ابداع یک سیستم هوشمند ضد چپ کردن تریلرها

به گزارش بی نهایت اس ام اس، یک سیستم نو موسوم به تارس(TARS) می تواند هنگامی که یک تریلر عظیم و سنگین دچار سانحه می گردد و قسمت باری آن در حال واژگونی است، به سرعت آن را از کابین راننده جدا کند تا راننده و کابین به حالت عادی و ایمن نگه داشته شوند و چپ نشوند.

ابداع یک سیستم هوشمند ضد چپ کردن تریلرها

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیو اطلس، کامیون ها و تریلرهای عظیم اغلب در معرض چپ کردن هستند و بیشتر از آنچه انتظار می رود، واژگون می شوند. حال چه به علت وزش شدید باد باشد چه به خاطر خطای راننده یا رفتارهای خطرناک سایر رانندگان در جاده، این اتفاق تنها در ایالات متحده سالانه تقریباً 9000 مصدوم و 400 کشته برجا می گذارد که این تعداد مرگ و میر بیشتر از بسیاری از مشاغل پرخطر دیگر است.

بنابراین خودروهای سنگین به دلایل مختلفی می توانند آغاز به غلتیدن نمایند و در این صورت، قسمت باری با واژگون شدن، کابین راننده را هم واژگون می نماید.

اکنون یک شرکت کالیفرنیایی موسوم به اکسیکل(Axicle) میخواهد با استفاده از یک صفحه اتصال دهنده، چرخش کابین راننده را پس از واژگونی قسمت باری غیر ممکن کند تا در صورت واژگون شدن تریلر، کابین راننده در حالت ایستاده و ایمن باقی بماند و از حوادث بعدی جلوگیری گردد.

این سیستم موسوم به تارس(TARS) با صفحه رویه فولادی و مکاهمم قفل تریلر، قابلیت تحمل بارهای 2.5 تنی را دارد و استفاده از آن برای اتصال و جدا شدن آسان است و دارای یک میله قابل مشاهده است که وقتی پایه به درستی قفل می گردد، از آن بیرون می زند.

اما این سیستم علاوه بر این دارای بعضی از قطعات هوشمند دیگر هم هست. حسگرهای این سیستم انواع پارامترهای عملیاتی از جمله مقدار بار، لرزش، باد، اطلاعات اتصال و یک واحد میزان گیری اینرسی با قابلیت اطمینان بالا را جمع آوری می نمایند.

اگر این سیستم حادثه ای منجر به واژگونی را تشخیص دهد، مکاهمم آزاد سازی قفل در عرض یک میلی ثانیه فعال شده و قسمت بار را را کابین راننده جدا می نماید.

استیو کروگ بنیان گذار اکسیکل می گوید که سیستم تارس نه تنها برای کامیون و تریلر داران، بلکه برای شرکت های حمل و نقل و شرکت های بیمه که مجبور به پرداخت خسارت و آسیب ناشی از این حوادث هستند، می تواند یک برگ برنده عظیم باشد.

وی می گوید: ما از شرکت های معتبر بیمه برآوردی شفاهی داشته ایم که این فناوری هر ساله دو تا سه هزار دلار به ازای هر کامیون نیمه سنگین صرفه جویی به ارمغان خواهد آورد، در حالی که هزینه خرید این محصول حدود 4 هزار دلار است. بنابراین این کار باعث می گردد این سیستم در کمتر از دو سال هزینه خرید خود را جبران کند.

سیستم تارس در مقیاس یک دهم نمونه اولیه سازی و آزمایش شده است و بعلاوه یک نمونه اولیه در مقیاس کامل با بارهای کم آزمایش شده است و تا انتها سال هم یک نمونه اولیه کامل آماده فراوری خواهد شد.

کروگ می گوید: ما در نهایت قادر به فراوری 100 هزار واحد در سال خواهیم بود. ما معتقدیم که فناوری ما در آینده به استانداردی برای تمام خودروهای سنگین تبدیل خواهد شد.

به نظر می رسد این فناوری یک فناوری بسیار امیدوارنماینده برای نجات جان انسان ها است که می تواند تلفات سالیانه در جاده ها را به نصف کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1131

به "ابداع یک سیستم هوشمند ضد چپ کردن تریلرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع یک سیستم هوشمند ضد چپ کردن تریلرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید