واکسن ایرانی تا خردادماه برای همه گروه ها قابل توزیع است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، متخصص بیماری های عفونی در حالی خبر آماده شدن واکسن ایرانی برای تزریق به مردم کشورمان را برای بازه زمانی بهار سال آینده تخمین زد که هیچ یک از واکسن های خبررسانی شده برای ورود به کشور را تایید نکرد.

واکسن ایرانی تا خردادماه برای همه گروه ها قابل توزیع است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مینو محرز در مصاحبه با برنامه رویداد رادیو مصاحبه، اظهار کرد: کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی شروع شده است و بر روی بیش از 50 نفر داوطلب کار نموده ایم تا عوارض جانبی آن آنالیز گردد.

وی فاز دوم را ناظر بر آنالیز ها بر روی 300 نفر بیان کرد و گفت: 28 روز پس از تزریق، تست تشکیل پادتن گرفته می گردد و در صورت تشکیل پادتن بدن ایمن خواهد بود.

محرز با بیان اینکه تعدادی از افراد مرحله دوم را هم پشت سر گذاشته اند، در رابطه با تزریق واکسن خارجی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: در راستای واردات واکسن اطلاعی ندارم چراکه واکسن های ام آی ان ای مختص امریکاست و هر روز مقالات بسیاری از عوارض و نیز اثرات آن بروز می یابد و رهبری نیز دستور دادند وارد نگردد.

وی اضافه کرد: واکسن های ری کامبیننت مختص دانشگاه آکسفورد است و واکسن چینی هم هنوز تایید سازمان بهداشت جهانی را نگرفته و واکسن کوبایی هم در مرحه دوم آزمایش قرار گرفته است و اگر مردم ما آن را دریافت نمایند جز آزمایش شدگان دوم کوبا خواهند بود.

محرز تاکید نمود: واکسن روسیه هیچگاه به منابع بین المللی برای تایید ارائه نمی گردد و مورد تایید ایران نیست.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: اگر همه چیز در کشور بخوبی پیش رود واکسن ایرانی تا خرداد ماه برای همه گروه ها قابل توزیع است.

محرز کادر درمان، دارندگان بیماری های زمینه ای و سپس سایر افراد جامعه را دسته بندی اولویتی برای تزریق واکسن کرونا دانست و اضافه کرد: هنوز از زمان تزریق مدت زیادی نگذشته است و درباره مصونیت آن اطلاعی در دست نیست.

وی واکسن های امریکایی را برای جابجایی سهل و ساده ندانست و گفت: واکسن ام. آر. ان. ای جدید است و برای آینده واکسن سازی نتایج خوبی بدست می دهد، ولی واکسن انگلیسی بصورت ری کامبیننت است و پیش تر هم اینگونه واکسن ها را استفاده نموده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 841

به "واکسن ایرانی تا خردادماه برای همه گروه ها قابل توزیع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن ایرانی تا خردادماه برای همه گروه ها قابل توزیع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید