیتی انرژی در امارات متحده عربی فروخته و در انتظار دریافت مبلغ آن بوده اند که با اقدام ایالات متحده در توقیف محموله نفتکش ها، کار انتقال پول و نهایی شدن معامله و قرارداد به بن بست و مشکل خورده است. هر چند سیتی انرژی هنوز به این ماجرا واکنش نشان نداده است.

  • واکنش ترامپ به ادعاها درباره توقیف محموله های سوخت ایران توسط آمریکا

مالکان هر چهار نفتکش به شکل جدی پیگیر بازگرداندن دارایی های خود هستند و به همین دلیل نمی خواهند از شکایت علیه اقدام آمریکا چشم پوشی نمایند. آنها در عین حال ادعای طرف آمریکایی مبنی بر ارسال محموله های سوخت به ونزوئلا تکذیب نموده و گفته اند مقصد نفتکش ها کشور ترینیداد و توباگو و طرف معامله شرکت های پرویی و کلمبیایی بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا ماه گذشته میلادی از توقیف یک میلیون و 116 هزار بشکه سوخت ارسالی به مقصد ونزوئلا اطلاع داد. هر دو کشور ونزوئلا و ایران تحت تحریم های مالی آمریکا قرار دارند و اقدام چند ماه پیش ایران در ارسال چند نفتکش به مقصد ونزوئلا خشم مقام های واشنگتن را برانگیخته بود.

اندکی پس از ادعای آمریکا مبنی بر توقیف نفتکش های ایران، مقام های ایرانی اعلام کردند محموله این نفتکش ها به طرف های خارجی فروخته شده و سوخت و نفتکش هیچ کدام متعلق به ایران نیست. حالا با شکایت مالکان اصلی نفتکش ها، به نظر می رسد آمریکا باید در دادگاه خودش جوابگوی این دعوای حقوقی و دزدی آشکار باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 584

به "شکایت مالکان محموله های توقیف شده نفتی از آمریکا ، مقصد نفتکش ها ترینیداد بود نه ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت مالکان محموله های توقیف شده نفتی از آمریکا ، مقصد نفتکش ها ترینیداد بود نه ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید