تور ارزان استرالیا: آیا درخت ها می توانند شوره زارهای استرالیا را نجات دهند؟

به گزارش بی نهایت اس ام اس، نمک دارد گندمزارهای غرب استرالیا را نابود می نماید، اما ممکن است درخت ها به یاری بیایند. نمک موجود در لایة زیر خاک استرالیای غربی به سطح خاک می آید زیرا کشاورزان با بریدن درخت ها به منظور کشت بیش تر، تعادل آب

تور ارزان استرالیا: آیا درخت ها می توانند شوره زارهای استرالیا را نجات دهند؟

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

مترجم: فرید احسانلو

منبع:راسخون

نمک دارد گندمزارهای غرب استرالیا را نابود می نماید، اما ممکن است درخت ها به یاری بیایند. نمک موجود در لایة زیر خاک استرالیای غربی به سطح خاک می آید زیرا کشاورزان با بریدن درخت ها به منظور کشت بیش تر، تعادل آب موجود را به هم می زنند. در نتیجه سطح آب زیرزمینی بالا می آید و در اثر عمل موئینگی نمک را به سطح زمین می آورد که پوسته ای سخت و سفید را تشکیل می دهد. این نمک گیاهان را نابود می نماید و به سرعت فرسایش خاک و ایجاد صحراها می افزاید. صدها هزار هکتار از اراضی استرالیای غربی به وسیلة نمک آلوده شده اند.

یک برآورد نشان می دهد که برای هر نان فراوری شده با گندم استرالیایی، 5/3 کیلوگرم از خاک سطحی در نتیجة فرسایش یا شوری از بین می رود. یک سوم نهرهای منطقه شور شده اند و دیگر برای نوشیدن یا آبیاری مساعد نیستند. درخت ها ضمن کوشش برای استفادة سودمند، مجدد از شوره زارها کاشته می شوند. این درخت کاری بخشی از برنامة مراقبت از زمین است که به منظور یاری به کشاوران به وسیله یک شرکت معظم معدنی که در منطقه کار می نماید انجام می گیرد.

منبع: راسخون
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1207

به "تور ارزان استرالیا: آیا درخت ها می توانند شوره زارهای استرالیا را نجات دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: آیا درخت ها می توانند شوره زارهای استرالیا را نجات دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید