سفر به آمریکا: تنها زیپ لاین زیرزمینی دنیا در آمریکا

به گزارش بی نهایت اس ام اس، غار لوئی ویل مگا (Louisville Mega Cavern) در آمریکا با وجود تعداد زیادی استالاگمیت و استالاکتیت ممکن است غاری با ساختار طبیعی نباشد، اما این باعث نمی گردد تا اولین جهت زیپ لاین (zip-line) زیرزمینی دنیا در این غار، عجیب و هیجان انگیز نباشد. زیپ لاین یک سرگرمی پرهیجان است که این روزها توجه جوانان زیادی را به خود جلب نموده است مسافران با استفاده از هارنس (نوعی پوشش صخره نوردی)، تسمه و کارابین به قرقره متصل می شوند. قرقره، روی یک سیم بکسل که بین 2 نقطه متصل شده، قرار می گیرد و مسافران در حالت معلق جهت زیپ لاین را با سرعت طی می نمایند. به طور حتم جهتی که شما می توانید در آن معلق باشید اگر زیرزمین باشد، لذت این حرکت پرماجرا را دو چندان خواهد نمود.

سفر به آمریکا: تنها زیپ لاین زیرزمینی دنیا در آمریکا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور گردشگری آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این زیپ لاین زیرزمینی در یک فضای کنده کاری شده زمینی به مساحت 100 آکره (100-acre cavern) یا به زبان ساده تر حدود 484 یارد مربع (404686 مترمربع) در داخل یک معدن سنگ آهکی متعلق به قرن نوزدهم قرار گرفته است. پیمانکار سازنده این واحد توریستی و ماجراجویی این جهت زیرزمینی را زیر عظیمراه آی.264 (I-264) ساخته است هرچند بخشی از این جهت نیز از زیر باغ وحش لوئیزویل (Louisville Zoo) می گذرد و عمارت یک کمارت و یک وندی (A Kmart and a Wendys) را نیز در بر می گیرد. فراموش نکنیم که ساختمان یک کمارت و یک وندی به عنوان بلندترین ساختمان ایالت کنتاکی (Kentucky) کشور ایالات متحده آمریکا محسوب می گردد هرچند هیچ وقت به نیت کاربری یک آسمان خراش ساخته نشده است. وقتی وارد این غار عجیب می شوید، حق انتخاب از فعالیت های مختلف ورزشی مانند دوچرخه سواری الکتریکی مخصوص سوزاندن چربی، تور توریستی با استفاده از تراموا یا عبور از پل های معلق هوایی را دارید؛ اما نباید فراموش کنید شما برای استفاده از تنها زیپ-لاین زیرزمینی دنیا به اینجا آمده اید.

طبق اظهارنظر هزاران کاربر وب سایت تریپ ادوایزر (Tripadvisor یکی از معتبرترین وب سایت­ های اطلاع رسانی در حوزه توریستی) جهت اختصاصی این زیپ-لاین یکی از منحصر به فردترین ها در کل دنیا است. هزینه استفاده از آن برای حدود 2.5 ساعت برابر با 69 دلار (248 هزار تومان) است. طول بلندترین خط آن (در کل 6 خط وجود دارد) حدود 900 یارد (برابر با حدود 275 متر) است که در امتداد دره های عمیق و پل های معلق لرزان قرار گرفته است و شما با سرعتی حداکثر تا 45 مایل به ازای هر ساعت (حدود 72 کیلومتر در ساعت) این جهت را طی خواهید کرد. به دلیل اینکه این جهت به اندازه کافی روشن نیست به یاری نورافکن های غول پیکری که نصب شده اند، شما می توانید اطراف خود را ببینید. این نورافکن ها به قدری عظیم هستند که شما می توانید سایه خودتان را روی دیوارهای صخره ای و آهکی غار در حال عبور از کنارشان ببینید که زیبایی های این سفر زیرزمینی را دوچندان می ­کند.

این سفر زیرزمینی بسیار هیجان انگیز است. من فکر می کنم هر کسی که به اینجا می آید، کاملاً راضی می رود. این حرف را جرمیا هث (Jeremiah Heath) یکی از بنیان گذاران این مجموعه تفریحی- توریستی می گوید. او همچنین به این مطلب اشاره می نماید که یکی از 6 خط این زیپ-لاین به شکل تاندم-استایل (Tandem Style به شکل کنار هم) است. این یعنی که شما می توانید با نفر کناری خود مسابقه دهید تا زودتر به خط سرانجام برسید. توصیه هث به توریستان برای اینکه در این مسابقه برنده شوند، این است که بدن خود را به شکل یک توپ دایره­ ای درآوردند. این امر باعث می گردد تا اصطکاک بدن با باد به کمترین حالت خود برسد.

آیا نگران نکات ایمنی و میزان امنیت این حرکت ماجراجویانه هستید؟ هث می گوید: این کار، یک فعالیت پرخطر است، اما وقتی بحث نکات ایمنی به وسط می آید ما نهایت دقت و کوشش خود را به کار برده ایم و از ایمن ترین روش ها استفاده نموده ایم. با استفاده از لوازم مهارنماینده مانند افسار، افسار پشتیبان، کلاه ایمنی، چراغ ایمنی و ... تمامی نکات ایمنی رعایت می شوند و تمام این اقلام به هر توریست در حین بازدید از این غار زیرزمینی تعلق می گیرد. به علاوه، شما در تمام طول جهت خود با یک راهنما همراه هستید، بنابراین این خود شما نیستید که ترمزهای لازم در طول جهت یا نکات فنی را باید انجام دهید، پس خیالتان از بابت نکات ایمنی کاملاً راحت باشد.

اگر شما از هواداران ورزش یا تفریحات معلق در هوا نیستید، اصلاً نگران نباشید. به راحتی می تواند از دیگر جاذبه های این غار زیبا بهره ببرید. محوطه پارک دوچرخه سواری نمایشی یکی از جاذبه های دیگری است که این غار به شما عرضه می نماید. برای افراد مبتدی، این پارک، عظیم ترین پارک دوچرخه سواری نمایشی در دنیا است که مساحت دقیق آن 320 هزار فوت مربع (29728 مترمربع) است که شما می توانید جهت دلخواه خود را از بین 45 جهت مختلف دوچرخه سواری انتخاب کنید. هر کدام از این 45 جهت، به تنهایی می تواند یک روش فوق العاده برای جستجو و گردش در کل ساختار شگفت انگیز غار و دیدن زیبایی های درون زمین باشد. شما مجبور نیستید که دوچرخه شخصی خودتان را بیاورید، چون دوچرخه های اجاره ای در طول سال نیز به مشتریان اجاره داده می شوند، هرچند مسئولین این پارک توصیه می نمایند تا بازدید خود را به آخر هفته موکول نکنید، چون تعداد زیادی از توریستان و دانشجویان به صورت گروهی برای دوچرخه سواری به این پارک مراجعه می نمایند که این شلوغی می تواند لذت دوچرخه سواری را برای شما کم کند.

نکته مثبت این است که این غار فقط 5 مایل (حدود 8 کیلومتر) از فرودگاه لوئیزویل فاصله دارد و با یک رانندگی 15 دقیقه ای از داخل شهر می توانید خود را به آن برسانید. هث به مسافرانی که بازدید از زیبایی های داخل زمین این غار آن ها را به شکل کامل راضی نمی نماید، پیشنهاد بازدید از 2 موزه را هم می دهد که هر دوی آن ها به فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. اولین موزه مرکز محمدعلی (Muhammad Ali Center) است که زندگینامه و تاریخ ورزشی اسطوره بوکس، یعنی محمدعلی را به یک روش کاملاً تعاملی نشان می دهد. در این موزه حتی یک رینگ بوکس وجود دارد که شما حتی می توانید برای تجربه برخی از تمرین­های بوکس به آن وارد شوید که این کار در نوع خود واقعاً می تواند جالب باشد. موزه دیگر نامش اسلاگر لوئیزویل (Louisville Slugger) است و اگر شما به ورزش بیس­بال علاقه مند هستید، حتماً سری به این موزه بزنید.

منبع: Travel and Leisure

منبع: کجارو
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 765

به "سفر به آمریکا: تنها زیپ لاین زیرزمینی دنیا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: تنها زیپ لاین زیرزمینی دنیا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید