آشنایی با چند نوع از غذاهای تایلندی

به گزارش بی نهایت اس ام اس، آشنایی با چند نوع غذاهای تایلندی

غذاهای تایلندی : تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه جزیره هند و چین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه است. زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود 95 درصد مردم بوداییاست.

آشنایی با چند نوع از غذاهای تایلندی

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

چون تایلند به دریا نزدیک است بیشتر مواقع دارای یک آب هوای معتدل می باشد کشور تایلند در موقعیت استراتژیکی جنوب شرقی آسیا قرار داشته و بسیار حاصلخیز می باشد. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. قسمت غرب و شرق سرزمین دارای باغهای میوه، درختان کائوچو، جنگلهای همواره سبز و ساحل شنی سفید است. علاوه بر آن دارای جزایر بسیاری است که هر کدام، گویی تصویری از بهشت را برای گردشگران به نمایش می گذارد. اما بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها 28درجه سانتیگراد و شب ها 12 درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما شروع می گردد که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می گردد.

بانکوک یا بانگکوک پایتخت کشور تایلند می باشد .بانکوک دارای بیشترین تعداد گردشگر در مقایسه با دیگر شهرهای دنیا است.

غذاهای تایلندی از مواد معطر و تند ترکیب شده اند. در تهیه غذاهای محلی تایلندی به ریزه کاری های ظریف، جزئیات، بافت غذا، رنگ و طعم آن بسیار توجه می گردد. در این غذاها همان اندازه که به طعم غذا اهمیت داده می گردد، فواید درمانی آن ها نیز مورد توجه قرار می گیرد. در ادامه شما را با بعضی از غذاهای این کشور که زیاد مشهور و شناخته شده نیست، آشنا می کنیم:

کوآی تئو نو

اگر سوپ تام یام (Tom Yum) را دوست دارید، کوآی تئو نو (Kuay Teow Neau) را امتحان کنید. کوآی تئو نو یک سوپ نودل پرگوشت است. به میزهای جمعی در رستوران های تایلندی همچون رستوران کوآی تئو نو نا سو (Kuay Teow Neau Nai Soi) در خیابانفرا آتیت (Phra Athit Road) بپیوندید و از طعم گوشت پخته شده با حرارت ملایم و نودل های نچسبیده درون یک سس ادویه دار ترکیب شده با سرکه، دارچین و ادیه ستاره انیس لذت ببرید.

سالاد پوملو

اگر سالاد پاپایا را دوست دارید، حتما سالاد پوملو را امتحان کنید. سالاد پوملو (Pomelo Salad) در واقع متعلق به استان ناخن پاتوم (Nakhon Pathom) است. اما برای صرف خوشمزه ترین نوع آن در بانکوک میزی را در رستوران کلوب ایسایا سیمائز (Issaya Siamese Club) رزرو کنید. این رستوران تایلندی با سبک مدرنیته اش، غذایی با تکه های پوملو (یک نوع گریپفروت چینی)، تخم مرغ کامل پخته شده به همراه میگوی سرخ شده در وک (یک نوع ماهیتابه چینی کاسه شکل) با ادویه لیموترش و فلفل را سرو می نماید.

املت پد تای

اگر سالاد پد تای را دوست دارید، به شما پیشنهاد می کنیم تا املت پد تایلندی را هم حتما امتحان کنید.

در رستوران معروف تیپ سامای (Thipsamai) شناخته شده ترین غذای تایلندی، همچنان برای گردشگران خارجی ناشناخته باقی مانده است. یک پد تایلندی واقعی در بانکوک در واقع املتی ترکیب شده از میگوی خشک، نودل تزیین شده با تمرهندی و توفوی نرمی است که داخل آن یک تخم مرغ گذاشته شده است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 249

به "آشنایی با چند نوع از غذاهای تایلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با چند نوع از غذاهای تایلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید