دره ساماریا؛ زیبایی اسرارآمیز در دل طبیعت یونان

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رعد و برق از زئوس به زمین فرستاده شد و آن را با بیشترین نیروی ممکن تقسیم کرد. قله های سنگ آهک کوه های سفید کرت شکاف خوردند و دره های زیادی ایجاد شدند که بزرگترین آنها ساماریا است. همه از آغاز ماه می می توانند برای بازدید به این دره سفر نمایند. در این بازدید، مردم به صورت پیاده راهی یک جهت 16 کیلومتری از صخره های سنگی خواهند بود. بهتر است صبح زود آغاز کنید، زیرا این پیاده روی یک روز طول می کشد. ساماریا آنقدر زیبا بوده که ما تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با آن بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه بمانید.

دره ساماریا؛ زیبایی اسرارآمیز در دل طبیعت یونان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

راه بدون بازگشت دره عظیم اروپا

پیچ و خم های تندی که به زیلاسکالو منتهی می شوند، ورودی پارک ملی سامره هستند. در این پارک صدای زنگ های آویخته شده به گردن بزهای کوهی در میان هوای صبحگاهی به گوش می رسد. بالای سرتان، قله بی رنگ گینگیلوس که به عنوان کوه روتن شناخته شده و محل غار شیطان است، خودنمایی می نماید. در پایین راستا، یک راه پله ساده وجود دارد که در زمان عثمانی ساخته شد و به سراشیبی پرتگاه منتهی می گردد. در این منطقه سنگ های ناموزون و ریشه های سفید و خاکی درختان در زیر پاها مانند مارهای خشک شده، ترس را در دلها می اندازند. وقتی که به داخل دره رسیدید، اگر دچار گرمازدگی، آسیب مچ پا یا خستگی شدید و نتوانستید راه بروید، تنها راه برگشت استفاده از اسب است.

گیاهان و حیوانات دیدنی

دو کیلومتر اول را به سرعت پایین می روید. راستا سیپرس به درختان کاج و برگ های طلایی افرا و بلوط می رسد. ماه می بهترین زمان بازدید از دره است، زیرا زمانی بوده که زنبق و گل های سفید درحال شکوفه زدن هستند، مریم و بابونه هوا را معطر می نمایند و نسل جدیدی از بزهای وحشی اولین گام های خود را زیر نظر والدین برمی دارند. تابلوهای زرد رنگ، مسافرین را در راستا هدایت می نمایند. مسافرین در راستا، راه خود را از سایه های جنگل تا کناره های جریان آب به سوی سنگ های درخشان از نور خورشید طی نموده و با مناظر چشمگیری روبه رو می شوند. انحراف بازدیدنمایندگان از راستا تعیین شده ممنوع است. در راستا، ایستگاه های منظم و استراحتگاه هم وجود داشته که غذاهایی که از پیش تهیه نموده اید را در آنجا بخورید یا بطری های آب را از چشمه های بهاری پر کنید.

دره باریک و عمیق مقاومت

ایستگاه شماره 7، دهکده ساماریا بوده که در سال 1962 متروکه شده است. در ارتفاع 1000 متری و در محاصره دیواره های جنگلی دره عمیق، تنها چند ساعت از نور روز به این دهکده می رسد. در مرکز دهکده، یک فضای عمومی مشهور به نام ماگازاکی (مغازه کوچک) وجود دارد، جایی که ساکنان برای شنیدن خبر از دنیای بیرون از زبان بازدید نمایندگان غریبه، شکارچی یا ولگرد که در حال عبور از این راستا به آنجا رسیده اند، جمع می شوند. در زمان ماقبل تاریخ، در این مکان فقط یک نفر به تنهایی زندگی می کرد. در این منطقه معابد بیزانس، کلیساهای مسیحی، قلعه های ونیزی و پناهگاه های جنگ جهانی دوم قرار گرفته اند. انزوا و غیرقابل دسترس بودن به مدت طولانی آن را از شورشیان و انقلابیون مخفی نموده است.

در اواسط تابستان، این دره بازدیدنماینده های زیادی دارد و دیوارهای دره تا صدها متر بالاتر کشیده شده اند. این پیاده روی با بدن های پوشیده شده از عرق، گرد و غبار یک آزمون استقامت است و پاداش ما منظره هایی بوده که هیچکس بدون عبور از این چالش نخواهد دید. حین بالارفتن از تخته سنگ های سست، عظیم و کوچک، مهمترین بخش انتخاب نقطه بعدی فرود است. من بز کوهی درون خودم را حین پیاده روی، زمانیکه به سرعت از سنگی به سنگ دیگر می پریدم، یافتم. اما، اگر حواستان نباشد ممکن است با بی دقتی روی یک سنگ لق فرود بیایید. کسانی که در پیاده روی بی تجربه اند، باید آماده باشند تا فردا و یک روز بعدتر احساس خستگی و بدن درد داشته باشند.

رسیدن به سرانجام مقصد

منظره های شگفت انگیزی در گورستان ساماریا وجود دارند. اما یکی از بهترین ها، کافه های خروجی پارک بوده که از مسافران خسته با آب پرتقال پذیرایی می نماید. بعد از کمی پیاده روی، به کافه دوم می رسید که در آن با دو یورو یک مینی بوس شما را به روستای ساحلی آژیا روملی می برد. این روستا تعداد زیادی غذاخوری، مغازه های فروش سوغات و مکان برای اقامت دارد و از بخش های مهم ساحل است. در ساحل، آب روی تکه های زغال سنگ نرم، پاهای خسته و متورم مسافران را میهمان ماساژ می نماید.

آنچه که باید بدانید

-تنها راه بازدید از دره اتوبوس یا سفر با تور است. نمی توانید با ماشین سفر کنید، زیرا تنها راه بازگشت پیاده روی و قایقرانی است.

-تا قبل از 9 صبح در ورودی دروازه باشید. پیاده روی بین پنج تا هفت ساعت طول می کشد و شما باید تا روشنایی روز و قبل از رفتن آخرین قایق برسید.

-بلیط ورودی خود را نگه دارید، چون هنگام خروج از شما تحویل گرفته می گردد.

-توجه داشته باشید که رفتن با اتوبوس به کانیا حدود دو ساعت طول می کشد، بنابراین، حتی اگر شما پیاده روی خود را 2 بعدازظهر به سرانجام برسانید، تا زمانیکه نزدیک به 9 شب نشده به چانیا باز نمی گشت. بیشتر مردم آن را سفر یک روزه می دانند.

-کرم ضد آفتاب، تنقلات و یک بطری آب به همره داشته باشید.

-کفشهای محکم و زانوبند بپوشید و برای قدم زدن زیر نور مستقیم خورشید کلاه به همراه داشته باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 369

به "دره ساماریا؛ زیبایی اسرارآمیز در دل طبیعت یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره ساماریا؛ زیبایی اسرارآمیز در دل طبیعت یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید