فروتن: در کشتی گرایی و کاویانی نژاد ضربه فنی اتفاق نیفتاد، همه این حاشیه ها به خاطر عدم آشنایی با قوانین است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی گفت: ضربه فنی در قوانین تعریف خاص خودش را دارد، باید حتما بیشتر از یک ثانیه باشد که این اتفاق در مبارزه گرایی و کاویانی نژاد رخ نداد.

فروتن: در کشتی گرایی و کاویانی نژاد ضربه فنی اتفاق نیفتاد، همه این حاشیه ها به خاطر عدم آشنایی با قوانین است

ناصر فروتن در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص قضاوت های انجام شده در جام بین المللی کشتی فرنگی تختی گفت: الحمدالله مسابقات خیلی خوبی برای داوران ما بود. 135 کشتی برگزار گردید که در مجموع قضاوت های خوبی را شاهد بودیم.

وی در خصوص ملاقات جنجالی رضا گرایی و امین کاویانی نژاد تاکید نمود: متاسفانه یک سری از مربیان ما با شیوه نامه و مقررات اتحادیه جهانی آشنا نیستند و توضیح وظایف را رعایت نمی نمایند و ما از این بابت ضربه های زیادی خورده ایم. همه اینها ناشی از عدم آگاهی است. کشتی گیر باید کشتی اش را بگیرد، مربی مربیگری کند و داوری هم قضاوت. هر کدام آنها باید در چارچوب وظایف مشخص شده از سوی اتحادیه جهانی عمل نمایند. ضمن اینکه طبق قوانین، اگر اعتراضی هست مربی می تواند در 5 ثانیه درخواست چلنج کند و اگر اشتباهی انجام شده باشد، رای برمی گردد. مربی تحت هیچ شرایطی برای اعتراض نباید روی تشک بیاید، چه برسد به اینکه بخواهد جو مسابقه را هم به هم بریزد. متاسفانه نماینده اتحادیه جهانی این موارد را به اتحادیه گزارش می دهد و باید دید جریمه ای برای مربی در نظر گرفته می گردد یا نه.

رئیس کمیته داوران در خصوص ضربه فنی مورد بحث برادران گرایی و مربی اش که مقابل کاویانی نژاد گرفته نشد، اعلام نمود: ضربه فنی در قوانین تعریف خاص خودش را دارد. باید حتما بیشتر از یک ثانیه باشد، یعنی نزدیک به دو ثانیه دو شانه کشتی گیر به تشک بچسبد. مدرسان اتحادیه جهانی از جمله ابراهیم چی چی اوغلو، سِرنِک و ... هم تاکید زیادی دارند که حتما ضربه فنی نزدیک به دو ثانیه طول بکشد که رای بدهند. ضمن اینکه دست رضا گرایی زیر بدن کاویانی نژاد بود و از برخورد دو شانه کشتی گیر به تشک ممانعت می کرد. داور وسط ضربه فنی اعلام نمود اما رئیس تشک موافق نبود، درحالیکه رئیس تشک حتما باید ضربه فنی را تایید کند.

فروتن ادامه داد: اتفاقا مبارزه رضا گرایی و امین کاویانی نژاد مسابقه فوق العاده جذابی بود که هم تماشاگران لذت بردند و هم مربیان تیم ملی و هم ما، اما متاسفانه انتهای کشتی با حاشیه همراه شد و مربی کشتی گیر روی تشک آمد و سروصدا به پا کرد و کشتی گیر و برادرش (علی گرایی) هم تحریک شدند. حتی این نگرانی وجود داشت که رضا گرایی هم محروم گردد اما خوشبختانه در گزارش نماینده اتحادیه جهانی ختم به خیر شد. همه این اتفاقات به خاطر عدم آشنایی با قوانین رخ می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 127

به "فروتن: در کشتی گرایی و کاویانی نژاد ضربه فنی اتفاق نیفتاد، همه این حاشیه ها به خاطر عدم آشنایی با قوانین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروتن: در کشتی گرایی و کاویانی نژاد ضربه فنی اتفاق نیفتاد، همه این حاشیه ها به خاطر عدم آشنایی با قوانین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید