تور چین ارزان: بازار رایانه های شخصی در چین رشد و در آمریکا سقوط کرد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزموچاینا، قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا سبب شد بازار رایانه های شخصی در 2020 میلادی ناگهان رشد کند. اکنون پس از گذشت یک سال رشد این بازار در بعضی منطقه ها همچنان ادامه دارد. اما در بعضی منطقه ها دیگر در حال کاهش است زیرا بازار به مرز اشباع رسیده است.

تور چین ارزان: بازار رایانه های شخصی در چین رشد و در آمریکا سقوط کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

رایانه شخصی اصولاً به تمام دستگاه های الکترونیکی اطلاق می گردد که فرد از آنها استفاده می نماید و رایانه رومیزی، لپ تاپ، تبلت یا موبایل هوشمند را در بر می گیرد.

شرکت کانالیس گزارشی از شرایط بازار رایانه چین و آمریکا در سه ماهه سوم 2021 را منتشر نموده است. طبق این گزارش بازار چین در مقایسه سالانه 3 درصد رشد نموده و در این بازه 15 میلیون دستگاه رایانه شخصی بارگیری شده است. حال آنکه بازار رایانه آمریکا در مقایسه سالانه 16 درصد کاهش یافته و فقط 30.3 میلیون دستگاه بارگیری شده است.

فروش رایانه های شخصی در چین در سه ماهه سوم 2021 میلادی یک رکورد به شمار میرود، حال آنکه این شاخص در آمریکا برای نخستین بار پس از مدت ها رشد 2 رقمی با رکود روبرو شده است. البته باید ذکر کرد تعداد محموله ها در هر دو بازار بالاتر از سطح قبل از شیوع پاندمی کرونا است.

در گزارش کانالیس اشاره شده کاهش در محموله های بارگیری شده آمریکا به علت کاهش فروش در بخش های مصرفی و آموزشی است زیرا این بخش ها به حد اشباع رسیده اند. در این میان فقط فروش رایانه دسکتاپ برای افرادی افزایش یافته که باید در محل کار حاضر شوند. بنابراین فروش لپ تاپ و تبلت به ترتیب 15 و24 درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر در چین بخش رایانه دسک تاپ و لپ تاپ به ترتیب با رشدی 3.9 و 1.8 درصدی روبرو شده اند. این امر سبب شد بازار رایانه شخصی این کشور در سه ماهه سوم 2021 میلادی با بارگیری بی سابقه 14.7 میلیون دستگاه روبرو گردد.

پیش بینی می گردد با فعال شدن بخش های آموزشی و شرکتی در ماه های آینده بازار رایانه های شخصی در آمریکا نیز رشد کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1326

به "تور چین ارزان: بازار رایانه های شخصی در چین رشد و در آمریکا سقوط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: بازار رایانه های شخصی در چین رشد و در آمریکا سقوط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید