ظریف: آمریکا هزاران مایل دورتر از مرزهایش مردم را به اسم دفاع از خودش در عراق و سوریه به خاک و خون می کشد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، وزیر خارجه گفت: برخلاف آمریکا که هزاران مایل دورتر از مرزهایش مردم را به اسم دفاع از خودش در عراق و سوریه به خاک و خون می کشد، ایران و روسیه برای صلح در عراق و سوریه همکاری کردند که فرایند آستانه نمونه موفقی ازآن است.

ظریف: آمریکا هزاران مایل دورتر از مرزهایش مردم را به اسم دفاع از خودش در عراق و سوریه به خاک و خون می کشد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود در محل وزارت خارجه فدراسیون روسیه ضمن ابراز خرسندی از حضور در مسکو گفت: خوشحالم برای بیست و هشتمین بار در طول دوران وزارتم در این اتاق با شما و دوستان روسی دیدار می کنم.

وی اضافه نمود: پیشاپیش سال نو میلادی را به شما و همسایگان در فدراسیون روسیه تبریک می گویم. میلاد حضرت مسیح به روایت ارتدوکسی را به شما و به روایت دوستان ارمنی به شما پیشاپیش تبریک می گویم. امیدوارم سال بسیار خوبی برای همه جهان و مردم روسیه باشد.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه در شرایط بسیار حساسی روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را امروز آنالیز خواهیم کرد، گفت: امروز روابط دوجانبه ایران و روسیه شاید در بهترین شرایط تاریخی خود باشد، برای 2 کشور مهم در این منطقه چنین روابطی راهبردی است و روابطی است که همیشه با قدرت ادامه می یابد و این اراده مسئولان جمهوری اسلامی است که به روابط با روسیه به عنوان همسایه بزرگ و مهم و به عنوان یک قدرت بزرگ بین المللی به صورت راهبردی نگاه نمایند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود: بر خلاف دیگران که در منطقه ما به جنگ افروزی دامن می زنند، ایران و روسیه پیشنهادات مهمی که بسیار شبیه به هم هستند برای صلح در منطقه ارائه کردند. پیشنهاد روسیه برای مصاحبه در خلیج فارس و پیشنهاد ایران برای طرح صلح هرمز.

به گزارش فارس، ظریف گفت: مانور مشترک ایران، روسیه و چین این روزها نشانگر همکاری ما برای صلح در منطقه است.

وی ادامه داد: بر خلاف آمریکا که تعهدات بین المللی خود را شکسته است، ایران و روسیه بر اجرای برجام تأکید کردند و ما از دیدگاه های مثبت روسیه در این زمینه بسیار متشکریم.

وزیر خارجه ایران اعلام نمود: برخلاف آمریکا که هزاران مایل دورتر از مرزهای خودش مردم را به اسم دفاع از خودش در عراق و سوریه به خاک و خون می کشد و اقدام غیرقابل قبول آمریکا دیروز در حمله به عراق یکی از این موارد است، ایران و روسیه برای صلح در عراق و سوریه همکاری کردند که فرایند آستانه نمونه موفقی از آن است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: امیدواریم امروز بتوانیم درباره همه این مسائل و شرایط در افغانستان، سوریه، عراق، منطقه و بحث برجام با همدیگر مصاحبه داشته باشیم.

وی در خاتمه خطاب به لاوروف گفت: از مهمان نوازی شما و مردم روسیه یک بار دیگر تشکر می کنم.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به منظور رایزنی با همتای روس خود شب گذشته (یکشنبه) در رأس هیأتی وارد مسکو شد. وی قرار است عصر امروز در پاسخ به دعوت همتای چینی خود از مسکو راهی پکن گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 71

به "ظریف: آمریکا هزاران مایل دورتر از مرزهایش مردم را به اسم دفاع از خودش در عراق و سوریه به خاک و خون می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: آمریکا هزاران مایل دورتر از مرزهایش مردم را به اسم دفاع از خودش در عراق و سوریه به خاک و خون می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید