واکنش روسیه به اتهام زنی مجدد درباره دخالت در انتخابات آمریکا

به گزارش بی نهایت اس ام اس، سفارت روسیه در آمریکا تأکید کرد، اظهارات ضدروسی و اتهام زنی های بی اساس شنیده شده در عرصه مبارزات انتخاباتی در ایالات متحده، ناشی از کوشش بعضی نیروهای سیاسی در سوء استفاده از موضوع روسیه برای رسیدن به اهداف خاص است.

واکنش روسیه به اتهام زنی مجدد درباره دخالت در انتخابات آمریکا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در واشنگتن با انتشار بیانیه ای یادآور شد که اظ هارات ضدروسی شنیده شده از طرف شرکت نمایندگان در فعالیت های انتخاباتی در ایالات متحده منجر به تخریب بی سابقه روابط دوجانبه شده است.

نمایندگی دیپلماتیک روسیه در آمریکا تأکید کرد که مواضع مسکو در این رابطه ساده و قابل درک است: روسیه در رویدادهای داخلی سایر کشورها هیچ دخالتی نمی نماید. سفارت روسیه از سیاستمداران آمریکایی انتظار دارد تا به اتهام زنی های بی پایه و اساس خود در این رابطه پ ایان دهند چرا که عامل ضدروسی در مبارزات میان حزبی در ایالات متحده منجر به تخریب بی سابقه روابط بین دو کشور شده است که تأثیر منفی آن متوجه هر دو طرف خواهد بود.

دیپلمات های روسی همچنین با ابراز نگرانی عمیق از مارپیچ جدید حدس و گمان درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات داخلی در ایالات متحده، یادآور شدند: این نکته جالب توجه است که چگونه این افسانه توسط نیروهای سیاسی در واشنگتن به منظور دستیابی به اهداف فرصت طلبانه مورد سوءاستفاده قرار می گیرد. در حالیکه مطرح کردن اتهامات ساختگی و غیرمنطقی علیه یکدیگر در موضوع روسیه در حال تبدیل شدن به یک سنت سیاسی بد آمریکایی است.

آمادگی روسیه برای گفت وگو درباره امنیت اطلاعاتی و ارائه مدرک عدم دخالت در امور داخلی آمریکا

در همین زمان ، همانطور که سفارت روسیه اعلام نموده ، مقامات مسکو آمادگی بحث و گفتگوی اساسی با طرف آمریکایی درباره موضوعات مربوط به امنیت اطلاعات و همچنین سایر مسائل هستند.

در این بیانیه آمده است: ما به شما یادآوری می کنیم که فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند و مسئولیت خاصی در عرصه صلح و امنیت بین المللی را بر دوش دارند.

علاوه بر این، روز گذشته ، آندری کروتسکی، رئیس اداره امنیت بین المللی در وزارت امور خارجه روسیه نیز اظهار داشت که مسکو آماده ارائه مدارکی برای اثبات عدم مداخله در انتخابات ایالات متحده است ، ولی طرف آمریکایی همچنان از گفت وگو خودداری می نماید.

این دیپلمات گفت: مقامات مسکو بارها از آمریکایی ها دعوت نموده اند تا بر سر میز مذاکره بنشینند و درباره اتهامات خاص مطرح شده در سطح حرفه ای و نه به وسیله رسانه ها بحث نمایند تا این مشکل یک بار و برای همواره حل و فصل گردد. ولی متأسفانه ، پاسخ رسیده از سوی مقامات واشنگتن تا به امروز منفی بود که انگیزه آن نیز حساسیت زیاد این موضوع در مبارزات سیاسی داخلی در ایالات متحده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 219

به "واکنش روسیه به اتهام زنی مجدد درباره دخالت در انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به اتهام زنی مجدد درباره دخالت در انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید