این تفریحات هیجان انگیز را برای شبگردی در استانبول از دست ندهید!آشنایی با تفریحات شبانه برای شبگردی در استانبول

به گزارش بی نهایت اس ام اس، زندگی شبانه و شبگردی در استانبول، یکی از زیباترین جاذبه های این کلان شهر خیال انگیز است. استانبول بعنوان مرکز فرهنگی و گردشگری ترکیه، شهری بزرگ با دنیایی از شگفتی ها و زیبایی های بی کران است. هر گردشگری که تجربه سفر به این شهر را دارد؛ معتقد است یک سفر چندروزه برای تماشا و درک تمام شکوه و اعجاز این شهر کفایت نمی کند. شهر بازارها و مساجد، شهر کافه ها و قهوه خانه ها، محلی برای استشمام نسیم دریا و خلسه حمام های ترکی. در میان این همه جاذبه و شگفتی، زندگی شبانه در استانبول، داستان دیگری است. افسون و افسانه در شب های استانبول، چند برابر می گردد و هر شب از شب های حضور در استانبول غنیمتی ارزشمند است برای تجربه هیجان و لذت بردن از هر دقیقه یک جشن بی کران.

این تفریحات هیجان انگیز را برای شبگردی در استانبول از دست ندهید!آشنایی با تفریحات شبانه برای شبگردی در استانبول

با سرانجام روز و تماشای غروب خیره نماینده ی خورشید استانبول، شهر حال و هوای دیگری به خود می گیرد. نسیم نوازشگر و آرامش شب از راه می رسد و تفاوتی ندارد که در کدام نقطه از شهر حضور دارید. در بخش آسیایی و منطقه اوسکادار هستید یا حوالی ایا صوفیه و کاخ توپکاپی و مشغول تماشای فواره های آبی مسجد سلطان احمد. روی پل گالاتا هستید یا در کنار موزه پرا. در میدان تکسیم و خیابان استقلال هستید یا در کافه و مراکز خرید. هر نقطه از استانبول که باشید، پس از تماشای جادو و جاذبه غروب استانبول، یک شب خاطره انگیز پیش روی شما است. در این قسمت، خبرنگاران مهم ترین سرگرمیات شبانه در استانبول را به شما معرفی می نماید. برای ثبت خاطراتی ناب از شبگردی در استانبول، همراه ما باشید.

سرگرمیات شبانه برای شبگردی در استانبول

  • کروز های تنگه بسفر

بسیاری از گردشگران، سفر با کشتی های کروز در طول تنگه بسفر را برترین سرگرمی شبانه استانبول و یکی از برترین خاطرات خود می دانند. تنگه بسفر کانالی آبی به طول 30 کیلومتر است که نقطه اتصال دو قاره آسیا و اروپا است. این منطقه استراتژیک و تاریخی یکی از مهم ترین منطقه ها گردشگری شهر استانبول بحساب می آید. برای سیاحت در این کانال آبی زیبا و وسیع سه زمان در طول روز وجود دارد: صبح، عصر و شب. هم چنین چندین اسکله برای سوار شدن به کشتی های کروز در طول ساحل آن ساخته شده است که مهم ترین آن ها عبارتند از: اوسکودار، کاراکوی و بشیکتاش.

برای تجربه یک سفر شبانه مسحورنماینده در تنگه بسفر می توانید از آژانس ها و یا دفاتر گردشگری هتل ها بلیط تهیه کنید. قیمت این بلیط ها بسته به خدماتی که در کشتی ارائه می گردد؛ متغیر است. پذیرایی با دسرها، نوشیدنی و قهوه، پیش غذا و شام در اغلب کشتی ها ارائه می گردد . بعلاوه مراسم سنتی مجذوب نمایندهی در این کروزها به اجرا در می آید، مانند اجرای موسیقی و آواز ترکی، پایکوبی های ترکی و عربی و البته پایکوبی زیبای سماع. با تمام این اوصاف سفر با کروزها بر آبراه بسفر زیبایی عمیق و بکرتری دارد: نوازش نسیم عطر آگین دریا، آرامش شب و نگریستن به استانبول از زاویه ای متفاوت و غرق شدن در آرامش نابی که عطر تاریخ و سفر در زمان و همراه شدن با داستان عاشقانه های بزرگ و حماسه ها دارد.

  • شبگردی در خیابان استقلال

خیابان استقلال یکی از منطقه ها قدیمی شهر استانبول است که از دیرباز مورد توجه اشراف و بزرگان شهر و محل سکونت بسیاری از آنان بوده است. این خیابان حدود یک و نیم کیلومتر طول دارد و یکی از پر رفت و آمدترین منطقه ها استانبول است. نزدیکی این خیابان قدیمی به منطقه های مانند میدان تکسیم و تنگه بسفر و نیز اماکن تاریخی واقع در آن مانند کلیسای کاتولیک رومی، کلیسای ارتدوکس یونانی، کلیسای ارامنه و برج گالاتا؛ حال و هوای سنتی دلپذیر و خاصی به این خیابان داده است. از طرفی احداث اماکن سرگرمیی و اقامتی مختلف مانند رستوران ها، مراکز خرید و هتل ها در این خیابان؛ پویایی و فضایی مدرن ایجاد نموده است.

با شروع شب، این پویایی و شور وحال؛ بیشتر به چشم می آید. ساکنان بومی استانبول و گردشگران از آرامش مطلوب شبانه استفاده نموده و برای بازدید از فروشگاه ها، رستوران گردی و رفتن به بارها؛ راهی این خیابان می شوند. آوای موسیقی خیابانی و فروشندگان مواد غذایی، ریتم مجذوب نماینده و خوشایندی به این شبانه دلچسب می دهند. یکی از برترین گزینه های شبگردی در استانبول این خیابان همواره بیدار است. سیاحت در هوایی آکنده از نسیم و موسیقی و رفتن به رستوران ها و بارها و تماشا فروشگاه های مجذوب نماینده این خیابان؛ شما را به فکر تکرار چندباره این گشت و گذار شبانه می اندازد!

  • میدان تکسیم

میدان تکسیم در منطقه بی اوغلو و در بخش اروپایی استانبول نهاده شده است. بعلت وجود خطوط مختلف مترو و اتوبوس که از این میدان عبور می نمایند؛ دسترسی به این میدان مشهور بسیار راحت است. بعلاوه بسیاری از گردشگرانی که به استانبول سفر می نمایند در هتل ها و اقامت گاه های نزدیک این میدان ساکن می شوند. احداث بناهای تازه و مدرن در کنار بافت سنتی و قدیمی این منطقه، منظره جالب توجهی به این میدان بخشیده است و بخوبی می توان ترکیه ی مدرن و دوران تاریخی این کشور را یکجا و کنار هم به نظاره نشست؛ مانند عبور تراموای قدیمی استانبول از کنار سازه ای که به نماد جمهوری معروف است. به همین علت است که به این میدان لقب قلب ترکیه مدرن را داده اند.

بسیاری از رویدادها و جشن های ملی ترکیه مانند جشن سالروز استقلال و جشن سال نو در این میدان برگزار می گردد. با فرا رسیدن شب، اجتماع پرشوری از شهروندان استانبول و گردشگران در این نقطه گرد هم می آیند. فروشگاه ها و مراکز خرید بزرگ و متنوع، خرید تنقلات و نان های محلی از فروشندگان خیابانی، هنرنمایی نوازندگان و رقاصان، غذاهای لذیذ رستوران ها و فضای دلنشین بارها و کافه ها؛ باعث می گردد تا پاسی از شب جمعیت در این میدان حضور داشته و گذر زمان را متوجه نشوند!

  • پل گالاتا

اگر می خواهید لحظات بیاد ماندنی و متفاوتی را در سفر به استانبول تجربه کنید؛ پیشنهاد می کنیم که هنگام غروب به پل گالاتا بروید. این پل مهم و معروف یکی از برترین نقاط برای تماشای غروب استانبول است. با فرا رسیدن شب نیز، این پل یکی از برترین گزینه ها برای شبگردی در استانبول خواهد بود. پل گالاتا منطقه ها شمالی بخش اروپایی استانبول را به محله های جنوبی آن وصل می نماید. پل گالاتا از روی خلیج شاخ طلایی (گولدن هورن) عبور می نماید. زمانی که بر روی این پل به غروب خورشید نگاه می کنید؛ اروپا پیش رو و تنگه بسفر و آسیا پشت سر شما است.

رستوران ها و کافه های فراوان پرطرفداری در طبقه زیرین پل گالاتا ساخته شده اند. تمامی این رستوران ها منظره زیبای دریا را ارائه می نمایند. برای چشیدن طعم بی نظیر غذاهای ترکیه ای و مدیترانه ای و نوشیدن نوشیدنی های متفاوت؛ از این رستوران ها تماشا کنید. بیشتر این رستوران ها در تمام ساعات شبانه روز پذیرای مهمانان هستند و با حضور در این بخش شهر، تجربه ای بیاد ماندنی از زندگی شبانه در استانبول و سبک زندگی ساکنان این شهر خواهید داشت.

  • ساحل اورتاکوی

یکی از منطقه ها تماشای شهر استانبول، ساحل اورتاکوی است. این محله در منطقه بشیکتاش نهاده شده است و تا پاسی از شب می توان در بازارچه سنتی آن به گشت و گذار پرداخت و در غذاخوری های دلنشین آن از طعم بی نظیر غذاهای محلی لذت برد.

یکی از مهم ترین مزایای ساحل اورتاکوی، منظره پل زیبای بوغاز از این نقطه است. پل بوغاز بعنوان نخستین پل ساخته شده بر روی تنگه بسفر، یکی از زیباترین پل های کابلی ترکیه است. این سازه تاریخی که در استانبول با نام بیرینچی کوپرو شناخته می گردد در سال 1973 مورد بهره برداری نهاده شد و به علت تردد وسایل نقلیه و نورپردازی زیبایی که دارد؛ جلوه بسیار زیبایی به شب های این منطقه می دهد. با رفتن به ساحل اورتاکوی، ضمن لذت بردن از فضای آرام و خاص این منطقه، از تماشای درخشش شبانه پل بوغاز لذت برده و خاطره ای ناب از شبگردی در استانبول بسازید.

  • رستوران های شبانه

باشگاه های شبانه یکی از برترین مکان ها برای تجربه یک شب بیاد ماندنی در استانبول هستند. فضای دلنشین، شاد و بزرگ این باشگاه ها که در آن ها منوهای متنوع و مجذوب نمایندهی از غذاهای لذیذ و برترین نوشیدنی ها را به شما پیشنهاد می نمایند؛ حس خوشایند یک تجربه متفاوت و بکر را به شما القا خواهد نمود. در کلاب های مشهور استانبول، با اجرای زنده موسیقی به وسیله نوازندگان و خوانندگان مطرح و محبوب ترکیه؛ احساس رضایت و شادی شما دو چندان خواهد شد.

معروف ترین کلاب های استانبول عبارتند از آنجلیکا، رِینا، بابِل و آلکساندرا. از مراکز راهنمای گردشگری سطح شهر و هتل ها می توانید اطلاعات کاملی از این اماکن کسب نمایید. این نکته را در نظر بگیرید که برای رفتن به کلاب های مشهور استانبول، از قبل مکان خود را رزرو نمایید.

  • شهر بازی ها

یکی از برترین مکان هایی که می توانید برای شبگردی در استانبول انتخاب کنید؛ شهربازی های مجهز و بزرگ این شهر است. اغلب این شهربازی ها تا ساعات سرانجامی شب فعالیت دارند و بخاطر محیط شاد، هیجان انگیز و امن خود؛ انتخاب بسیار خوبی برای یک سرگرمی خانوادگی در استانبول هستند. شهربازی های مدرن استانبول، تمامی استانداردهای بین المللی کیفی و امنیت را دارا بوده و بی هیچ دغدغه ای از هیجان فوق العاده بالای وسایل سرگرمیی آن ها مانند شاتل های پر سرعت، ترن هوایی، قالی پرنده، مجموعه های وحشت و هیجان و… لذت ببرید.

شهربازی های سرپوشیده متعددی در استانبول وجود دارد. برترین شهربازی های سرپوشیده در استانبول عبارتند از: موی پارک؛ بزرگترین شهر بازی سرپوشیده در ترکیه که در مجتمع تجاری استانبول مال واقع است. شهربازی های زنجیره ای فان لب که در مجتمع های تجاری مانند فوروم و جواهر مال قرار دارند. شهربازی های زنجیره ای استار پارک و شهربازی بابالو. مشهورترین شهربازی های رو باز استانبول هم عبارتند از: شهربازی فِشانه، شهربازی ویا پورت، ژوراسیک لند و شهربازی بستانجی.

  • مراکز خرید

استانبول یکی از برترین شهرهای دنیا برای خرید و گشت و گذار در بازارهای سنتی و مجتمع های تجاری لوکس و مدرن است. در این شهر مراکز خرید فراوانی وجود دارد که گردشگران می توانند لحظات خوبی را در آن ها تجربه نمایند. اوت لت های استانبول هم بعلت قیمت های بسیار مناسب خود یکی از مهم ترین مقاصد گردشگران در این شهر هستند. تمامی مراکز خرید استانبول امکانات سرگرمیی و خدماتی بسیار خوبی دارند که می توان از آن ها استفاده کرد و خرید کردن را از یاد برد!

بازارها و مراکز خرید در استانبول بیشتراً تا پاسی از شب باز بوده و می توانید برای شبگردی در استانبول به این مجتمع ها رفته و از فروشگاه ها، رستوران ها، سالن های ورزشی و سرگرمیی آن ها تماشا نمایید.

  • تور شبانه غذا

یکی از هیجان انگیزترین گزینه های زندگی شبانه در استانبول، تورهای غذا است. در این شبگردی متفاوت و خوشمزه، گردشگران با رستوران های مختلف آشنا شده و بسیاری از غذاهای لذیذ و متفاوت را امتحان می نمایند. از رستوران های سنتی و غذاهای محلی گرفته تا رستوران های بین المللی و مدرن را در تور شبانه غذا حتما تجربه خواهید کرد و تجربیات غذایی جالبی کسب خواهید کرد. در جریان این شبگردی در استانبول، قطعا دوستان تازه ای خواهید یافت و در کنار غذاها انواع شربت ها، چای و قهوه ترکیه ای و سایر کشورها را خواهید چشید.

تور شبانه غذا در استانبول در رستوران های حوالی میدان تکسیم و محله بی اوغلو برگزار می گردد.

  • حمام های ترکی

یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگی کشور ترکیه که معروفیت دنیای دارد؛ حمام ترکی است. در استانبول توجه ویژه ای به ساخت این حمام ها شده و گردشگران استقبال بسیار خوبی از آن ها بعمل آورده اند. از آنجا که در سفر به استانبول، برنامه های سرگرمیی و سیاحتی طول روز فشرده هستند و معمولاً انرژی و هیجان بالایی نیز لازم دارند؛ پیشنهاد می گردد در ساعات سرانجامی شب از حمام های ترکی تماشا کنید. این حمام ها شب ها نیز فعالیت می نمایند و در دسترس گردشگران هستند.

معماری دلنشین و زیبا، فضایی آرام و آکنده از بخار معطر و بخور و البته، ماساژهای حرفه ای و عالی با روغن های معطر و درمانی؛ احساس آرامش و شادی عمیقی برای شما به ارمغان می آورد که وصف آن سخت است. کافی است یکبار از حمام های ترکی استانبول تماشا کنید تا به یکی از اصلی ترین گزینه های شما برای شبگردی در استانبول تبدیل شوند!

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1516

به "این تفریحات هیجان انگیز را برای شبگردی در استانبول از دست ندهید!آشنایی با تفریحات شبانه برای شبگردی در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این تفریحات هیجان انگیز را برای شبگردی در استانبول از دست ندهید!آشنایی با تفریحات شبانه برای شبگردی در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید