نخستین سفر خلیلزاد به کابل پس از آغاز رسمی خروج نظامیان خارجی از افغانستان

به گزارش بی نهایت اس ام اس، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از آغاز رسمی فرایند خروج نظامیان خارجی از این کشور به کابل آمد تا درباره بن بست کنونی مذاکرات بین الافغانی رایزنی کند.

نخستین سفر خلیلزاد به کابل پس از آغاز رسمی خروج نظامیان خارجی از افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از سفر به تاجیکستان و حمایت از بررسی لغو تحریم های طالبان در نشست تروئیکای توسعه یافته در قطر و همچنین آغاز فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان به کابل آمد.

منابع می گویند که نماینده آمریکا قرار است در این سفر با هدف خروج فرایند صلح از بن بست کنونی با رئیس جمهور افغانستان، رئیس شورای عالی مصالحه و برخی سیاسیون افغان دیدار کند.

خلیلزاد پیش از حضور در تاجیکستان به قطر سفر کرده بود و پس از دیدار با نمایندگان روسیه، چین و پاکستان در بیانیه ای مشترک از بررسی رفع تحریم ها از گروه طالبان حمایت کرد.

این سفر درحالی اجرا شده که طالبان مشخص جدول زمانی تازه برای خروج از افغانستان را سرپیچی از توافقنامه قطر اعلام کرده است و نسبت به از سرگیری حملات علیه نیروهای خارجی نیز هشدار داده است.

به گفته برخی کارشناسان خلیلزاد همچنین تلاش دارد تا بار دیگر با اعطای امتیازات یکجانبه به طالبان این گروه را به پذیرش حضور در نشست استانبول متقاعد کند و از اینرو برای فشار بر مقامات افغان برای آزادی زندانیان طالبان وارد کابل شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1056

به "نخستین سفر خلیلزاد به کابل پس از آغاز رسمی خروج نظامیان خارجی از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین سفر خلیلزاد به کابل پس از آغاز رسمی خروج نظامیان خارجی از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید