کمیسیون اروپایی خروج یونان از منطقه یورو را بعید ندانست

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرنگاران: کمیسیون اروپایی خروج یونان از منطقه یورو را بعید ندانسته و تاکید نمود که اروپا خود را برای هر سناریویی درباره یونان آماده نموده است.

کمیسیون اروپایی خروج یونان از منطقه یورو را بعید ندانست

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هانوفرشه آلگماینه سایتونگ، والدیس دومبروسکیس، معاون کمیسیون اتحادیه اروپا با توجه به وخامت بحران بدهی های یونان دیگر خروج این کشور از منطقه یورو را بعید ندانست.

وی روز سه شنبه قبل از نشست ویژه وزرای دارایی منطقه یورو خاطرنشان کرد که البته خروج یونان از منطقه یورو هدف کمیسیون اتحادیه اروپا نیست. اما اگر اعتماد دوباره ایجاد نگردد و هیچ بسته اصلاحی معتبری وجود نداشته باشد خروج از منطقه یورو رد نمی گردد.

وولفگانگ شایبله وزیر دارایی آلمان نیز ادامه یاری های اقتصادی منطقه یورو به یونان را تنها در چارچوب یک برنامه جدید با توافق در زمینه اصلاحات و سیاست های ریاضتی ممکن دانسته و گفت: بدون یک برنامه اصلاحی هیچ امکانی برای یاری کردن منطقه یورو به یونان وجود ندارد.

شایبله درباره طرح تخفیف و کاهش بدهی ها برای یونان نیز گفت: کسی که با قرار دادهای اروپایی آشنایی داشته باشد می داند که طرح کاهش بدهی ها تحت ممنوعیت یاری های اقتصادی به یک کشور از بین می رود. ممنوعیت یاری های اقتصادی به یک کشور بدین مفهوم است که کشورهای دیگر اجازه پرداخت بدهی های کشور بدهکار را ندارند.

اعضای منطقه یورو تا روز یکشنبه آینده به یونان مهلت دادند تا پیشنهادات مربوط به اجرای اصلاحات در ازای دریافت یاری اقتصادی جدید را ارائه کند.

دونالد تاسک رئیس شورای اروپا در کنفرانس خبری سه شنبه تاکید نمود: تنها 5 روز فرصت باقی مانده است. تا به امروز من از صحبت کردن درباره ضرب الاجل خودداری نموده بودم ولی امشب مجبور هستم تا با صدای بلند و شفاف اعلام کنم که ضربا الاجل نهایی این هفته به خاتمه خواهد رسید.

رهبران 19 کشور منطقه یورو در خاتمه نشست روز سه شنبه تصمیم گرفتند تا در نشست دیگری که قرار است یکشنبه برگزار گردد، در مورد سرنوشت یونان تصمیم بگیرند.

صدر اعظم آلمان نیز تاکید نمود که شرکای اروپایی یونان انتظار دارند که آتن تا حداکثر پنج شنبه پیشنهاد دهد که یک برنامه اصلاحی در قبال دریافت یاری های اقتصادی چگونه خواهد بود. وی البته در این باره ابراز خوش بینی نکرد.

رئیس جمهوری فرانسه نیز تاکید نمود که فرانسه می خواهد یونان در منطقه یورو باقی بماند و در راستای دستیابی به این هدف کار می نماید.

کمیسیون اتحادیه اروپا هم خاطرنشان کرد که برای وقوع همه سناریوهای احتاقتصادی آمادگی دارد.

یان کلود یونکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که ما روی یک سناریوی خروج با تمام جزئیات آن کار نموده ایم. ما یک سناریو برای اهدای یاری های انسان محبت آمیز به مردم یونان در صورت لزوم را در نظر داریم. ما همچنین یک سناریو داریم که طرح مورد علاقه من هم هست و آن این است که یونان را در منطقه یورو نگه داریم و مسائل را حل کنیم.

یونکر همچنین خاطرنشان کرد که وی مخالف جدایی یونان از منطقه یورو است، اما آتن باید اصلاحات در این راستا را در پیش گیرد.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپایی نیز در توصیف اوضاع موجود، خروج یونان از منطقه یورو را بعید ندانست.

بیش از 61 درصد مردم یونان در همه پرسی روز یکشنبه با شرایط درخواستی وام دهندگان بین المللی برای اعطای یاری های اقتصادی جدید به این کشور مخالفت کردند. نتایج این همه پرسی احتمال خروج یونان از منطقه یورو و بازگشت به سیستم پولی دراخما را تقویت نموده است.

یونان به خاطر بحران بدهی در آستانه ورشکستگی و خروج از منطقه یورو قرار گرفته است. یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 319

به "کمیسیون اروپایی خروج یونان از منطقه یورو را بعید ندانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپایی خروج یونان از منطقه یورو را بعید ندانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید