چین، با 8 جاذبه گردشگری که نباید از دست داد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، چین سرزمینی کهن و پهناور با افسانه ها و دیدنی های بسیار می باشد. غنی ترین و باقدمت ترین فرهنگ را می توان به چین نسبت داد. گردشگران و تاجران به کشور چین لقب سرزمین ممکن ها داده اند چرا که هرچه تصور کنید مردمان سخت کوش چین آنها را می سازند. چین جاذبه های بسیاری دارد به طوری که سفر به تمام نقاط آن سالها زمان می برد پس یک تور چین چند روزه بهترین گزینه برای بازدید از جاذبه های گردشگری می باشند.با هم تعدادی از بهترین آنها را مرور می کنیم.

چین، با 8 جاذبه گردشگری که نباید از دست داد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

  • شهر ممنوعه

شهر ممنوعه (قصر امپراطور) در قلب پکن بزرگترین و کامل ترین قصر امپراطوری و مجموعه تاریخی در چین و تمام جهانست. ساخت آن در سال 1406 شروع شد و 14 سال بعد کامل شد که به آن تاریخچه ای 580 ساله می دهد. 24 امپراطور از سلسله های مینگ و کوینگ از سال 1644 تا 1911 در اینجا زندگی و حکومت کردند. بیشتر بناهای شهرممنوعه چندین بار بازسازی شده اند اما همگی سبک معماری اصلی خود را حفظ نموده اند. شهرممنوعه از شرق به غرب 753 متر و از شمال به جنوب 961 متر است، یعنی بنایی است مستطیل شکل به مساحت 720000 متر مربع. شهر ممنوعه شامل چندین عمارت با اندازه های مختلف و حدود 9900 عدد اتاق است و مساحت فضای درونی آن به 150000 متر مربع می رسد.

  • معبد لاما

معبد یونگه لاما (قصر آرامش و هارمونی) در شمال شرقی پکن واقع شده و یکی از بزرگترین عبادتگاه های بودائی تبتی به شمار می رود. معبد توسط امپراطورهای چینی که شیفته مذهب تبتی دین بودایی بودند ساخته شده است. در طی سال ها، راهب های تبتی و مغولی در این معبد زندگی کردند و به تحصیل علم پرداختند. در حال حاضر نیز هنوز راهب ها در این مکان زندگی می نمایند. معبد یک مجسمه 26 متری از بودای مای تِریا دارد که از یک قطعه چوب محکم و سخت به نام صندل سفید تراشیده شده است.

اگر فقط می خواهید برای بازدید از یک معبد وقت بگذارید حتما از معبد لاما دیدن کنید چرا که جاذبه های معماری این معبد بی شمارند : سقف های پرچینی، نقاشی های روی گچ بی بدیل، طاق های تزئینی خیره نماینده، پرده های نقش دار، نجاری های حیرت انگیز، چرخ های مخصوص عبادت تبتی، مجسمه های تانتریک و یک جفت شیر چینی بی نظیر که به عنوان جایی برای مواد خوشبونماینده از آنها استفاده می شود.

  • دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین یکی از عظیم ترین دستاوردهای مهندسی بشر و طولانی تر موزه فضای آزاد جهان است که از استان گانسو در غرب تا شانهایگوان در ساحل دریای بوهای در شرق کشیده شده است. این دیوار بین قرن 5 قبل از میلاد تا قرن 16 میلادی ساخته، بازسازی و مرمت می شد تا از مرزهای شمالی چین در برابر حمله های قبیله های کوچ نشین شمال حفاظت کند. بیشتر مردم از قسمتی از دیوار بازدید می نمایند که در پکن واقع شده، دسترسی به آن آسان است و همچون اژدها در میان قله کوه ها حرکت می نماید. دیوار بزرگ چین مهم ترین جاذبه گردشگری این کشور است. دیوار بزرگ مینگ به دلیل طراحی بلند پروازانه و ساخت بی نقصش یک شاهکار بی چون و چرا به شمار می رود. دیوار چین تنها بنای ساخت بشر است که از ماه دیده می شود. این بنا که در مقیاسی به پهنای یک قاره ساخته شده نمونه شاخصی از معماری ترکیبی با طبیعت است.

  • غارهای لانگ مِن

غارهای لانگ مِن در دو طرف رودخانه یی در جنوب شهر باستانی لویانگ در استان هِنان واقع شده اند و شامل 2300 غار و غارچه (فرورفتگی در دل کوه که کوچکتر از یک غار معمولی است) می باشد که در حاشیه تپه های آهکی شیب داری به طول بیش از یک کیلومتر قرار دارند. این مجموعه دارای بیش از 110000 مجسمه سنگی بودایی، بیش از 60 گنبد مقبره ای و 2800 کتبیه و سنگ نوشت است. لویانگ در اواخر حکومت سلسه وی شمالی و اویل حکومت سلسه تانگ پایتخت بود. تاریخ حکاکی های اصلی غارها به اواخر قرن پنجم تا اواسط قرن هشتم بر می شود. اولین غارها در اواخر قرن 5 و اوایل قرن 6 در تپه های غربی حفر شدند که شامل غارهای گایان دانگ و غارهای سه گانه بین یانگ می باشند. در تمامی این غارها شمایل بزرگی از بودا دیده می شود. مجموعه غارهای لانگ مِن نمونه شاخص هنری دیرینه هستند که در تکامل فرهنگی منطقه آسیا نقش مهمی ایفا نموده است.

  • کاخ پُتالا در لهاسا

کاخ پتالا نماد بودائیسم تبتی و نقش مهم آن در حکومت سنتی تبت می باشد. این کاخ از قرن 7 میلادی تا به امروز به عنوان قصر ییلاقی دالایی لاما مورد استفاده قرارمی گیرد. این مجموعه شامل کاخ های سپید و سرخ می باشد که هرکدام دارای ساختمان هایی برای خدمه نیز می باشند. پُتالا روی کوه سرخ در مرکز دره لهاسا با گستره ای 3700 متری ساخته شده است. یکی دیگر از اجزای این مجموعه به نام صومعه جوکانگ یکی از مراکز مذهبی منحصربفرد بودایی است. قصر قشلاقی سابق دالایی لاما به نام نوربولینکا، که در قرن 18 میلادی ساخته شده نیز یکی از شاهکارهای هنر تبتی است. زیبایی و خلاقیت به کار رفته در طراحی، تزئینات خارق العاده و ترکیب بی نظیری از هارمونی معماری و طبیعت باعث بیشتر شدن ارزش تاریخی و مذهبی این مجموعه شده است.

  • معبد بهشت

گنبد آبی معبد بهشت نماد بی چون و چرای پکن است. معبد بهشت در جنوب پکن و در میان یک جنگل صنوبر واقع شده و به دستور امپراطور سلسله مینگ به نام یانگول در سال 1420 ساخته شده است. از آن موقع به بعد، امپراطورهای چین برای دعا و هدیه کردن قربانی جهت داشتن سالی پر محصول به این معبد می آمدند. این معبد با داشتن 92 مکان مخصوص، بزرگترین مکان برای قربانی کردن و ادای نذر است. امروزه این بنا به دلیل داشتن فضای آزاد وسیع برای بادبادک هوا کردن مکانی پرطرفدار بین چینی ها است. معبد بهشت شاهکار معماری و طراحی منظره است. در این معبد فلسفه کیهان با زبانی ساده و مصور توضیح داده شده است، فلسفه ای که در تکامل یکی از بزرگترین تمدن های جهان نقش به سزایی ایفا نموده است.

  • دروازه بهشت

این مکان در هشت کیلومتری شهر ژانگجیاجی در استان هونان کشور چین واقع شده است و به خاطر غار عظیمی که در کوه ایجاد شده و شبیه دروازه ای به بهشت است به نام دروازه بهشت شهرت یافته است. این غار تیانمِن نام دارد و به اعتقاد مردم چین دری است که این جهان را به بهشت متصل می نماید. معمولا دور این غار مه و ابری عجیب دیده می شود. برای رسیدن به این غار باید 999 (این عدد در فرهنگ چینی به معنای جاودانگی و زندگی ابدی است) پله که پلکان رسیدن به بهشت نام دارد را بالا بروید.

  • جشنواره سال نو چینی در هنگ کنگ

مردم هنگ کنگ سال نو چینی را با جشنواره ای باشکوه شروع می نمایند که یکی از بهترین جشنواره های جهان محسوب می شود. بادکنک های بزرگی از حیوان منسوب به آن سال بر فراز آسمان هنگ کنگ به پرواز در می آیند. گروه های موسیقی از سراسر جهان برای مراسم افتتاحیه جشن خود را به هنگ کنگ می رسانند. چینی ها به معابد می فرایند تا برای داشتن سالی خجسته و خوش یمن دعا نمایند. بازارهای گل، مغازه های فروش وسایل آتش بازی و زمین های اسب دوانی مملو از جمعیت می شوند. جشن سال نو 15 روز طول می کشد و در روز پایانی مراسم روشن کردن فانوس برگزار می شود. این مراسم شبیه جشن کریسمس غربی هاست چرا که خانواده ها دور هم جمع می شوند و به هم هدیه می دهند. هدیه ها معمولا وجه نقد در پاکت های قرمز رنگ هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 53

به "چین، با 8 جاذبه گردشگری که نباید از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین، با 8 جاذبه گردشگری که نباید از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید