بی بی سیدان ، آبشاری که باید دید

به گزارش بی نهایت اس ام اس، در این منطقه، آبشاری زیبا هم به نام بی بی سیدان وجود دارد. آب رودخانه اش زلال است و مناظر، چشم نواز. آب وهوا مطبوع و پوشش گیاهی خرم.

بی بی سیدان ، آبشاری که باید دید

بی بی سیدان از این جا آغاز شد که چند روز پیش، جایی این جمله رو خوندم: دورترین سفرها از اولین گام ها آغاز می گردد. چیزی که یکی از اولین انتخاب های زندگی من بوده.

اون جمله باعث شد یادم بیاد مسیری رو که به سمت بی بی سیدان می رفتم. فقط 15 دقیقه راه بود تا به آبشار برسم، ولی این قدر ایستادم و عکس گرفتم که حدود 35 دقیقه طول کشید. به خودم گفتم خوبه در موردش بنویسم و در صفحه گردشگری خبرنگاران منتشر کنم. درباره دره ای که در شهر سمیرم واقع شده است، از دیدنی ترین طبیعت های ایران است.

جایی روی زمین که حتماً باید ببینید. نه منطقه ای در اروپا، بلکه آبشار و رود و روستایی بسیار زیبا در سمیرم اصفهان است.

رودخانه اش از دل صخره ها عبور می نماید و در میان راه، چشمه های آب به آن می پیوندند. نامش خاص و جالب است. به این رودخانه بی بی سیدان می گویند. روستای این منطقه هم به همین نام است.

مناظر دل انگیز سمیرم و رودخانه و آبشارش را فراموش نخواهید کرد. اصلاً می گویند برای گذراندن یک تابستان خنک، وقتی گرما نزدیک می گردد، باید رفت سمت بی بی سیدان، تنی به آب زد و گرما را از تن گرفت.

در این منطقه، آبشاری زیبا، که آن هم باز به نام بی بی سیدان است، وجود دارد. در ورودی تنگه ای به نام نازی خودنمایی می نماید. آب رودخانه زلال است و مناظر، چشم نواز؛ آب وهوا مطبوع و پوشش گیاهی خرم.

آب ولرم رودخانه بی بی سیدان و آبشار زیبایش در تابستان، محل مناسبی برای آب تنی و شنااست و در قسمت های کم عمق رودخانه حسابی آب تنی کنید.

چطور برویم؟

از سمیرم به سمت یاسوج برانید. بعد از 40 کیلومتر، یک فرعی در سمت چپ جاده با تابلوی بی بی سیدان شما را هدایت می نماید. بعد از حدود 7 کیلومتر، وارد جاده ای خاکی شده و از باغ های سیب می گذرید. سواری را پارک کنید و 15 دقیقه به سمت بهشت واره بی بی سیدان پیاده روی کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 108

به "بی بی سیدان ، آبشاری که باید دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی بی سیدان ، آبشاری که باید دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید