چین 2 فروند موشک دانگ فنگ پرتاب کرد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه سَوث چاینا مورنینگ پُست، واحد موشکی ارتش چین اظهار داشت که در جریان برگزاری تمرین نظامی 2 فروند موشک دانگ فنگ 16 و 26 را شلیک نموده است.

چین 2 فروند موشک دانگ فنگ پرتاب کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس اعلام وبگاه خبری ارتش چین (81.cn)، دانگ فنگ 26 بُردی حدود 4 هزار کیلومتر دارد و اولین موشک بالستیک چین است که توانایی حمله به گوام از قلمروهای آمریکا در غرب اقیانوس آرام را دارد.

آنطور که روزنامه مذکور اعلام نموده است، دانگ فنگ 16 نیز دقیق ترین موشک بالستیک با برد کوتاه و متوسط ارتش چین است که برای هدف قرار دادن پایگاه های نظامی آمریکا در اوکیناوا واقع در ژاپن طراحی شده است.

لیو یانگ(Liu Yang) فرمانده تیپ موشکیِ برگزار کننده آزمایش های موشکی در این باره بیان کرد که ارتش این کشور برای نبرد در شرایط بسیار آماده ای قرار گرفته است.

این در حالیست که روزنامه سَوث چاینا مورنینگ پُست در ادامه افزود که فرماندهی نیروی هوایی آمریکا نیز از پرتاب یک فروند موشک بالستیک غیر مسلح میان قاره ای خبر داده است. موشک مذکور می تواند با کلاهک هسته ای جایگزین شده و با پرتاب از پایگاهی در کالیفرنیا و طی مسافت بیش از 6 هزار کیلومتر، به هدف غیر واقعی اصابت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 537

به "چین 2 فروند موشک دانگ فنگ پرتاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 2 فروند موشک دانگ فنگ پرتاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید