چرا دچار سرگیجه میشویم ؟

به گزارش بی نهایت اس ام اس، سرگیجه چیست و چرا دچار سرگیجه میشویم و علائم آن چیست و چه عواملی دچار سرگیجه میشود و چگونه از سرگیجه جلوگیری کنیم.

چرا دچار سرگیجه میشویم ؟

حتما تا کنون برای شما هم پیش آمده که ناگهان تعادل خود را از دست دهید و احساس کنید خودتان یا محیط اطراف در حال چرخش هستند. سرگیجه زمانی رخ می دهد که شما احساس چرخش می کنید اما در واقعیت این طور نیست . در اغلب موارد این شرایط با ضعف و سستی بدن همراه است که می توان دلیل آن را ناشی از افت قند خون ، خستگی زیاد یا کم آبی بدن دانست. .

اما برخی افراد اختلال دوران سر را بسیار شدید یا در خواب تجربه می نمایند که باید آن را جدی گرفت. همراه ما باشید تا در این متن شما را با دلیل های سرگیجه آشنا کنیم.

اگر احتیاج به تزریق سرم فوری دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات تزریق سرم در منزل می باشد زیرا فقط با یک پرستاران مجرب و با تجربه در کمتر از یک ساعت در منزل شما حاضر می شوند. .

سرگیجه چیست ؟

به احساس چرخش دورانی سرگیجه می گویند . آن حسی است که شما یا محیط اطراف شما در حال حرکت هستید یا می چرخید .

سرگیجه بیماری نیست ، بلکه نشانه هایی از یک بیماری است . این نشانه طیف وسیعی از بیماری ها را در بر می گیرد . سرگیجه غالبا زمانی اتفاق میافتد که اختلالی در گوش داخلی ، مغز یا مسیر عصب وجود داشته باشد. .

سرگیجه احساس چرخش دورانی است ، گویی اتاق یا محیط اطراف در حال چرخش در اطراف شخص است . سرگیجه واژه ای است که احساس گیجی و دور خوردن سر در حالت نامتعادل را توصیف می نماید .

سرگیجه ممکن است موقتی یا طولانی مدت باشد. آن ممکن است ناگهانی باشد و چند ثانیه ادامه پیدا کند ، یا ممکن است خیلی بیشتر طول بکشد . اگر سرگیجه شدید دارید ممکن است علائم شما ثابت باشد و برای چند روز طول بکشد ، و زندگی طبیعی شما را دچار اختلال کند.

علائم سرگیجه چیست؟

گفتیم که سرگیجه به تنهایی یک بیماری نیست بلکه نشانه ای از یک بیماری به حساب می آید. افراد ممکن است حس های مختلفی را به سرگیجه تعبیر نمایند. یعنی دچار احساسات متفاوتی شوند که هنگام شرح برای پزشک ، آن را سرگیجه می نامند. برخی از افراد از چرخیدن اجسام به دور خود شکایت دارند. برخی دیگر می گویند که احساس ضعف یا سبک شدن در سر دارند. .

از دست دادن تعادل یا توان ایستادن نیز از مواردی است که به هنگام توصیف سرگیجه اعلام شده است. گاهی فرد از اینکه حالتی شناور یا بی قرار گرفته است کلافه شده است و گاهی افراد دچار سرگیجه در رختخواب می شوند. در تمامی این موارد ، علائم نشان از یک حس کاذب دارد. حسی که با از جا بلند شدن ناگهانی ، دویدن ، راه رفتن ، یا حرکت دادن سریع سر ، بیشتر می گردد. گاهی حالت تهوع یا گیجی هم به این سرگیجه اضافه می گردد. برخی مواقع علائم آن قدر زیاد است که بیمار احتیاج به خوابیدن و بستن چشمانش دارد. .

چه عواملی موجب سرگیجه می شوند ؟

موارد ذکر شده ممکن است که باعث سر گیجه شوند :

افت فشار خون

افت قند خون

کم آبی بدن

اختلال در گوش میانی

لابیرنتیت

بیماری منیر

کمبود ویتامین بی 12

بیماری های قلبی

میگرن

سندرم خستگی مزمن

اضطراب شدید

سفر با کشتی یا قایق (دریازدگی)

عوارض دارو های مختلف

چگونه از سرگیجه جلوگیری کنیم؟

دلیل سرگیجه باید معین گردد. این مهم ترین نکته است. ممکن است سرگیجه، نشانه ای از یک بیماری جدی باشد. بنابراین نباید بدون مشورت با پزشک خود درمانی کرد. اما اگر دلیل سرگیجه و بی حالی به خاطر بیماری خاصی نباشد ، با نوشیدن آب زیاد ، استراحت و تامین قند خون بدن ، می توان از آن پیشگیری کرد. عواملی مانند تکان های ناگهانی و مطالعه در اتوبوس یا خودرو نیز می تواند باعث سرگیجه در افرادی گردد که مستعد آن هستند ، پس نباید آن را انجام داد..

منبع: هفت گنج
انتشار: 10 مهر 1402 بروزرسانی: 10 مهر 1402 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1680

به "چرا دچار سرگیجه میشویم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا دچار سرگیجه میشویم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید