هشدار وزیر خارجه چین به آمریکا

به گزارش بی نهایت اس ام اس، وانگ یی وزیر امور خارجه چین از ایالات متحده خواست به منافع مردم چین احترام بگذارد و نسبت به توسعه چین دید صحیحی داشته باشد.

هشدار وزیر خارجه چین به آمریکا

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

از شینهوا، وانگ روز دوشنبه در ادامه اضافه نمود: چین از تبادل نظر بر مبنای برابری و احترام متقابل استقبال می نماید اما دنیا احتیاج به قیمومیت ندارد و پکن هم قبول ندارد که یک کشور حرف آخر را در امور دنیای بزند.

او اظهارات خود را بعد از ملاقات با همتایان خود از سنگاپور، مالزی، اندونزی، فیلیپین و جمهوری کره در استان فوجیان چین در پاسخ به پرسش خبرنگاران بیان کرد.

وانگ با اشاره به اینکه وزرای خارجه کشورهای مذکور توسعه و رشد چین را یک ضرورت تاریخی دانسته اند، گفت: اعتقاد بر این است که توسعه چین مطابق با انتظارات مشترک و منافع بلند مدت همه کشورهای منطقه است که نباید جلوی آنها را گرفت.

وی اضافه نمود: وزرای خارجه معتقدند که چین و آمریکا در مواجهه با چالش های دنیای سازی و دوران پسا اپیدمی باید در این منطقه تبادل نظر و همکاری بیشتری داشته باشند، به جای بازی و تقابل، تعهدات قدرت های عظیم را انجام دهند و مسئولیت پذیر باشند.

وانگ گفت: چین مایل است به انتظارات همه طرفها پاسخ دهد و در این راستا کوشش خود را ادامه می دهد.

وانگ در خصوص استدلال های رقابت، همکاری و تقابل که بارها و بارها توسط ایالات متحده در خصوص روابط خود با چین مطرح شده، گفت که موضع چین ثابت و روشن است.

وزیر خارجه چین اضافه نمود: چین در صورت لزوم از همکاری استقبال می نماید، اما این همکاری باید نگرانی ها و سود متقابل یکدیگر را در نظر بگیرد. این نمی تواند به روشی باشد که یک طرف شرایط را یک جانبه تنظیم کند.

وانگ گفت: چین در صورت احتیاج از رقابت فرار نمی نماید، اما رقابت باید منصفانه و عادلانه باشد و از قوانین بازار پیروی کند و از معین موانع، سوء استفاده از قدرت و سلب حق مشروع توسعه برای دیگران خودداری کند.

او اضافه نمود: ما قاطعانه در برابر مداخله فاحش در امور داخلی چین مقاومت می کنیم و با قاطعیت بیشتری با تحریم های یک جانبه غیرقانونی که به دلیل دروغ و اطلاعات غلط وضع شده است، مخالف هستیم.

وی در خصوص احتمال مقابله آمریکا نیز گفت: چین در این جهت سازش یا عقب نشینی نخواهد کرد، زیرا به هنجارهای اساسی روابط بین الملل پایبند است و منافع بسیاری از کشورهای در حال توسعه، کوچک و متوسط نیز در همین است. قطعاً چین حق دارد مقابله کند، زیرا باید از حاکمیت ملی و عزت ملی دفاع کند.

وانگ اضافه نمود: تبادل نظر و همکاری بهتر از رویارویی است.

وی از ایالات متحده خواست تا به طور فعال به انتظارات کشورهای منطقه و جامعه دنیای پاسخ دهد، با چین همکاری کند تا نشان دهد که یک قدرت عظیم چگونه است و به طور مشترک صلح، ثبات و توسعه منطقه ای و دنیای را حفظ نمایند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 970

به "هشدار وزیر خارجه چین به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر خارجه چین به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید