این خوراکی، قهرمان بی ادعای سلامت است!

به گزارش بی نهایت اس ام اس، محتوای بالای آب خیار به آبرسانی پوست حساس در قسمت چشم ها و بعلاوه انقباض عروق خونی در این ناحیه کمک می رساند. خیار بعلاوه حاوی پلی ساکارید هایی است که در آلوئه ورا نیز وجود داشته و در آبرسانی پوست نقش مهمی بر عهده دارند.

این خوراکی، قهرمان بی ادعای سلامت است!

خیار از جمله خوراکی هائی است که بیشترین مقدار کشت را در سرتاسر دنیا در اختیار دارد. از نظر تغذیه ای 95 درصد آن از آب تشکیل شده است، اما بعلاوه حاوی اسید آسکوربیک است، اسید کافئیک، ویتامین های B1، B2، B3 و B12 و اسید فولیک است.

این ویتامین ها به تسکین تحریکات پوستی، کاهش تورم و جلوگیری از احتباس آب کمک می نمایند. محتوای بالای آب آن به آبرسانی پوست حساس در قسمت چشم ها و بعلاوه انقباض عروق خونی در این ناحیه کمک می رساند. خیار بعلاوه حاوی پلی ساکارید هایی است که در آلوئه ورا نیز وجود داشته و در آبرسانی پوست نقش مهمی بر عهده دارند.

فواید پوستی و سلامتی خیار

تمامی مزایای سلامت محوری که برای خیار در نظر گرفته شده اند، حاصل مطالعات معتبر و به وسیله مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا قابل دسترسی هستند:

پوست خیار سرشار از فیبر است و مواد معدنی مفید مختلفی از جمله پتاسیم، منیزیم و سیلیس را در خود جای داده است. این مواد معدنی برای بافت همبند، تاندون ها، ماهیچه ها، رنگ چهره و سلامت پوست مفید هستند. علاوه بر این، پلی فنل های زیادی در خیار به شکل اسید گالیک و اسید کافئیک وجود دارند که می توانند در پوست به راحتی منتشر شوند.

خیار در درمان پف و تورم پوست ناشی از عوامل داخلی و خارجی نیز موثر است. بعلاوه بسیار کم کالری و سرشار از فیبر است. علاوه بر این، محتوای ویتامین K بالای آن به انعقاد خون کمک می نماید. خیار یک ماده ضد پیری بسیار تاثیرگذار است و برای کاهش کک و مک عالی است. از آنجایی که خیار و پوست سطح هیدروژن یکسانی دارند، به راحتی می تواند نواحی مشکل دار را بپوشاند.

خیار به درمان آلزایمر، تقویت استخوان ها، سم زدایی بدن، پیشگیری از سرطان، دیابت، یبوست، کرم های روده، هضم غذا، ارتقای سلامت سیستم کلیوی و دندان ها، کاهش فشار خون، مبارزه با سلولیت و تسکین آفتاب سوختگی کمک می رساند. در چین از ریشه خیار برای کمک به درمان سرفه، تب، تورم و سردرد استفاده می گردد. خیار می تواند به سلول های هر اندام داخلی نفوذ و آن ها را بازسازی کند. خیار به بازیابی مایعات بدن هم کمک می نماید و به همین علت برای گرمای تابستان و سایر شرایط خشک و گرم بسیار عالی است.

موارد استفاده از خیار در راستای مراقبت از پوست

- پالپ: پالپ خیار به جوانسازی، بازسازی خاصیت ارتجاعی و ایجاد پوستی صاف کمک می نماید. استفاده از خیار به عنوان بخشی از مراقبت روزانه از پوست نه تنها به بازیابی سلول های تازه منتج می گردد، بلکه با روند پیری نیز مبارزه می نماید.

- عصاره: عصاره خیار دارای خاصیت خنک نمایندگی است، pH پوست را متعادل می نماید و خواص ضد خارش دارد که برای بریدگی و گزش حشرات مفید است. محتوای لوتئین خیار می تواند به سرکوب ملانوژنز، فرآیندی که منجر به تغییر رنگ پوست می گردد، کمک کند.

این عصاره بعلاوه حاوی اسید هایی است که در جهت لایه برداری سلول های مرده موثر هستند. عصاره خیار در کرم ها و سرم ها برای اهداف ضد پیری استفاده می گردد، زیرا جذب بالای پوستی دارد و قابلیت بازسازی سلولی ظرف 24 ساعت را از خود نشان داده است. این ترکیب در عین حال به وسیله سیستم لنفاوی جذب می گردد و به ترشح سریعتر سموم انباشته شده کمک خواهد نمود.

- پوست: پوست خیار یک آنزیم قدرتمند است که به حذف سلول های مرده در لایه شاخی کمک، رنگ پوست را یکدست و آن را روشن می نماید.

- آب خیار: آب خیار می تواند هر گونه تحریک ناشی از عوامل خارجی و داخلی مانند آفتاب، آلودگی، مواد آرایشی و محصولات نامناسب را تسکین دهد. از نظر آنتی اکسیدان بسیار قوی است و اگر روزانه به عنوان تونر استفاده گردد، پوست را خنک می نماید و منافذ باز آن را می بندد.

کاربرد های خیار برای حفظ سلامت پوست

- آکنه: کاربرد نتیجه بخش خیار در محصولات و درمان های مختلف پوستی به اثبات رسیده است. این ترکیب می تواند برای پوست های مستعد آکنه استفاده گردد، زیرا به بستن منافذ، سرکوب سبوم و از بین بردن باکتری ها کمک می نماید. خیار به عنوان یک آنتی باکتریال و ضد قارچ عمل نموده، آلودگی ها را از بین می برد و منافذ مسدود شده را باز می نماید.

- اگزما: خیار به علت محتوای بالای آب، به مرطوب کردن پوستی که بیش از حد خشک شده کمک می نماید. در نتیجه با تسکین بثورات اگزما و دفع سموم، شرایط کلی پوست بهبود می یابد. عصاره خیار تازه درد و سوزش ناشی از اگزما را تسکین داده و پوست را التیام می بخشد.

- پسوریازیس: خیار با از بین بردن سلول های مرده، بازیابی سلول های تازه و تامین آب به وسیله پوست به پسوریازیس کمک می نماید. پس از آن که پوست مرطوب شد، مزایای خنک نماینده خیار به از بین بردن درد پسوریازیس کمک می رساند.

- سوختگی: خیار با فراوری سلول های تازه به بهبود زخم کمک می نماید. این عملکرد به علت سنتز ویتامین A و کلاژن است. از طرفی دیگر خیار منبع عالی سیلیس است که به سلول ها و سایر بافت ها کمک می رساند تا دوباره رشد نمایند.

منبع: فرادید
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1565

به "این خوراکی، قهرمان بی ادعای سلامت است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خوراکی، قهرمان بی ادعای سلامت است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید