انور قرقاش: رسانه های قطر حل بحران شورای همکاری خلیج فارس را تضعیف می نمایند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات که کشورش از شروع فرایند آشتی میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس راضی به نظر نمی رسد پس از سکوت تقریبا یک ماهه یک بار دیگر در اظهاراتی ضمن حمله به قطر، رسانه های این کشور را به کوشش برای خدشه دار کردن توافق احتمالی برای حل بحران منطقه متهم کرد .

انور قرقاش: رسانه های قطر حل بحران شورای همکاری خلیج فارس را تضعیف می نمایند

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

قرقاش در توئیتی نوشت : فضای سیاسی و اجتماعی در خلیج فارس منتظر خاتمه دادن به بحران قطر است و به دنبال بهترین راه برای اطمینان از تعهد دوحه به هر توافق نامه ای است که موجب خیر و صلاح منطقه باشد، در حالی که به نظر می رسد بسترهای رسانه ای قطر مصمم هستند که هر توافقی را خدشه دار نمایند که موضوعی عجیب و شرح آن سخت است.

اظهارات قرقاش در حالی است که احمد ناصر الصباح وزیر امور خارجه کویت اخیرا اظهار داشت بحث های مثمر ثمری در چارچوب دستیابی به صلح، حمایت و دستیابی به همبستگی و ثبات خلیج فارس و منطقه انجام شده است.

الصباح گفت که در این گفتگوها همه طرفها بر عزم خود برای همبستگی و ثبات خلیج فارس و کشورهای عربی و دستیابی به توافق نهایی تاکید کردند به امید آنکه به همبستگی پایدار و آنچه خیر مردم کشورشان را رقم می زند، دست یابند.

پنجم ژانویه سال 2021 (16دی)، اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار می گردد که رهبران کشورهای حوزه خلیج فارس شخصاً در آن شرکت می نمایند و به گفته خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت این کشور امیدوار است که این نشست فرصتی برای آنالیز اوضاع منطقه باشد.

در آخرین تحول بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان عصر دوشنبه راهی کویت و عربستان شد و با همتایان خود ملاقات و در مورد مسایل منطقه از جمله نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض بحث و گفتگو به عمل آورد.

عربستان ، مصر ، امارات و بحرین از 15 خرداد سال 96 با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی مرزهای خود را به روی این کشور بستند و روابط با دوحه را نیز قطع کردند.

تحریم نماینده ها 13 شرط برای از سرگیری روابط با قطر معین کردند اما دولت دوحه این شروط را در تضاد با حق حاکمیت خود دانست و به هیچ یک از آنها عمل نکرد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 730

به "انور قرقاش: رسانه های قطر حل بحران شورای همکاری خلیج فارس را تضعیف می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انور قرقاش: رسانه های قطر حل بحران شورای همکاری خلیج فارس را تضعیف می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید