ماجدی: استقلال یک مربی باتجربه تر می خواهد، جوان ها تحت تاثیر نام الهلال قرار گرفتند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، مربی سابق تیم فوتبال استقلال می گوید آبی پوشان مقابل الهلال عربستان ضعف های فنی بسیاری داشتند.

ماجدی: استقلال یک مربی باتجربه تر می خواهد، جوان ها تحت تاثیر نام الهلال قرار گرفتند

به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال استقلال در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان نهاده شد و با نتیجه 2 برصفر مغلوب این تیم شد. فرشاد ماجدی مربی سابق تیم فوتبال استقلال در گقت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تفکرات استقلال از آغاز بازی اشتباه بود. استقلال با تغیرات زیادی در ارنج تیمی بازی رو آغاز کرد که این اولین و واضح ترین اشتباه بود. استفاده از بازیکنان با تجربه تر که می توانستند مکمل خوبی برای جوانان با استعدادی مثل حسین زاده و خاقانی باشند، فکر می کنم تصمیم بهتری بود.

او ادامه داد: به نظر من آرمان رمضانی و قاسمی نژاد اگر از اول بازی می کردند و در ادامه از جوان ترها استفاده می شد، بازخورد به مراتب بهتری داشت چون در 15 دقیقه اول، جوان ها تحت تاثیر نام الهلال نهاده شدند و محو بازی بودند که با تجربه ترها می توانستند بهتر از آن ها عمل نمایند و در ادامه جوان ترها جایگزین بهتری می شدند و می توانستند عملکرد بهتری داشته باشند ولی در بازی دیروز این کار برعکس انجام شد.

ماجدی اضافه کرد: نبود هماهنگی در سمت چپ تیم و فشار بسیاری که هافبک راست الهلال روی مرادمند آورد بسیار مشهود بود. فکر می کنم تعویض ها بسیار جای سوال داشت. به اسم مثال تعویض ارسلان مطهری که بازیکن سرعتی، خوش فکر و خطرناکی است، چرا باید صورت بگیرد؟ چرا باید تیم از حالت با تجربه به بی تجربه تبدیل گردد؟ بازیکنان خوبی در استقلال حضور دارند اما تجربه در این بازی ها حرف اول را می زند و این تعویض های بی فکر بالانس تیم را به هم زد.

مربی سابق استقلال اعلام نمود: حتی ارسلان مطهری و آرمان رمضانی می توانستند در کنار هم خطرناک تر ظاهر شوند. حتی بازیکن خوبی مثل قاسمی نژاد محو بازی شده بود و جای اصلی خود را نمی دانست و وظیفه اش بخوبی گوشزد نشده بود.

او در ادامه با اشاره به مسائل فنی دیگر آبی پوشان در بازی مقابل الهلال اعلام نمود: در تعداد پاس ها باز هم مشکل داشتیم و تعداد پاس ها انگشت تعداد بود و زود قطع می شد. جابجایی سریع بازیکنان در پست غیر تخصصی شان دیگر ضعف تیمی بود. مثلا بابک مرادی که به اسم پیستون چپ وارد زمین شد، سریع با آمدن متین کریم زاده به سمت راست نقل مکان کرد این باعث شد بازیکن تمرکز لازم را از دست بدهد و فشار روی تیم دو برابر گردد. بازیکنی که 20 دقیقه می خواهد بازی کند، نباید دو یا سه بار پستش جابجا گردد.

نبود یک بازی ساز خوب که کنترل بازی را به دست بگیرد و پاسهای خوب بدهد در تیم مشهود بود.

ماجدی اعلام نمود: حتی در اواخر بازی که بسیار مهم و حیاتی است، جلسه چند دقیقه ای سه نفره کادر فنی کنار نیمکت و نبود مربی لب خط در این دقایق حیاتی جای سوال داشت و کلا تسلیم شدن تیم و کادر را برابر الهلال نشان می داد که بسیار اشتباه بود.

مربی سابق استقلال در ادامه اضافه کرد: در هر صورت سه جام را که می توانستیم حداقل یکی اش را بگیریم از دست دادیم. دل طرفدارها فقط و فقط با گرفتن جام خوش می گردد. باید تدبیری کرد و از فردی با تجربه تر استفاده کرد که برای احیای دوباره تیم عظیم استقلال راه چاره خوبی است. به نظر من استقلال حتی با داشتن یاری مربی خارجی که بسیار مورد اعتماد مجیدی بود، باز هم نتوانست بررسی خوبی از الهلال داشته باشد و در حملات ناگهانی الهلال، خط دفاعی استقلال آن طراوت قبلی را نداشت و فضاهای خالی زیادی را برای مهاجم خطرناک الهلال ایجاد می کرد که می توان گفت صبحت های فنی مربیان مثمر ثمر نبوده و مدافعان خوب استقلال به اشتباه هدایت شدند.

ماجدی گفت: بار فنی و تاکتیکی خوبی جز دو، سه صحنه خطرناک بر روی دروازه حریف که حاصل اشتباه مدافعان ضعیف الهلال بود چیزی نو به تیم تزریق نشد که این مساله جای سوال دارد. استقلال احتیاج به کسی دارد که صادق باشد هم با خودش هم با طرفدار مدیریت تمام امکانات در اختیار تیم گذاشت مربی دلخواه مجیدی قرارداد بست پرداخت اقتصادی انجام شد و بازیکنان مورد علاقه مجیدی جذب شدند ولی اعتراض ها علیه مدیریت بیشتر شد و کسی نکات فنی و عدم تاکتیک تیمی و بی برنامگی فنی را مد نظر نگرفت.

او در سرانجام گفت: بعد از بازی، همه نکات فنی بازی فراموش شد و همه یک طرف را دیدند و آن مدیریت بود این بسیار اشتباه است. همه در شکست تیم مقصرند ولی بار فنی تیم بر عهده سرمربی و کادرش است. اگر نتوانستند پس باید در جای دیگر و تیمی دیگر تجربه اندوزی نمایند شاید بتوانند تجارب خود را افزایش دهند. در غیر این صورت استقلال باز هم نمی تواند به جامی چشم داشته باشد. در هر صورت با وجود بازیکنان جوان و خوب حال حاضر استقلال و حضور یک مربی باتجربه، می توان جان دوباره ای به تیم استقلال داد و نیم نگاهی به قهرمانی داشت. اگر مصاحبه می کنید که مقصر باخت هستید، خوب است که شجاعت دارید ولی شجاعت شما علت بر عذرخواهی نکردن مقابل طرفداران تیم نمی تواند باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1183

به "ماجدی: استقلال یک مربی باتجربه تر می خواهد، جوان ها تحت تاثیر نام الهلال قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجدی: استقلال یک مربی باتجربه تر می خواهد، جوان ها تحت تاثیر نام الهلال قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید