بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رپرتاژآگهی - امروزه خرید دستگاه تصفیه آب خانگی جز الویت های اصلی خانوار شده است. بی شک تاثیر تکنولوژی و فراگیری استفاده از خدمات سلامتی از دلایل اصلی طول عمر در جوامع امروزی بوده است. از این رو دستگاه های تصفیه آب خانگی جهت بهبود کیفیت آب آشامیدنی اختراع شده اند تا آبی سالم و گوارا در دسترس همگان قرار بگیرد. در ادامه 5 باور غلط درباره دستگاه های تصفیه آب و داستان اولین برند تصفیه آب خانگی در ایران را آنالیز می کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران

آب آشامیدنی ارتباط مستقیمی با بهداشت و سلامتی ما دارد. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا، شایع ترین بیماری های مرتبط با آب آشامیدنی عبارتند از:

** ژیاردیای روده ای

** هپاتیت A

** نورو ویروس

** شیگلا Shigella

WHO گزارش می دهد که 80٪ بیماری ها مرتبط با آب آشامیدنی آلوده است. صنعتی سازی، نحوه دفن زباله های خانگی، زباله های رادیواکتیو، رشد جمعیت، استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی و… از دلایلی اصلی آلودگی آب آشامیدنی در سراسر دنیا است.

چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟ | داستان برند آکواجوی در ایران

آکواجوی، اولین وارد نماینده دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران از سال 82 است. آکواجوی در ایران بیش از 500 نمایندگی فعال دارد و خدمات تصفیه آب خانگی را در سراسر ایران ارائه می دهد. در 18 سال اخیر، آکواجوی بیش از 12 مدل دستگاه تصفیه آب خانگی و 3 مدل دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی را در بازار ایران ارائه نموده است. خدمات پس از فروش دستگاه های تصفیه آب امر بسیار مهمی است که خریداران هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خود ممکن است از این نکته غفلت نمایند! چرا که هر 6 ماه یکبار احتیاج به تعویض فیلتر تصفیه آب خود دارید و در دسترس بودن فیلترها اهمیت بسیار بالایی دارد. در صورتی که فیلترها در زمان مقرر خود تعویض نشوند،کیفیت آب آشامیدنی به مراتب با مضراتی همراه خواهد بود.

دستگاه های تصفیه آب آکواجوی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و این شرکت کلیه قطعات دستگاه های تصفیه آب خود را تا 3 سال گارانتی تعویض می نماید.

نحوه فراوری و مونتاژ دستگاه تصفیه آب خانگی آکواجوی

فراوری و مونتاژ دستگاه های تصفیه آب کواجوی در تایوان صورت می گیرد. آکواجوی جهت سهولت خرید دستگاه تصفیه آب، در سال 1399 اقدام به مونتاژ 2 مدل دستگاه تصفیه آب زیرسینکی با قطعات وارداتی در ایران کرد: دستگاه تصفیه آب خانگی الیت(ELITE) و دستگاه تصفیه آب خانگی پرایم (PRIME). جهت مشاهده این دو دستگاه می توانید به وب سایت رسمی آکواجوی به نشانی Hirabsun.com مراجعه نمایید.

دستگاه تصفیه آب خانگی آکواجوی چگونه آب را تصفیه می نماید؟

دستگاه های تصفیه آب آکواجوی 5 مرحله ای هستند. تعداد مراحل دستگاه های تصفیه آب خیلی مهم نیستند! اما خیلی مهم است که در هر مرحله چه چیزی تصفیه می گردد! گفتنی است که فیلترهای قلیایی و مینرال مورد تایید آکواجوی نیستند!

در مرحله اول یک فیلتر الیافی 5 میکرون واقع شده است که گازهای شیمیایی، گل و لای، شن و ماسه و زنگ لوله ها و… حذف می نماید.

در مرحله دوم فیلتر کربن GAC واقع شده است که باعث حذف کلر و گازهای شیمیایی محلول در آب ، حذف طعم و بوی نامطبوع می گردد.

در مرحله سوم فیلتر الیافی 1 میکرون واقع شده است که همانند مرحله اول است که این بار با دقت بیشتری گازهای شیمیایی، گل و لای، شن و ماسه و زنگ لوله ها را از آب آشامیدنی شما حذف می نماید.

در مرحله چهارم فیلتر ممبران RO واقع شده است که ناخالصی ها و سموم محلول در آب نظیر نیترات، فلزات سنگین، آرسنیک و … حذف، و از سختی و سنگینی آب و ایجاد رسوب جلوگیری می گردد. هر دستگاه تصفیه آب خانگی حتما باید دارای فیلتر RO باشد!

در مرحله پنجم، طعم و بوی نامطبوع، بوی کهنگی و ماندگی آب حذف می گردد که آبی گوارا و سالم در دسترس شما قرار بگیرد.

با آنالیز های بعمل آمده توسط کارشناسان مجرب و تست فنی دستگاه های تصفیه آب آکواجوی، مشخص شد که کیفیت دستگاه تصفیه آب خانگی آکواجوی با هم یکسان است و تفاوت قیمت دستگاه ها بدلیل نوع فیلترهای به کار رفته، اندازه منبع، طراحی ظاهری ، شیر برداشت مجزا یا تعبیه شده روی بدنه دستگاه و پیچیدگی های ساخت و مونتاژ در تایوان یا ایران است.

5 باور غلط درباره دستگاه تصفیه آب خانگی:

باور غلط شماره 1: آب لوله کشی شهری احتیاجی به دستگاه تصفیه آب ندارد!

در سراسر دنیا هزینه جداسازی ناخالصی های محلول در آب بسیار بالاست و احتیاج به فن آوری های پیشرفته مثل تکنولوژی اسمز معکوس دارد. با توجه به اینکه حجم زیادی از آب شهری صرف مصارف غیر آشامیدنی (مثل شستشوی لباس، استحمام، شستشوی ظروف، آبیاری گلدان ها و باغچه ها و …) می گردد لذا عاقلانه نیست که تمام آب مصرفی شهری با هزینه های هنگفت تصفیه کامل گردد و ناخالصی های حل شده در آن حذف گردد.

باور غلط شماره 2: با حذف سختی و سنگینی آب، بدن دچار کمبود املاح معدنی می گردد!

این یک باور غلط است. بهتر است بدانید که به طور کلی املاح معدنی برای بدن انسان غیر قابل جذب و حتی مضر هستند. بدن انسان طوری طراحی شده است که این املاح را همانند سموم دفع می نماید.

باور غلط شماره 3: تعداد فیلترهای بیشتر نشانه کیفیت بهتر آب خروجی است!

اشتباه است. آنچه که کیفیت آب خروجی از دستگاه تصفیه نماینده آب را مشخص می نماید، نوع فیلترها و تکنولوژی به کار رفته در آنها است نه تعداد آنها.

باور غلط شماره 4: جوشاندن آب جایگزین مناسبی برای دستگاه تصفیه آب خانگی است!

اشتباه است. بسیاری از مردم گمان می نمایند با جوشاندن آب کیفیت آن بهتر می گردد و به نوعی آب تصفیه می گردد. اما بهتر است بدانید که جوشاندن آب تنها در مواقعی که احتمال آلودگی میکروبی وجود دارد، موثر خواهد بود. از آنجا که آب لوله کشی شهری، کلرزنی می گردد لذا نگرانی از بابت آلودگی میکروبی وجود ندارد و در نتیجه جوشاندن آن لازم نیست و کمکی به بهتر شدن کیفیت آب نمی نماید.

باور غلط شماره 5: استفاده از آب معدنی می تواند جایگزین دستگاه تصفیه آب خانگی باشد!

امروزه به اثبات رسیده است که آب های معدنی اغلب دارای املاح و ترکیباتی هستند که بدن ما قادر به جذب آنها نیست. این ترکیبات در اندامهای بدن رسوب نموده و عوارضی مانند سنگ کلیه، بیماری های قلبی و عروقی، عوارض فشار خون و … را باعث می شوند.

قبل از خرید دستگاه تصفیه آب خانگی خود حتما با کارشناسان متخصص مشاوره کنید یا مقاله راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را مطالعه کنید تا به انتخاب درست و بهینه ای برای تصفیه آب آشامیدنی خود دست یابید. در این خصوص جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت تست ویدیوی دستگاه های تصفیه آب آکواجوی و مشاوره رایگان، با دفتر مرکزی آکواجوی به شماره 02141219 و یا آدرس اینترنتی Hirabsun.com در تماس باشید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 960

به "بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران" امتیاز دهید

2 کاربر به "بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید