باز شدن پای کتاب به زندان گراش

به گزارش بی نهایت اس ام اس، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش گفت: در مهرماه سال جاری که به همراه بنیاد فرهنگی نوبهار و مؤسسه فرهنگی و هنری هفت برکه از زندان گراش بازدید کردیم، زمینه های همکاری فرهنگی آنالیز شد که برآیند آن پویش همخوانی با زندانی بود.

باز شدن پای کتاب به زندان گراش

مهدی آیینه افروز اضافه کرد: انجمن های موسیقی و خوشنویسی نیز برای برگزاری کلاس و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در زندان نیز آمادگی را بیان داشته اند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش با اشاره به برگزاری رویدادهای هنری از سوی انجمن موسیقی این شهر در مناسبت های گوناگون ملی و مذهبی برای زندانی ها، ادامه داد: پس از کاهش محدودیت های کرونایی، یک روز در هفته نیز کلاس خوشنویسی در زندان برگزار خواهد شد.

رییس اداره زندان لارستان هم گفت: این خیز فرهنگی مردم گراش، نه تنها اوقات فراغت زندانی ها را پر می نماید، که در بازپروری آن ها نیز مؤثر خواهد بود.

جواد بهزادی با اشاره به رایزنی ها برای بسته شدن تفاهم نامه ای فرهنگی و هنری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: با راه اندازی پویش یاری گری برای زندانیان در شهر گراش، امیدواریم یاری های مردم گراش به زندانیان افزایش یابد.

عزیز نوبهار، مدیر بنیاد نوبهار و برگزارکننده پویش همخوانی به زندانی، نیز گفت: کارکرد اصلی بنیاد نوبهار در زمینه کتاب است و کوشش داریم تا برای تأمین این احتیاج فرهنگی مردم، به ویژه کسانی که دسترسی کمتری به اقلام فرهنگی دارند، در حد توان خود همکاری کنیم.

نوبهار با ابراز خرسندی از ورود مردم به این پویش اضافه کرد: مردم همچنین در کنار هزینه بخشی از کتاب ها، 8 بازی شطرنج و منچ و 1553 ماسک را نیز به زندانیان اهدا کردند.

محمد خواجه پور، مدیر رسانه ای هفت برکه نیز با اشاره به یاری 100 جلد کتابی سال گذشته به زندان، گفت: سال جاری فراخوان این پویش با استقبال بیشتری روبرو شد تا بتوانیم نزدیک به 300 جلد کتاب، که 155 جلد با ارزش نزدیک 10 میلیون تومان به زندانی ها داده گردد.

وی ادامه داد: بخشی از کتاب ها را نیز در طرح تعویض قرار می دهیم و دیگر کتاب ها به کتابخانه عمومی و یا کتابخانه های روستایی اهدا خواهد شد.

یادآور می گردد: در پویش همخوانی با زندانی مهرماه 1399، مردم کتاب های مازاد خود را برای به مؤسسه هفت برکه و بنیاد فرهنگی نوبهار دادند تا کتابخانه زندان را توانمندتر سازند. همچنین برای تقدیر از بازنشرکنندگان پوستر این پویش 37 جلد کتاب نیز از سوی بنیاد فرهنگی نوبهار خریداری و در این مجموعه نهاده شد. 192 جلد کتاب اهدایی 29 آبان ماه 1399 پس از برگزاری یک نمایشگاه در زندان برای استفاده زندانیان به کتابخانه زندان اضافه شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 738

به "باز شدن پای کتاب به زندان گراش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز شدن پای کتاب به زندان گراش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید