لذت سرگرمی در سواحل پوکت به همراه ویدیو

به گزارش بی نهایت اس ام اس، کت همه چیز دارد: زیبایی، ماجراجویی، جاذبه های گردشگری، و بعضی از خوشمزه ترین غذاهایی که تا به حال خورده اید! پوکت یکی از پربازدیدترین جزایر تایلند است. با وجود بیش از 30 ساحل زیبا در پوکت، دیگر نیازی نیست نگران خوش نگذشتن و کمبود تفریحات آبی و ساحلی باشید. با ما در مجله گردشگری خبرنگاران با معرفی برترین سواحل پوکت همراه باشید.

لذت سرگرمی در سواحل پوکت به همراه ویدیو

برترین سواحل پوکت تایلند

ساحل آزادی - Freedom Beach

ساحل آزادی یکی از زیباترین سواحل پوکت است که دارای ماسه های سفید و بسیار نرم است و جان می دهد برای حمام کردن در آب های آبی و شفاف پوکت. ساحل آزادی، در نزدیکی ساحل شلوغ پاتونگ قرار گرفته است، اما برخلاف ساحل پاتونگ نسبتاً آرام و ساکت است. علت این آرامش ساده است. تنها دو راه برای دسترسی به ساحل آزادی وجود دارد: با قایق در فصل پرآب یا از بالای تپه، از راه یک شیب بسیار تند. دسترسی به این ساحل ممکن است به میزان ساحل پاتونگ آسان نباشد اما گذران اوقات فراغت با کیفیت در یکی از برترین سواحل پوکت قطعا ارزش این کوشش را دارد

ساحل کاتا - Kata Beach

ساحل کاتا پس از پاتونگ دومین ساحل محبوب در پوکت است. در واقع این ساحل یک انتخاب محبوب برای خانواده ها است و به آنها این امکان را می دهد که حتی در طول فصل شلوغ از یک ساحل شنی سفید گسترده با دریای فوق العاده آبی لذت و شفاف لذت ببرند. کاتا نسبت به پاتونگ شلوغ تر است و طیف وسیعی از غذاخوری ها،امکانات خرید، و تفریحات شبانه مناسب را ارائه می دهد. هتل های زیادی با هر بودجه ای در این ساحل زیبا وجود دارند، اما تعداد انگشت شماری از آنها دقیقاً کنار ساحل قرار دارند.

ساحل پاتونگ - Patong Beach

پاتونگ ساحل اصلی در بخش غربی پوکت است. پاتونگ پر است از رستوران ها، مغازه ها و بارهای مسافرتی. قسمت میانی ساحل می توانند بسیار شلوغ باشد اما انتهای شمالی ساحل همچنان زیبا و نسبتاً آرام تر است. هزاران هتل برای انتخاب وجود دارد اما فقط چند هتل مجلل، به علاوه تنها سه هتل در خود ساحل برای اقامت وجود دارد. اگر قصد برگزاری مهمانی را دارید، پاتونگ یکی از برترین سواحل پوکت است.

ساحل کارون - Karon Beach

ساحل کارون دومین ساحل طولانی پوکت و یکی از محبوب ترین ها و برترین سواحل پوکت است. این ساحل زیبا یک امتداد چشمگیر از شن های سفید و آب شفاف در فصل پرآب است؛ آنقدر وسیع است که هرگز شلوغ به نظر نمی رسد. هتل های خوب زیادی در سراسر مسیر اصلی ساحلی وجود دارد، اما Centara Grand Beach Resort تنها هتلی است که دسترسی واقعی به ساحل کارون را ارائه می دهد. با انتخاب این ساحل بعلاوه می توانید از رستوران ها، مغازه های کوچک، بازار،و تفریحات شبانه عالی این ساحل لذت ببرید.

ساحل نای هارن - Nai Harn Beach

نای هارن یک ساحل زیبا و دوست داشتنی است که به وسیله تپه های سبز و جزایر کوچک احاطه شده است. شن و ماسه های این ساحل فوق العاده نرم است و آب در فصل پرآب (نوامبر تا آوریل) به رنگ آبی روشن است. این ساحل بسیار متفاوت از نقاط جهانگردی واقع در ساحل غربی مانند پاتونگ، کاتا و کارون است.

اینجا تغییر چندانی ننموده است زیرا پارک اطراف خلیج به نوعی محافظت شده است، اما می توانید رستوران های تایلندی و غذاهای خیابانی زیادی را درست در پشت ردیف درختان پیدا کنید. با تعداد انگشت شماری هتل، نای هارن هنوز فضای محلی اصلی خود را به عنوان یکی از برترین سواحل پوکت به خوبی حفظ نموده است. ساحل در یک خلیج سرپوشیده است که قایق های بادبانی و ماهیگیری در آب های آرام آن لنگر انداخته اند.

ساحل کاتا نوی - Kata Noi Beach

اگر می خواهید در نزدیکی کاتا باشید اما از خیل بزرگ جهانگرد ها دوری کنید، ساحل کاتا نوی یکی برترین سواحل پوکت و یک انتخاب فوق العاده است. این رشته زیبا از شن و ماسه در فصل پرآب به رنگ آبی شفاف بوده و سابقه انتخاب شدن به عنوان یکی از زیباترین سواحل دنیا را نیز دارد. خوشبختانه، موقعیت مکانی خارج از مسیر اصلی این ساحل زیبا را نسبتاً ساکت و آرام نگه داشته است، و بیشتر جهانگردانی که در خصوص آن اطلاعات کافی ندارند، از این ساحل تماشا نمی نمایند.

ساحل لائم سینگ - Laem Sing Beach

لائم سینگ همواره یکی از سواحل مورد علاقه و محبوب پوکت بوده است. این ساحل زیبا مانند یک ساحل دریای کارائیب، کمی نوستالژیک، بسیار سرسبز با درختان نخلش که روی شن ها خم شده اند، محیط بسیار دلچسبی را برای جهانگردان فراهم می نماید و کمی مانند مخفیگاه رابینسون کروزوئه است! به خصوص از سال 2017 که دسترسی به آن به روی عموم بسته شد. اما هنوز راه هایی برای رفتن به این ساحل شگفت انگیز وجود دارد.

ساحل یا نویی - Ya Nui Beach

Ya Nui کوچک است و شکل و شمایل یک ساحل مخفی را دارد، اما در واقع اینطور نیست و بسیاری از مردم برای لذت بردن از برترین سواحل پوکت به خصوص برای غواصی به این ساحل می آیند. اگر برای اولین بار به پوکت مسافرت می کنید، ممکن است ساحل یانویی را به راحتی پیدا نکنید، بنابراین دنبال خودروهای پارک شده در نزدیکی منطقه باشید تا شما را به مکان ساحل هدایت نمایند.

ساحل کامالا - Kamala Beach

ساحل کامالا قبلاً به علت تقریبا ناشناخته بودنش می درخشید، اما با ورود پارک فانتزیا و کلوپ ساحلی کافه دل مار، همه چیز در این ساحل تغییر کرد. این ساحل زیبا دارای آب های شفاف و زالا به خصوص در انتهای شمالی آن است. شهر کوچک کامالا گزینه های مناسبی برای غذاخوری و خرید و چندین هتل که بعضی از آنها دسترسی به ساحل هم دارند را به جهانگردان برترین سواحل پوکت ارائه می دهد.

ساحل بانگتائو - Bangtao Beach

بانگتائو یکی از طولانی ترین سواحل پوکت است که در نیمه راه بین فرودگاه و پاتونگ در ساحل غربی جزیره قرار گرفته است. بانگتائو با شن های زیبای خود معمولا با مجموعه تفریحی معروف به لاگونا پوکت شناخته می گردد. بانگتائو با کلوپ های ساحلی فراوان و رستوران های ساحلی وسیع به یکی از پرجنب وجوش ترین و شیک ترین مقاصد ساحلی پوکت تبدیل شده است.

ساحل مای خائو - Mai Khao Beach

ساحل Mai Khao 11 کیلومتر طول دارد و در واقع طولانی ترین ساحل پوکت است. عجیب است که این ساحل زیبا هنوز هم در گذر ایام آرام و ساکت به نظر می رسد. چند هتل در این منطقه د وجود دارد، اما معمولا خبری از صندلی های ساحلی، چترها و فروشندگان مواد غذایی بی شمار نیست. اینجا در یکی از برترین سواحل پوکت می توانید یازده کیلومتر در مسیر ساحل قدم بروید و خاطرات بی نظیری را در این تکه از بهشت خلق کنید.

ساحل سورین - Surin Beach

ساحل سورین اکنون به یک ساحل خلوت تبدیل شده است. قبلاً این ساحل مکانی محبوب برای استراحت روی صندلی های ساحلی، پیاده روی و گردش در بارها یا رستوران های متعدد در کنار خط ساحل بود. اما همه این ها مدت هاست که از بین رفته اند، و ساحل سورین اکنون 100% طبیعی است و به همین جهت یکی از برترین سواحل پوکت به شمار می رود.

ساحل بهشت - Paradise Beach

آب آبی شفاف، شن و ماسه پودری و قایق های کوچک زیبایی که به آرامی در خلیج می چرخند، تصویر غالب در ساحل بهشت یکی از برترین سواحل پوکت است. ای ساحل کوچک است، از مسیر اصلی کمی دور است و پیدا کردن آن هم آسان نیست. اما به هر حال زیبایی های ساحل پارادایس این مکان را به یک پارک جهانگردی فوق العاده با هزینه ورودی 100 بات یا بیشتر تبدیل شده است.

ساحل پانسی - Pansea Beach

سواحل خصوصی در تایلند مجاز نیستند، اما می توان تقریبا تمامی زمین های اطراف یک سواحل را بخرید. اینگونه سواحل اغلب زیباترین سواحل هستند. ساحل پانسی که به وسیله سورین پوکت و آمانپوری پوکت مشترکا تملک شده، یکی از این سواحل شگفت انگیز و بدون شک از برترین سواحل پوکت است.

ساحل نای یانگ - Nai Yang Beach

نای یانگ یکی از سواحل بسیار محبوب پوکت است زیرا فقط کمی با جاده اصلی فاصله دارد و علیرغم این موضوع هنوز نسبتاً دست نخورده به جای مانده است. این هلال شنی دارای چند رستوران و بار دلپذیر در ساحل و در سایه درختان است.

این خلیج زیبا محل استقرار چند استراحتگاه مجلل مانند The Slate و Marriott Nai Yang است، اما می توانید به راحتی هتل های ارزان را کمی دورتر از ساحل هم پیدا کنید. نای یانگ یک مخفیگاه کوچک و زیبا به دور از سواحل شلوغ است، اما در تمام طول سال به میزان کافی برای گذراندن اوقات خوش امکانات دارد.

ساحل نایتون - Naithon Beach

ساحل نایتون یکی دیگر از جواهرات پنهان در ساحل غربی پوکت است زیرا از جاده اصلی دور است. ساحل نایتون بسیار بزرگ است، رنگ دریا در فصل های پر جهانگرد سال سورئال است، و شن و ماسه این ساحل هم نرم و سفید است، بنابراین برای کسانی که در پی یک نقطه آرام با امکانات کافی هستند، یک انتخاب عالی است.

چند رستوران و فروشگاه هم در اطراف وجود دارد تا آنچه را که برای یک گریز آخر هفته احتیاج دارید، فراهم نمایند. تنها چند هتل، از جمله استراحتگاه عالی Pullman Phuket Arcadia Naithon را در این منطقه خواهید یافت. در حالت ایده آل، بهتری است یک ماشین یا یک موتور سیکلت اجاره کنید تا برترین استفاده را از اقامت در نایتون داشته باشید. اگر قصد دارید در فصل کم جهانگرد، از ماه مه تا نوامبر، در این منطقه بمانید، آرام بیشتری هم در ساحل حکمفرما خواهید بود، اما همه مسافران این روش سفر را دوست ندارند.

ساحل آئو سانه - Ao Sane Beach

Ao Sane یک ساحل مخفی کوچک است که از ساحل Nai Harn قابل مشاهده است، اما هرگز متوجه آن نخواهید شد مگر اینکه بدانید که چطور باید به سمت این ساحل زیبا رانندگی کنید. Ao Sane از سه خلیج شنی کوچک تشکیل شده است و می توانید از میان چند خانه ییلاقی ساحلی از یکی به دیگری پیاده روی کنید.

ساحل موز - Banana Beach

پوکت یک مقصد جهانگردی بسیار محبوب در سراسر دنیا است. به همین علت گوشه گوشه این جزیره گرمسیری مورد کاوش، فروش، توسعه و بهره برداری قرار گرفته است. با این حال، یک ساحل کوچک از خیل جمعیت پنهان است، اما ممکن است این ساحل هم مدت زیادی دوام نیاورد. ساحل موز با این ویژگی ها یکی از برترین سواحل پوکت است.

ساحل پانوا - Panwa Beach

ساحل پانوا، که به عنوان ساحل خائو کت نیز شناخته می گردد، ساحلی برای شنا نیست و با این حال، جذابیت خلیج های دورافتاده و زیبایی را دارد که ممکن است دقیقا در پی شان باشید. این منطقه در ساحل شرقی قرار گرفته است اما رو به غرب است، دارای ویلاهای لوکس و استراحتگاه های کمی است که راه حلی عالی برای استراحت دور از نقاط شلوغ ساحل غربی را به جهانگردان ارائه می دهد.

ساحل راوای - Rawai Beach

راوای واقع در انتهای جنوبی جزیره پوکت، ساحلی مناسب برای شنا نیست، اما مناظری زیبا از بسیاری از جزایر مجاور را در فضایی آرام محلی ارائه می دهد. این ساحل یک مکان عالی برای لذت بردن از غذاهای دریایی تازه و یک نقطه آغاز خوب برای جزیره گردی است.

ویدیو از سواحل پوکت

جمع بندی درباره سواحل پوکت

به عنوان بزرگ ترین جزیره تایلند، هیچ کمبودی در زمینه سواحل عالی و بکر برای لذت بردن در پوکت وجود احساس نخواهید کرد. از سواحل پرطرفدار و پر از مهمانی با فعالیت های فراوان گرفته تا سواحل آرام و ساکت که تقریباً خالی هستند، بازدیدنمایندگان پوکت باشکوه قطعا به راحتی می توانند گزینه مناسب را برای خودشان پیدا و انتخاب کنید. پس لباس شنا را در چمدان تان بگذارید و حوله های ساحلی را آماده کنید و از یکی از برترین سواحل پوکت که در این راهنما از مجله جهانگردی خبرنگاران به آن ها اشاره شد تماشا کنید.

محبوب ترین سواحل برای اقامت در پوکت کدامند؟

5 ساحل در پوکت وجود دارد که بازدیدنمایندگان عمدتا هتل شان را در آنها رزرو می نمایند:

  • ساحل پاتونگ
  • ساحل کاتا
  • ساحل کارون
  • ساحل کامالا
  • ساحل بنگتائو

برترین سواحل پوکت برای گردش روزانه کدامند؟

این 6 ساحل از برترین سواحل پوکت برای بازدیدهای روزانه هستند:

  • ساحل نای هارن
  • ساحل یا
  • آئو سانه
  • ساحل آزادی
  • ساحل لایان
  • ساحل بهشت

آیا هنوز سواحل آرام برای رزرو هتل در پوکت وجود دارد؟

بله. چند ساحل عالی و آرام برای اقامت وجود دارد:

  • ساحل نایتون
  • ساحل نای یانگ
  • ساحل مایخائو
  • ساحل پانوا

سواحل دنج و کمتر شناخته شده پوکت کدامند؟

هنوز تعدادی جواهرات پنهان در پوکت وجود دارد:

  • ساحل موز
  • ساحل تری ترانگ
  • ساحل سای کائو
  • ساحل نویی
  • ساحل آئو یون
منبع: الی گشت
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1598

به "لذت سرگرمی در سواحل پوکت به همراه ویدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذت سرگرمی در سواحل پوکت به همراه ویدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید