مصطفی الکاظمی توافق بغداد ـ پکن را اجرایی سازد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، ولید السهلانی نماینده مجلس عراق امروز یکشنبه سخنانی را در مورد توافقنامه بغداد، پکن مطرح نمود. وی تأکید کرد: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق باید این توافق را وارد مرحله اجرا سازد.

مصطفی الکاظمی توافق بغداد ـ پکن را اجرایی سازد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس این گزارش، این نماینده مجلس عراق یادآور شد: اگر توافقنامه میان بغداد و پکن اجرایی گردد، اتفاقات بسیار خوبی در صحنه عراق خواهد افتاد. متأسفانه تا به امروز گامی در جهت اجرای این توافقنامه برداشته نشده است.

السهلانی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس عراق نامه ای را در مورد لزوم اجرای توافقنامه بغداد و پکن به مصطفی الکاظمی ارسال نموده اند، گفت: ما خواهان آن شدیم که توافقنامه مذکور به طور واقعی و نه صوری، اجرا گردد.

لازم به ذکر است، در سپتامبر سال 2019 عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق در سفر به کشور چین یک توافقنامه استراتژیک با این کشور در حوزه های مختلف مالی، تجاری، امنیتی، عمران، فرهنگ، آموزش و… به امضا رساند؛ توافقی که بغداد هنوز تصمیم به اجرای آن نگرفته است. ایالات متحده آمریکا تا به امروز به منظور ممانعت از اجرایی شدن توافقنامه مذکور، فشارهای زیادی را به بغداد تحمیل نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 859

به "مصطفی الکاظمی توافق بغداد ـ پکن را اجرایی سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصطفی الکاظمی توافق بغداد ـ پکن را اجرایی سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید