شروع شمارش معکوس برای اکسپو 2020 دبی

به گزارش بی نهایت اس ام اس، اکسپو یا نمایشگاه جهانی، بزرگ ترین و مهم ترین رویداد نمایشگاهی جهان است که هر پنج سال یک بار برگزار می گردد و فقط یک سال تا شروع به کار اکسپو 2020 دبی باقی است.

شروع شمارش معکوس برای اکسپو 2020 دبی

شهر دبی پس از 6 سال آماده سازی و حدود هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری، فقط یک سال دیگر با شروع اکسپو 2020 فاصله دارد. به همین خاطر، خطوط راه آهن توسعه یافته اند، هتل های جدیدی در حال افتتاح هستند و غرفه های ملی فوق العاده دیدنی با شور و هیاهوی زیادی شروع به کار می نمایند.

پیش بینی می گردد که این نمایشگاه 6 ماهه نوآوری که 192 کشور در آن حضور خواهند داشت، 25 میلیون بازدیدنماینده داشته باشد و با توجه به پیشینه این نمایشگاه می تواند تأثیر بلندمدتی بر شهر دبی بگذارد.

اکسپو که گاهی اوقات به آن نمایشگاه جهانی نیز گفته می گردد، یک نمایشگاه بین المللی برای نمایش برترین دستاورهای کشورهای مختلف به خصوص در زمینه فناوری، نوآوری و معماری است.

اولین اکسپو، نمایشگاه بزرگ دستاوردهای صنعتی همه ملت ها (Great Exhibition of the Works of Industry of All Nations) بود که در سال 1851 در لندن برگزار گردید. این رویداد تحت الشعاع گنجینه های کشور میزبان و تعدادی از مستعمرات بریتانیا در آن موقع نهاده شد.

هرچند فرانسه، روسیه، آمریکا و شیلی نیز جواهرات و زیورآلات کشور خودشان را در این نمایشگاه ارائه نموده بودند. طبق آرشیو کتابخانه بریتانیا، حیرت انگیزترین بخش این نمایشگاه، سازه زیبای کریستال پالاس بود که برای برپایی اکسپو برپا شد؛ این ساختمان وسیع، نخستین و بزرگ ترین بنای ساخته شده از شیشه و آهن بود و اولین بنای برجسته در دوران مدرن معماری به حساب می آمد.

از آن موقع به بعد، این نمایشگاه در فواصل منظم برگزار گردیده است، به طوری که اکنون هر پنج سال یک بار برپا می گردد و کشورهای میزبان و شرکت نماینده های آن روبه افزایش هستند.

اکسپوها اغلب صحنه نمایش نوآوری های جسورانه هستند که بسیاری از آن ها در طول زمان پیروزیت آمیز بوده اند. در نمایشگاه 1851 لندن، اولین لاستیک ولکانیده برای فراوری لاستیک و نسخه های ابتدایی دستگاه فکس در معرض دید عموم نهاده شد. نمایشگاه فیلادلفیا 1876 شاهد معرفی تلفن و یکی از ابتدایی ترین ماشین های تحریر بود.

در نمایشگاه پاریس 1900، موتور دیزل و اولین فیلم صدادار معرفی شدند. این رویدادها اغلب باعث تغییروتحول شهرهای میزبان شده و جاذبه های جدیدی را معرفی نموده است. برج ایفل برای نمایشگاه پاریس 1889 رونمایی شد که تصمیم بسیار بزرگی در آن موقع بود و برای نمایشگاه سیاتل 1962 نیز جاذبه نمادین این شهر، برج سوزن فضایی ساخته شد. جنیفر مینر، دانشیار برنامه ریزی شهری و منطقه ای در دانشگاه کرنل و کارشناس تاریخچه اکسپو می گوید:

یکی از نشانه های یک نمایشگاه اکسپو پیروزیت آمیز، تأثیر اجتماعی آن در برنامه ریزی شهری است.

به اعتقاد جنیفر میلر، شهر سیاتل یکی از نمونه های پیروزیت آمیز برپایی اکسپو محسوب می گردد، چراکه مؤسساتی نظیر مرکز علمی پاسیفیک، معماری شهری که به زیبایی حفظ شده بودند و همین طور پیشرفت هایی که در حمل ونقل عمومی رخ داد، یک فضای شهری پیروز را برای سیاتل رقم زدند. او بعلاوه می گوید که بعضی نمایشگاه ها، میراث بحث برانگیزی داشته اند، نظیر میلان 2015 که با تأخیر در ساخت وساز، مخارج بیشتر از حد انتظار و عملکرد معیوب کانال ها متضرر شد.

از زمان نمایشگاه بزرگ قرن 19، اکسپوها از نظر حوزه ها و مقیاس بسیار گسترده تر شده اند. نمایشگاه جاه طلبانه 2020 دبی با موضوع جسورانه ارتباط فکر ها، خلق آینده در مکانی به وسعت حدوداً 400 هکتار برپا خواهد شد. برگزارنمایندگان این نمایشگاه انتظار دستاوردهای بلندمدتی از این رویداد دارند و به همین علت پیش بینی می نمایند که تا سال 2031، سود مالی ناشی از آن به بیش از 33 میلیارد دلار برسد و باعث ایجاد بیش از 900 هزار شغل گردد.

دبی در نظر دارد، به وسیله طرح های جاه طلبانه ای نظیر تبدیل منطقه نمایشگاه 2020 به مسکن پایدار، 80 درصد زیرساخت های اکسپو را مجدداً مورد استفاده قرار دهد. نوآوری ها در زمینه زندگی پایدار می توانند به هدفی ارزشمند و منطقی برای اکسپوها تبدیل شوند که در آستانه قرن سوم فعالیت خود قرار دارند. جنیفر مینر می گوید:

این رویدادها به جای اینکه صرفاً محلی برای عرضه و تماشای فناوری باشند، باید مدل هایی واقعی برای سبک زندگی ما ارائه نمایند.

همواره می توانید برترین آفرهای تور دبی را در خبرنگاران پیدا کنید. تنوع فروشنده ها و پکیج های تور عرضه شده، به شما این اطمینان را می دهد تا بتوانید سفرتان را مقرون به صرفه تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1420

به "شروع شمارش معکوس برای اکسپو 2020 دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع شمارش معکوس برای اکسپو 2020 دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید