واشنگتن و 4 کشور اروپایی بیانیه مشترکی درباره سوریه صادر کردند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، آمریکا و چهار کشور اروپایی متحد آن در بیانیه مشترکی به مناسبت دهمین سال بحران سوریه مدعی شدند که انتخابات سال جاری ریاست جمهوری در سوریه آزاد و عادلانه نیست و آنها این انتخابات را به رسمیت نمی شناسند.

واشنگتن و 4 کشور اروپایی بیانیه مشترکی درباره سوریه صادر کردند

با ما سفر کنید و با اروپا ارزان قیمت از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری تاس، در بیانیه مشترک که توسط آنتونی بلینکن ،دومینیک راب، هایکو ماس، ژان ایو لودریان و لوئیجی دی مایو، وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا صادر شد ادعا شده که انتخابات ریاست جمهوری سوریه که سال جاری برای آن برنامه ریزی شده است آزاد و عادلانه نخواهد بود و این امر نباید به هیچ اقدام بین المللی برای عادی سازی با نظام سوریه منجر گردد.

در این بیانیه همچنین آمده است: همه سوری ها ، از جمله آوارگان باید در هر فرایند سیاسی شرکت نمایند تا همه صداها شنیده شوند.

همچنین در این بیانیه مداخله جویانه آورده شده است: نظام سوریه و هواداران آن باید به طور جدی در فرایند سیاسی مشارکت نموده و اجازه دهند یاری های بشردوستانه به مناطق نیازمند وارد گردد.

این وزرا مدعی شدند به حل مسالمت آمیز درگیری در سوریه بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متعهد هستند و کوشش خواهند کرد تا عاملان جنایات را مجازات نمایند.

آمریکا و همپیمانانش همچنین در بیانیه مذکور بار دیگر ادعاهای واهی خود درباره استفاده نظام سوری از تسلیحات شیمیایی را تکرار و خاطرنشان کردند که آنها آنچه را عدم پایبندی سوریه به کنوانسیون سلاحهای شیمیایی خواندند، تحمل نخواهند کرد و از کار سازمان منع سلاح های شیمیایی در این زمینه حمایت مینمایند.

پنج کشور مذکور در سرانجام حمایت خود را از کوشش های گی یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه اعلام و تاکید کردند نمی توانند اجازه دهند این فاجعه برای یک دهه دیگر ادامه یابد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 957

به "واشنگتن و 4 کشور اروپایی بیانیه مشترکی درباره سوریه صادر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن و 4 کشور اروپایی بیانیه مشترکی درباره سوریه صادر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید