مطالعه روی داروی فاموتیدین برای درمان کرونا

به گزارش بی نهایت اس ام اس، دکتر رضا ملک زاده در تبادل نظر با خبرنگاران درباره موضوع ورود داروی درمان معده به پروتکل درمانی برای کروناویروس گفت: با توجه به عدم مؤثر بودن داروهای ضد ویروس برای درمان بیماران بستری کووید 19، قرار شده مطالعاتی هم در ایران و هم در جهان در زمینه درمان سرپایی بیماران با دیگر داروهای ضد ویروس انجام گردد.

مطالعه روی داروی فاموتیدین برای درمان کرونا

وی افزود: یکی از داروهایی که در این زمینه مطرح شده است داروی فاموتیدین Famotidine است و ان شاءالله زمانی که این مطالعه آغاز شد اخبار آن به اطلاع می رسد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: بیش از 6 دارو اکنون مدنظر متخصصان است که در دست آنالیز قرار گرفته است و احتمالاً بخشی از آنها مورد استفاده قرار می گیرد. برنامه مطالعاتی بر این قرار است که افرادی که مبتلا می شوند با این داروها درمان شوند تا بیماری آنها پیشرفت نکند و احتیاج به بستری نداشته باشند.

وی درباره نتایج مطالعات پلاسمادرمانی برای درمان بیماران مبتلا به کروناویروس گفت: مطالعاتی منتشر شده اما هنوز درمان مؤثری برای کرونا ویروس وجود ندارد و موضوع پلاسما درمانی هم هنوز در دست آنالیز و تحقیق است.

ملک زاده تاکید نمود: از همه درمان ها و داروها مؤثرتر، موضوع پیشگیری از ابتلاء به کرونا است. افراد باید کوشش نمایند که مبتلا نشوند و استفاده از ماسک و اجرای فاصله گذاری را جدی بگیرند.

وی افزود: نکته مهم این است که با وجود مطالعات بسیار زیادی که اجرا شده است هنوز از نظر علمی درمان مؤثر و قطعی برای بیماری کرونا وجود نداشته است اما در خصوص بیماران بستری در بیمارستان ها مراقبت های بهداشتی و دادن اکسیژن برای هر بیماری مؤثر است.

معاون وزیر بهداشت درباره تحقیقات ایرانی در زمینه موتاسیون و جهش کروناویروس گفت: در ایران تحقیقات زیادی در خصوص جهش ویروس انجام شده و تعیین شده است که نوع اولی که در ایران پیدا شد از نوع همان ویروس ووهان چین آمده بود و جهش نداشت و بیماری ملایم تر بود.

وی افزود: از حدود 2 ماه پیش کرونا ویروسی که در اروپا و ایتالیا جهش پیدا نموده بود، وارد ایران شده است و بخش عمده ای که بیمار می شوند از این نوع کروناویروس که از اروپا آمده و جهش یافته است مبتلا شده اند که بیماری واگیردارتر و انتشار آن به مراتب بیشتر است.

ملک زاده افزود: بیماری بسیار شدیدتر شده و ویروس سرایت بیشتری پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 660

به "مطالعه روی داروی فاموتیدین برای درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه روی داروی فاموتیدین برای درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید