انتظار برای سرانجام محرومیت 25 ساله سنگنوردی کرمانشاه

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه گفت: پروژه احداث دیواره سنگنوردی کرمانشاه که به علت شرایط جوی و نبود اعتبار تاحدودی متوقف شده، پس از تعطیلات نوروز از سرگرفته می گردد.

انتظار برای سرانجام محرومیت 25 ساله سنگنوردی کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، ثریا شهبازی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: عملیات اجرایی احداث اولین دیواره سنگ نوردی کرمانشاه از تابستان سال جاری آغاز می گردد، از حدود 25 سال پیش همه استان های کشور کار احداث دیواره های سنگ نوردی را آغاز کردند، اما طی این سالها کرمانشاه از این ظرفیت محروم ماند.

وی توضیح داد: از حدود دو سال پیش پیگیری های جدی را برای احداث یک دیواره سنگ نوردی استاندارد در کرمانشاه انجام دادیم که انتها با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان موافقت احداث این دیواره را گرفتیم.

رئیس هیات کوهنوردی استان افزود: احداث این دیواره در فضایی بسیار مناسب و در مجموعه ورزشی آزادی با مساحت حدود دوهزار مترمربع آغاز شد و در این مدت از محل اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون بیش از شش میلیارد ریال برای آن اعتبار صرف شده است.

وی افزود: از حدود یکی دو ماه پیش به واسطه شرایط جوی و از سوی دیگر نبود اعتبار این پروژه تقریبا متوقف شده، اما اداره کل ورزش وجوانان استان برای ادامه اجرای آن نزدیک به شش میلیارد ریال دیگر اعتبار تخصیص داده که بعد از تعطیلات نوروز فعالیت پروژه را ادامه می دهیم.

شهبازی اعلام کرد: با صرف این اعتبار، پیش بینی می گردد پروژه نزدیک به 80 درصد پیشرفت فیزیکی پیدا کند، هرچند که برای تکمیل باقی مانده آن هم به 10 میلیارد ریال دیگر نیز اعتبار احتیاج داریم.

وی اظهار کرد: این دیواره شامل سه بخش سرعت، بولدر و سختی راستا است، پس از انجام مرحله مسقف سازی دیواره، می توانیم از بخش سرعت آن استفاده کنیم و ورزشکارانمان به تمرین روی این بخش بپردازند.

رئیس هیات کوهنوردی کرمانشاه بیان کرد: متاسفانه در شهر کرمانشاه تنها یک دیواره سنگ نوردی داریم که آن هم چندان استاندارد نیست و در مجموعه ورزشی کوثر که ویژه بانوان است واقع شده است، بنابراین مردان سنگ نورد برای اینکه بتوانند از آن استفاده نمایند، شب ها و پس از سرانجام زمان فعالیت استادیوم مجبورند به تمرین روی این دیواره بپردازند.

وی نبود یک دیواره سنگ نوردی را باعث ضربه به این رشته مدال آور در کرمانشاه دانست و گفت: اگر این دیواره برای سال آینده در کرمانشاه راه اندازی گردد، آغازی برای سرانجام محرومیت 25 ساله این رشته در استان و رشد بیش از پیش آن می گردد و حتی می توانیم میزبانی مسابقات آسیایی را داشته باشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 240

به "انتظار برای سرانجام محرومیت 25 ساله سنگنوردی کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار برای سرانجام محرومیت 25 ساله سنگنوردی کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید