پامپئو: آزمایشگاه های بی پروای چینی دنیا را تهدید می نمایند!

به گزارش بی نهایت اس ام اس، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت، آزمایشگاه های چینی که تحقیقات مربوط به ویروس را انجام می دهند، تهدیدی برای دنیا هستند و دولت چین باید بابت همه گیری دنیای کرونا، پاسخ گو باشد.

پامپئو: آزمایشگاه های بی پروای چینی دنیا را تهدید می نمایند!

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از واشنگتن پست، پامپئو در سرمقاله مشترکی با مایلز یو، سیاست گذار ارشد سابق آسیا در وزارت خارجه که با وی همکار بود، گفت: شواهد زیادی مبنی بر آنکه ویروس از ووهان نشأت گرفت وجود دارند، اگرچه عمده آن ها تصادفی هستند و بیشتر شواهد به مؤسسه ویروس شناسی ووهان (WIV) به عنوان منبع کووید-19 اشاره می نمایند.

این دو مقام سابق گفتند: نگرانی در خصوص مکان، اکنون در آمریکا گسترده و دوحزبی است. دولت بایدن مطرح کرد نگرانی عمیقی در خصوص تحقیق سازمان بهداشت دنیای درباره روزهای اولیه همه گیری، به ویژه دخالت چین در کار محققان، دارد.

پامپئو و یو در سرمقاله وال استریت ژورنال اظهار کردند به نظر می رسد چین درگیر ویروس هاست و در آزمایشات دستکاری آزمایشی خطرناکی مشارکت داشته و حدود 2 هزار ویروس جدید را در عرض یک دهه کشف نموده که این مقدار مساوی با تعداد ویروس هایی است که سایر دنیا در طول 200 سال گذشته کشف نموده اند.

این دو نوشتند: آنچه بیشتر نگران نماینده است، بی توجهی حزب کمونیستی چین به ایمنی زیستی است. هزینه ها و خطرات برای سلامت دنیا بسیار زیاد هستند، چنان چه در خصوص ویروس کرونا که از چین به بیرون درز کرد، مشاهده می گردد. این شرایط نمی تواند ادامه پیدا کند. دنیا باید حزب کمونیستی چین را مسئول بدارد و پکن را در صورت ناتوانی در حمایت از استانداردهای تنوع زیستی دنیای، از جمله الزامات اساسی شفافیت، تنبیه کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 892

به "پامپئو: آزمایشگاه های بی پروای چینی دنیا را تهدید می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: آزمایشگاه های بی پروای چینی دنیا را تهدید می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید